Lijst overzicht docu's?

TV, radio, kranten, enz.

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Arjan
Leefwijze: pescotarier

Re: Lijst overzicht docu's?

Bericht door Arjan » vr dec 27, 2013 23:14

Klopt vandaar dat die nieuwe stroming er moet komen.

Sci-Food of zo.

Ohhh dat lijkt me AWESOME ARTHUR !
Lijkt me bijzonder leuk om te doen, thanks voor die invite, houd ik je aan!
Laatst gewijzigd door Arjan op za dec 28, 2013 0:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Framboos

Bericht door Framboos » vr dec 27, 2013 23:42

ARTHUR schreef:Moet dit? Op deze manier? Stuur fijn een persoonlijk bericht (of laat het gewoon zijn, je voegt nu zelf ook niets toe)
...

ARTHUR

Bericht door ARTHUR » za dec 28, 2013 1:04

Hahahaha! Precies, niets.

Ja, Arjan! En dan daarna in dialoog! Ook over de ethiek en moraliteit. Ik zal je leren.

Rorrim
Moderator
Leefwijze: veganist

Bericht door Rorrim » za dec 28, 2013 1:35

Ethiek is wel degelijk belangrijk. Zonder ethiek is het leven gelijk aan het simpelweg volgen van begeerte en woede, ten koste van medemens en al wat leeft. Gelukkig zijn we sociale dieren die elkaars leed willen verhelpen. Besef dat alle levende wezens dezelfde oorsprong hebben. Zou je dierenethiek beschouwen als 'emo-shit', dan zou je het menszijn tekort doen.

Overigens is het mijns inziens inderdaad zo dat door promotie van het gezondheidsvoordeel van veganisme de grote massa's sneller bereikt worden dan door het simpelweg argumenteren dat dierconsumptie onethisch is. Dat neemt niet weg dat, zo gauw mensen door hun veganisme beschaafd worden, ze in het algemeen een diepgaander ethisch besef zullen ontwikkelen.
Veganisme bewijst de redelijkheid temidden van waanzin.

Arjan

Bericht door Arjan » za dec 28, 2013 5:29

Tuurlijk rorimm.

En ethiek naar dieren heb zelfs ik geloof het of niet, mijn kater balou heb ik 2700,-euro aan uit gegeven in zijn laatste jaar ondanks dat mijn failissement eigenlijk al bereikt was. Uiteindelijk was het deels omdat alles om me heen aan het instorten was en ik niet alleen wilde zitten (erg egoistisch maar was ook in psychose periode met vriendin net weg), maar als ik niet zielsveel van het beestje hield had ik dat nooit gedaan.

Maar je kan gewoon niet huilen om de wereld, dat is gewoon niet practisch want die problemen zijn te groot voor individuen, dus doe wat je kan doen en voor de rest van je tijd heb je plezier en lol. Als iedereen alleen maar serieus is als in 1984 dan is de wereld ook niet echt de moeite waard om in te leven toch? ^^

En eten en dierenleed is idd gewoon niet een handige combinatie als je het wil verkopen aan de massa.
Mensen associëren eten met een prettig ontspannen gevoel, dierenleed op je bord lijkt meer op een eetstoornis voor de gemiddelde mens.

Meeste mensen zitten daar gewoon niet zo op te wachten, die maken dan nog liever 50,- PM over naar het wereld natuurfonds om de ontspannen aanschuif momentjes te behouden.

Arjan

Bericht door Arjan » za dec 28, 2013 8:14

Mijn moeder en vader beginnen me allebij trouwens al te vragen hoe kan het beter met mijn dieet.
En mijn vader is huisarts ^^, maar na me gezien te hebben laatste keer vlak voor kerst begon hij te vragen wat ik deed wat voeding betreft. 2 uur greger lopen klikken en gepraat over effecten. Hij gaat heel veel aardbeien en soortgelijken eten komend half jaar voor zijn blaaskanker :D

Dit is dus wat Vegan zou moeten verkopen :) ik pak er een paar tussenuit :

===>> However, when people actually improve their diets … You actually feel so much better, so quickly, that it reframes the reason for making these changes from fear of dying, which usually is not sustainable, to joy of living, which often is.

