Positief Nieuws-Topic

TV, radio, kranten, enz.

Moderators: Rick, Rorrim

forisma
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Positief Nieuws-Topic

Bericht door forisma » do jan 24, 2013 21:23

Petities werken wel ;)

"thank you for having signed our petition.

We wanted to let you know that, according to an article published in "VietNamNet Bridge", the three people who caught and brutally slaughtered the shanked langurs have been sentenced to 12-28 months in prison by the Sa Thay District People's Court in Kon Tum province.

We have compiled the article on our website - you can read it all at the bottom of the following page.

http://www.occupyforanimals.org/three-v ... nkeys.html

Wishing you all the best...

Team Occupy for Animals"

Marcello
Leefwijze: vleeseter
Contacteer:

Bericht door Marcello » do feb 07, 2013 16:00

One World:
http://www.oneworld.nl/lezen/nieuws/het-melksprookje

NCDO, de Nationale Commissie voor Internationale Samenwerking en Duurzame Ontwikkeling
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.

TonyJello

Bericht door TonyJello » wo mar 06, 2013 8:47

Nieuws van Peta

http://majastevanovich.files.wordpress. ... peta01.jpg

Het jaar is nog maar net begonnen en aan recent nieuws te zien wordt 2013 zeker een goed jaar voor de internationale inspanningen van PETA en onze zusterorganisaties om dieren te redden van pijnlijke en dodelijke proeven. Overwinningen zoals deze die ik nu met u deel, zijn het directe resultaat van de toewijding van meelevende mensen zoals u.

Naar aanleiding van een klacht van een klokkenluider in december aan PETA India, hebben meer dan 50.000 mensen online actie ondernomen en geholpen 70 jonge beagles te redden van het lijden in handen van onderzoekers. Deze honden, nauwelijks 4 maanden oud, werden verscheept vanuit een beruchte fokkerij in China en waren onderweg naar een farmaceutisch laboratorium in India, waar ze zouden worden opgesloten en vergiftigd in dierproeven. Maar een krachtige campagne van PETA India heeft gezorgd voor hun vrijheid.

http://www.e-activist.com/ea-campaign/a ... leid=25835

PETA India kwam te weten dat de 70 honden naar India waren verscheept nadat dierenfokkerij Beijing Marshall Biotechnology Co, Ltd, valse toezeggingen had gedaan aan de luchtvaartmaatschappij die de dieren zou vervoeren – een luchtvaartmaatschappij met een streng beleid betreffende transport van dieren naar laboratoria. De dierenfokkerij deed namelijk toezeggingen dat de beagles "niet verwond of gedood zouden worden als laboratoriumdieren". PETA India heeft toen het 'Comité voor Controle en Toezicht op Dierenproeven' gewaarschuwd dat in het document 'Dieren Quarantaine en Certificaat Service' ten onrechte werd vermeld dat de honden bedoeld waren als 'huisdieren', in plaats van dat ze gebruikt zouden worden in dierproeven.

Met de hulp van Indiase ambtenaren werden alle 70 puppy's overhandigd aan dierenbeschermingsgroepen. De dieren kunnen nu van een lang leven in liefdevolle tehuizen genieten, in plaats van vergiftigd, opengesneden en uiteindelijk gedood te worden in ondragelijke proeven die in laboratoria in India en over de hele wereld stelselmatig op vriendelijke en volgzame honden worden uitgevoerd.

Een ander veelbelovend teken dat we samen de internationale strijd tegen dierproeven aan het winnen zijn, is dat een nieuwe Israëlische wet op 1 januari in werking is getreden die de import, verkoop en marketing van op dieren geteste cosmetica, verzorgingsproducten en huishoudelijke schoonmaakproducten in dat land verbiedt. De Europese Unie heeft ook ingestemd met een vergelijkbaar verbod, dat in maart van dit jaar van kracht zal gaan.

We hebben ook geweldige vooruitgang gezien in de inspanningen van PETA en onze zusterorganisaties om een eind te maken aan de walgelijke industrie die dierproeflaboratoria voorziet van apen en andere dieren. Afgelopen maand heeft United Airlines PETA US gebeld om te zeggen dat het bedrijf niet langer primaten vervoert voor het gebruik in dierproeven waar ook ter wereld! Om ervoor te zorgen dat de boodschap bij onderzoekers luid en duidelijk overkomt, heeft United Airlines haar nieuwe beleid zelfs op haar website geplaatst, waardoor er geen twijfel meer mogelijk is: de luchtvaartmaatschappij "boekt, accepteert of vervoerd geen primaten van of naar medische onderzoeksfaciliteiten". United Airlines' diervriendelijke beslissing betekent dat nu bijna alle grote luchtvaartmaatschappijen in de wereld het vervoer van primaten naar laboratoria hebben verboden. En we zijn bezig ervoor te zorgen dat Air France-KLM Group, Air India en andere bedrijven die nog steeds primaten vervoeren, ook spoedig zullen stoppen.

