Positief Nieuws-Topic

TV, radio, kranten, enz.

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
TonyJello
Leefwijze: veganist

Positief Nieuws-Topic

Bericht door TonyJello » zo apr 08, 2012 13:35

Veggie

Re: Positief Nieuws-Topic

Bericht door Veggie » ma apr 09, 2012 22:41

Vanmorgen waren er kippen bij Koffietijd van RTL4. Die waren gered uit de bio-industrie en kregen een nieuw thuis. Pasen op zijn best! Zie voor meer info http://www.redeenlegkip.nl/. Karen Soeters (van omroep Piep!) en Sandra van de Werd (oprichter Red een Legkip) kwamen info geven over de kipjes. Karen werd trouwens steeds Karin genoemd in het programma, but hey, does it matter much? Zit ook een mooi muziekje op bovengenoemde website.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di apr 10, 2012 9:20

oh verschrikkelijk... muziek, die automatisch start op website.. dat is gewoon bezoekers wegjagen. Erg zonde.

Ananas

Bericht door Ananas » di apr 10, 2012 18:08

http://www.idablog.org/u-s-vegan-popula ... two-years/

WOOHOO!

(wanneer komt er weer een Nederlandse telling?? :D)

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo apr 15, 2012 17:04

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo apr 22, 2012 18:21

Brent

Bericht door Brent » zo apr 22, 2012 18:53

De flop van dit anti-duurzaamheidskabinet is voor mij het meest positieve nieuws van de maand. :)
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

TonyJello

Bericht door TonyJello » wo apr 25, 2012 6:41

Veggie

Bericht door Veggie » wo apr 25, 2012 16:29

Ja, wat leuk om te zien. :)

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » wo jun 27, 2012 23:56

Ik las pas geleden in de Metro (of misschien de Spits) dat ze bij Subway voortaan ook veganistisch eten gingen verkopen.
Ik dacht dat ze dat altijd al deden, dus ik weet niet of het eigenlijk ging over dat ze méér vegan gingen verkopen of dat die producten standaard in alle filialen vegan en beschikbaar gaan zijn ofzo, maar het was zo'n mininieuwsje van 3 regels, dus er stond niet zoveel info in.
Maar wat het ook was, goed nieuws is het in ieder geval. En er stond ook één regeltje tekst bij over wat veganisme is, en dat is ook altijd mooi meegenomen.

Raynak

Bericht door Raynak » do jun 28, 2012 15:12

Fynnya schreef:Ik las pas geleden in de Metro (of misschien de Spits) dat ze bij Subway voortaan ook veganistisch eten gingen verkopen.
Goed nieuws! Kwam er laatst achter dat er heel dicht bij mij in de buurt een Subway is + heb net kortingsbonnetjes ontvangen :D dus binnenkort eens kijken dan.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » do jun 28, 2012 15:21

Ik dacht dat dat van Subway alleen in de VS was! ik kan er verder ook niet zoveel over vinden, zouden ze die vegan broodjes ook echt in Nederland verkopen? Zou sowieso heel fijn zijn als ze meer vega-opties kregen :)

Fynnya

Bericht door Fynnya » do jun 28, 2012 16:52

Bonnie schreef:Ik dacht dat dat van Subway alleen in de VS was! ik kan er verder ook niet zoveel over vinden, zouden ze die vegan broodjes ook echt in Nederland verkopen? Zou sowieso heel fijn zijn als ze meer vega-opties kregen :)
Dat was mij uit dat artikeltje niet duidelijk geworden, maar ik heb het even opgezocht en het lijkt inderdaad alleen in de VS te zijn. Jammer :(
Maar waarom er in Nederland in de krant komt te staan dat er in een ander land een afhaalketen een nieuw product in het assortiment heeft, is mij een beetje een raadsel, wat is de nieuwswaarde daarvan?

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » do jun 28, 2012 17:21

Fynnya schreef:
Bonnie schreef:Ik dacht dat dat van Subway alleen in de VS was! ik kan er verder ook niet zoveel over vinden, zouden ze die vegan broodjes ook echt in Nederland verkopen? Zou sowieso heel fijn zijn als ze meer vega-opties kregen :)
Dat was mij uit dat artikeltje niet duidelijk geworden, maar ik heb het even opgezocht en het lijkt inderdaad alleen in de VS te zijn. Jammer :(
Maar waarom er in Nederland in de krant komt te staan dat er in een ander land een afhaalketen een nieuw product in het assortiment heeft, is mij een beetje een raadsel, wat is de nieuwswaarde daarvan?
Misschien dacht iemand dat het hier ook wel zou gelden omdat het een internationale keten is, ik weet niet. Ik kan het stukje ook niet vinden op de websites van metro of spits dus misschien is het wel weggehaald. Nouja, ik vind het toch positief nieuws! En als het daar aanslaat komt Subway Nederland misschien ook wel met interessantere broodjes dan alleen die rauwe groenten met saus die ze nu hebben.

marjan

Bericht door marjan » do jun 28, 2012 18:28

Ik - ik natuurlijk weer :) - heb het artikeltje uitgeknipt uit de Spits. Spits van dinsdag 19 juni 2012:

Titel: Subway denkt aan veganisten

Tekst: Subway gaat vega. De broodjesketen test momenteel drie sandwiches voor dierenlievende geheelonthouders. De broodjes en het beleg bevatten geen enkel ingrediënt van dierlijke herkomst - wat dus nog een stuk verder gaat dan vegetarisch. Op verzoek van een dierenrechtenorganisatie startte Subway in Canada vorig jaar met de verkoop van een broodje met een vegetarische vleesvervanger. Deze test is nu uitgebreid naar de VS.

Fynnya

Bericht door Fynnya » vr jun 29, 2012 8:23

marjan schreef:Deze test is nu uitgebreid naar de VS.
Oeps, dan heb ik blijkbaar zitten slapen tijdens het lezen, want dat dat erbij stond kan ik me echt niet herinneren :oops:

Ananas

Bericht door Ananas » zo jul 08, 2012 11:04

Zag het laatst op facebook voorbij komen ja. http://www.missethoreca.nl/Fastfood/Nie ... -1030774W/

Gelukkig hebben wij broodje Sarita bij de Hema :p

TonyJello

Positief Nieuws-Topic

Bericht door TonyJello » zo jul 15, 2012 14:57

Brent

Bericht door Brent » do aug 02, 2012 17:21

xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

TonyJello

Bericht door TonyJello » do aug 02, 2012 17:36

:lol:

Plaats reactie