===>> And the diet doesn’t just help your cholesterol. Unlike the drugs, a plant-based diet can also prevent and treat diabetes, hypertension, obesity, prostate cancer, breast cancer, etc. Pills can’t do all that. And instead of being on a list of medications, one drug for this; one or two drugs for that, there’s not one diet for heart disease, another one for diabetes—a plant-based diet covers all the bases. Why? Because plant-based foods contain more than 100,000 different disease-preventing nutrients. Let me say that again 100,000 phytonutrients. Only found in plants.

Cronometer. com geef er 50 van de 100.000 aan een zeer incompleet beeld, voor bijna alle van de 100.000 puzzelstukjes moet je meer neigen naar van alles een beetje! Combineren die hap! Appel met kaneel, groente koken 4 of meer verschillende per maaltijd, etc etc soorten stapelen in kleine snack slaatjes naar die 100.000 zoveel mogelijk iedere dag :)

===>> Then he talks about his work stopping and reversing the progression of even severe coronary artery disease. … Slowing, stopping, or reversing, cancer. Living and eating healthy actually changes you on a genetic level, upregulating disease-preventing genes and downregulating genes that promote breast cancer, prostate cancer, inflammation, and oxidative stress. Drugs can’t do that.

Als dit echt doordringt tot een mens de potentiele baten phew! Zodra 50% om is word kinderen vlees voeren verboden en ligt het alleen nog maar in de winkel met een sticker zoalls hij nu op een pakje sigaretten zit!
Die kinderen zullen routinematig 150 jaar oud worden en 80 - 100 jaar productieve burgers kunnen zijn.

Dit is de route die ik zie ontstaan zo goed als bewezen al.
Maakt mij in ieder geval heel enthousiast, als het lukt mezelf uit de as weer op te bouwen,
zie ik mijn zusje ook nog wel omgaan en zullen haar koters er ook nog baat bij hebben.

Leuk man !

Sci-Ve mmm wat zou die e kunnen laten veranderen in een i zodat je Sci-Vi krijgt? :grin:

Scientific Vegetable interest , ahh bijna mist nog iets.

=======================================================================================
Dr. Ornish published an editorial in the American Journal of Cardiology last year that I think really sums up where we are, describing a growing convergence of scientific evidence that an optimal diet is mostly plant based. Make sure it has nuts, soy, and fiber and you can drop your bad cholesterol as much as taking drugs every day for the rest of your life, but without the cost and without the side-effects. Save the country about $20 billion.
Of course most patients aren’t even given the plant-based option because of the patronizing belief among doctors that no one will actually do it. But in reality most people don’t want take the drugs. People hate the side effects. They don’t make you feel any better and it’s scary popping pills every day so you don’t keel over and die —people don’t even want to think about it. However, when people actually improve their diets … You actually feel so much better, so quickly, that it reframes the reason for making these changes from fear of dying, which usually is not sustainable, to joy of living, which often is.
And the diet doesn’t just help your cholesterol. Unlike the drugs, a plant-based diet can also prevent and treat diabetes, hypertension, obesity, prostate cancer, breast cancer, etc. Pills can’t do all that. And instead of being on a list of medications, one drug for this; one or two drugs for that, there’s not one diet for heart disease, another one for diabetes—a plant-based diet covers all the bases. Why? Because plant-based foods contain more than 100,000 different disease-preventing nutrients. Let me say that again 100,000 phytonutrients. Only found in plants.
You know blueberries have the anthocyanins for memory. Tomatoes are rich in the red pigment lycopene, which targets heart disease and cancer. Ginger’s got gingerols for hypertension, pomegranates have some totally different phytonutrients. And let’s never forget kale, the list, goes on and on.
And you can’t just take these phytonutrients in a pill. B-carotene pills may actually increase cancer risk, as opposed to the whole carrot, which may lower our risk. And you probably couldn’t swallow a hundred thousand pills a day anyway.
Then he talks about his work stopping and reversing the progression of even severe coronary artery disease. … Slowing, stopping, or reversing, cancer. Living and eating healthy actually changes you on a genetic level, upregulating disease-preventing genes and downregulating genes that promote breast cancer, prostate cancer, inflammation, and oxidative stress. Drugs can’t do that.
The bottom line: People tend to think of breakthroughs in medicine as new drugs, lasers, high-tech surgery, but they have a hard time believing that simple choices can be as powerful as drugs and surgery, but they often are. Sometimes, even better.
And I will leave you, on that note.