Deze belangrijke overwinningen kunnen voorkomen dat miljoenen dieren lijden en sterven tijdens verschrikkelijke proeven, doordat bedrijven stoppen met dierproeven om te voldoen aan de nieuwe wetten en doordat het moeilijker wordt voor onderzoekers om nieuwe slachtoffers in handen te krijgen.

Ook al is dit jaar begonnen met een aantal geweldige vooruitgangen voor dieren in laboratoria, er moet nog veel meer gedaan worden om de duizenden vaak dodelijke dierproeven te stoppen die elke dag uitgevoerd worden. Door vandaag nog een speciale online bijdrage over te maken, helpt u ons te voorzien in de middelen die we nodig hebben om beagles, apen, muizen en alle andere dieren te helpen die op dit moment worden uitgebuit en mishandeld.

Onderteken alstublieft ook de petitie van PETA, om de Air France-KLM group en andere luchtvaartmaatschappijen die nog steeds apen naar laboratoria vervoeren, dringend te verzoeken zich aan te sluiten bij hun branchegenoten en een formeel beleid op te stellen tegen het vervoer van primaten voor gebruik in proeven. Nadat u de petitie hebt ondertekend, deel het alstublieft met uw vrienden en familie en vraag hen om ook actie te ondernemen om dieren te helpen. Ook kan ieder van ons dierenleed voorkomen door proefdiervrije huishoudproducten te kopen en producten die getest zijn op dieren in de schappen te laten staan.

Bedankt voor uw betrokkenheid en voor uw hulp om dierproeven te stoppen.
Met vriendelijke groet,

Ingrid E. Newkirk
Oprichter

PS: Wilt u alstublieft nu een online bijdrage overmaken, en helpen om 2013 een beter jaar voor alle dieren te maken, waaronder dieren die lijden in dierproeflaboratoria?

Peta Nederland

Renee1137

Bericht door Renee1137 » do mar 07, 2013 20:45

Waar ik ook blij van wordt, is dat in Amerikaanse tv-series veganisme regelmatig voorbij lijkt te komen, en dit moet toch wel zijn omdat het behoorlijk mainstream aan het worden is. Neem de serie Modern Family. In één episode is één van de vaste characters (tijdelijk) into vegan eten maakt zijn eigen faux bacon van soja. De grap is natuurlijk wel dat iedereen het niet te eten vindt, behalve een kind die soja-allergie blijkt te hebben :lol:

In een andere episode vragen moeder en dochter zich af waar ze zullen gaan eten en zegt de dochter: "Zullen we naar dat ene veganistische eettentje gaan?" (moeder: "Eh misschien toch maar niet, ik heb mijn leren jack aan!")

Boodschap: Vegan eten is heel gewoon en hip, ook als je geen vegan bent :) nu Nederland nog :P
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Marcello
Contacteer:

Bericht door Marcello » di mar 12, 2013 16:03

Martine
Moderator

Bericht door Martine » di mar 12, 2013 17:01

Dat is tof Marcello! Ik zou op mijn universiteit (Leiden) eigenlijk ook wel zoiets willen doen, maar ik ken geen andere vegans daar en ik zou ook niet weten hoe ik ze kan bereiken. Ik heb pas een mail aan de catering gestuurd. Ik kreeg als antwoord dat ik de eerste was die zo expliciet vroeg om vegan opties in de mensa en dat ze het in overweging zouden nemen... Daarna niks meer van gehoord helaas.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Marcello
Contacteer:

Bericht door Marcello » di mar 12, 2013 18:10

Ja, dat is een actie van Gabi Helfert, die ik heb leren kennen bij de conferentie "Is de toekomst plantaardig?" in Gent (van EVA). Ik kwam haar (en haar vrouw Joey) al tegen in de trein naar Gent en we hadden al gelijk een klik. Ze waren toen pas net een paar weken aan het proberen plantaardig te eten. Ze zijn nu lekker fanatiek bezig (leuk zo'n beginners-enthousiasme! ;)) en zijn ook heel actief op Facebook en zo.

Marcello
Contacteer:

Bericht door Marcello » wo mar 13, 2013 17:35

Alweer positief nieuws!

In het Blad "Runners World" (# 3, Maart 2013) staat een groot (en positief!) artikel over veganisme n.a.v. het boek "Eet & Ren" van de veganistische hardloper Scott Jurek.