en was weer van greger http://nutritionfacts.org/video/converg ... -evidence/
===========================================================================================

Brent

Bericht door Brent » ma okt 12, 2015 16:22

Hier een lijstje van 5 docu's op Netflix om mensen "veganist te maken".

http://www.dailynewsservice.co.uk/5-net ... urn-vegan/
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Maarten

Bericht door Maarten » ma okt 12, 2015 22:51

Bedankt voor de tips! Die laatste drie heb ik niet gezien. Die komen op mijn verlanglijstje. Cowspiracy vond ik erg goed. Vegucated vond ik te zwaar en moest ik mee stoppen. Misschien wel gek, want ik heb ergere documentaires wel uitgekeken.

bastiang

Bericht door bastiang » wo dec 02, 2015 10:31

Cowspiracy! heel goed!

Maarten

Bericht door Maarten » zo dec 13, 2015 14:40

In een ander draadje heb ik het al gemeld, maar ik vind het ook voor dit topic vermeldenswaardig dat ik Unity erg goed vond. Het gaat niet louter over dierenleed maar ook over ongelijkheid en discriminatie in het algemeen (vanuit een kosmisch perspectief).

Emily

Bericht door Emily » ma feb 08, 2016 16:32

Enigszins oud topic, maar fijn zo'n lijstje. Ik heb vandaag earthlings gekeken en de ogen uit mn kop gejankt. Kon 't niet in één keer kijken. Wil al de hele dag 't graag met iemand delen, maar ik ken niemand die hier ook mee bezig is... :(

Maarten, waarom vond je vegucated moeilijk om te kijken? Ik heb 'm nog niet gezien, maar ik verwachtte eigenlijk dat het een beetje forks over knives achtig zou zijn?

Milo

Bericht door Milo » ma feb 08, 2016 16:38

Emily schreef:Enigszins oud topic, maar fijn zo'n lijstje. Ik heb vandaag earthlings gekeken en de ogen uit mn kop gejankt. Kon 't niet in één keer kijken. Wil al de hele dag 't graag met iemand delen, maar ik ken niemand die hier ook mee bezig is... :(
Heel herkenbaar. Heb het met af en toe pauze moeten kijken, tussendoor even zuurstof halen. Vind het nog steeds moeilijk te geloven dat dit de realiteit is.

Maarten

Bericht door Maarten » wo feb 10, 2016 15:01

Emily schreef:Enigszins oud topic, maar fijn zo'n lijstje. Ik heb vandaag earthlings gekeken en de ogen uit mn kop gejankt. Kon 't niet in één keer kijken. Wil al de hele dag 't graag met iemand delen, maar ik ken niemand die hier ook mee bezig is... :(

Maarten, waarom vond je vegucated moeilijk om te kijken? Ik heb 'm nog niet gezien, maar ik verwachtte eigenlijk dat het een beetje forks over knives achtig zou zijn?
Het valt in vergelijking met Earthlings waarschijnlijk wel mee, maar toen een scene kwam waarop de vleeseters zelf dieren mochten/moesten slachten wilde ik niet meer verder kijken. Ik weet niet eens of ze het uiteindelijk wel of niet gedaan hebben, maar ik vond het zo afstotelijk dat ik niet meer verder wilde kijken.

Emily

Bericht door Emily » do feb 11, 2016 17:06

Ah, zo. Ja, dat snap ik wel. Na het kijken van earthlings kan ik wel tegen een stootje denk ik. :lol:

franske
Leefwijze: vegetarier

Bericht door franske » do feb 11, 2016 18:57

Een programma van eind jaren 90

Living with the enemy

https://www.youtube.com/watch?v=b7rIr8bW_ro

Heeft diverse docu's, diverse partijen tegenover elkaar gezet.

Plaats reactie