Renee1137

Bericht door Renee1137 » wo mar 13, 2013 18:27

Marcello schreef:Alweer positief nieuws!

In het Blad "Runners World" (# 3, Maart 2013) staat een groot (en positief!) artikel over veganisme n.a.v. het boek "Eet & Ren" van de veganistische hardloper Scott Jurek.
Like! Mijn schoonmoeder speelt dat blad naar mij door, dus ik zal het wel voorbij zien komen :P Verklaart ook waarom schoonmoeder het boek (mij in bezit zijnde) wilde lenen :P
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Marcello
Contacteer:

Bericht door Marcello » wo mar 13, 2013 21:14

Paus Franciscus I, genoemd naar de vader van de dierenliefhebbers, Franciscus van Assisi, heeft verkondigd, refererende aan Genesis 1:29: "Alle zaadvormende gewassen op de hele aardbodem en alle bomen met zaaddragende vruchten dienen U tot voedsel!".

We hebben er in één avond 1,2 miljard veganisten bij! :govegan: :thanks:

Mystique

Bericht door Mystique » wo mar 13, 2013 21:43

Wuhahaha! Was het maar zo Marcello... Was het maar zo... :D

Marcello
Contacteer:

Bericht door Marcello » wo mar 20, 2013 17:38

Zo dadelijk om 18:15u in Editie-NL op RTL4:
http://www.rtl.nl/components/actueel/ed ... ducten.xml

Marcello
Contacteer:

Bericht door Marcello » wo mar 20, 2013 19:19

Mystique

Bericht door Mystique » wo mar 20, 2013 19:50

Kan 'm niet zien. Heb geen Silverlight op mijn liefste Ubuntu systeem. :(

Klinkt wel positief, als ik het artikel lees.

Marla

Bericht door Marla » wo mar 20, 2013 19:56

Ik zag het op TV, het was redelijk positief. Alleen was er een hoogleraar die zei dat het voor kinderen heel slecht is :(

Maud
Leefwijze: flexanist

Bericht door Maud » do mar 21, 2013 13:10

Marla schreef:Ik zag het op TV, het was redelijk positief. Alleen was er een hoogleraar die zei dat het voor kinderen heel slecht is :(
Hij zei helemaal niet dat het voor kinderen heel slecht is. Maar: "je moet weten waar je op moet passen".
Hij zei dat als je niet oppast een veganistische kind een tekort kan krijgen aan: eiwit, kalk, ijzer, vitamine B12, jodium. "Als ze daar te weinig van krijgen groeien ze niet goed."

Deze voedingsstoffen zijn prima met een veganistisch dieet binnen te krijgen, als je je maar wat in de voeding hebt verdiept! Dus bijv. voldoende peulvruchten/noten voor eiwit, sojamelk met toegevoegd calcium, letten op ijzer, vit B12 tablet en gejodeerd zout gebruiken.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » do mar 21, 2013 13:49

Er had mss nog wat extra uitleg bij gemoeten, maar mss is dat ook wel gezegd door Katan en is het eruit geknipt.
In ieder geval vond ik het nog vrij genuanceerd.

Marla

Bericht door Marla » vr mar 22, 2013 15:36

Van de site:
Voor kinderen is het volgens Katan ronduit slecht. Zij kunnen een blijvend lager IQ ontwikkelen en bijvoorbeeld groeiachterstanden oplopen die niet meer in te halen zijn. "Kinderen hebben die bouwstoffen gewoon nodig", zegt Katan.

lena

Bericht door lena » vr mar 22, 2013 16:17

De Amerikaanse Dietisten organisatie heeft hier onderzoek naar gedaan en geconcludeerd dat een veganistisch dieet gezond kan zijn voor alle leeftijden (mits natuurlijk gelet wordt op B12 etc., maar dat is niet anders dan dat je bij een gemiddeld omnivoor dieet extra foliumzuur moet slikken tijdens de zwangerschap en extra vitamine K aan je baby moet geven). Ik twijfel of Katan dit onderwerp uberhaupt echt onderzocht heeft. Als hij dat gedaan zou hebben zou hij op zijn minst met argumenten komen waarom een hele professionele beroepsgroeporganisatie het compleet bij het verkeerde eind heeft (dat zou toch best schokkend zijn en ook aangeven dat er eigenlijk niet zoiets bestaat als voedingswetenschap - als blijkbaar zelfs de consensus van zo'n organisatie niet meer vertrouwd kan worden), in plaats van met een vaag "kinderen hebben bouwstoffen nodig".

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » vr mar 22, 2013 17:05

De tekst op de site en wat Katan in de video zegt is best anders.

Plaats reactie