De Hokjesman: De dierenvrienden

TV, radio, kranten, enz.

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Brent

Re: De Hokjesman: De dierenvrienden

Bericht door Brent » vr okt 24, 2014 9:32

Dat 'echte vegetariers eten geen vleesvervangers' vond ik een opsteker.
Ik ben al jaren geleden daarmee gestopt en ben blij dat ik al die namaakrommel voorbij kan lopen in de winkel en me kan richten op echte levende voeding.

Het verbaasde me hoe neutraal en goed geinformeerd de uitzending was.
Alleen die laatste spreker moest dan toch nog even wat roet erin strooien, ik vroeg me al af wanneer dat duveltje tevoorschijn zou komen, het laatste woord nog wel. :|

Die dooie konijnen vond ik eigenlijk te mager, er is niets ergs aan het zien van een lijk.
Beter hadden ze het leed zelf beter getoond in al zijn gruwelijkheid.
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Marianne
Leefwijze: veganist

Bericht door Marianne » vr okt 24, 2014 11:57

Brent,

Heb je dan niet gezien hoe die nog levende konijntjes in veel te kleine hokken met een bodem van draadgaas zaten, en dat ene konijntje met afgesneden oren? Ik krijg het niet meer van mijn netvlies.
En wat ik al eerder zei: die laatste spreker ontkende precies wat we allemaal net daarvoor gezien hebben... en werd daardoor het boegbeeld van degenen die liever ontkennen dat er iets goed fout zit.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » vr okt 24, 2014 12:11

Ik had zelf nog nooit een konijn horen gillen. :cry:

Rorrim
Moderator

Bericht door Rorrim » vr okt 24, 2014 12:40

Dani schreef:Mindere nieuws: de commerciële groene meisjes vonden dit allemaal iets té , en hun aanhang ook :roll:
Ik word er een beetje moedeloos van. Het is allemaal zo mooi en integer in beeld gebracht. Die jongens doen zo veel voor de dieren. En dan nog wordt het door zoveel mensen niet gewaardeerd en gezien wat de boodschap is. Jammer.
http://www.degroenemeisjes.nl/de-hokjes ... envrienden
De reacties op hun site zijn typisch, doch voor veganisten opmerkelijk. Nergens tijdens de aflevering wordt neerbuigend gedaan over vleeseters, vegetariërs en flexitariërs. Wel wordt hun gedrag veroordeeld. Het veroordelen van gedrag is wat anders dan het veroordelen van een persoon. Sterker nog, het veroordelen van gedrag is van essentiëel belang voor het vormen van moraliteitsbesef.

Veel mensen die worden aangesproken op hun gedrag gaan in de verdediging alsof hun gedrag gelijk staat aan hun persoon. Dit lijkt afhankelijk van de mate waarop ze aan dit gedrag gehecht zijn. Vervang "diereneten" eens door "frauderen". Ooit een fraudeur horen zeggen dat de rechter die hem veroordeelt neerbuigend doet? Nee, want het is in werkelijkheid het gedrag dat veroordeeld wordt. En eigenlijk weet de fraudeur heel goed dat hij met zijn acties anderen heeft geschaad.
Veganisme bewijst de redelijkheid temidden van waanzin.

Darwin

Bericht door Darwin » vr okt 24, 2014 16:11

Heb deze aflevering ook gezien, dat van die konijnen verbaasde me erg! Zo wreed.. :cry:

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » vr okt 24, 2014 18:59

Rorrim schreef: De reacties op hun site zijn typisch, doch voor veganisten opmerkelijk.
Volgens mij zijn de meeste volgers van de groene meisjes geen veganisten, maar "flexitariers" oftewel vleeseters.
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Moniek

Bericht door Moniek » vr okt 24, 2014 20:38

Wauw, wat een frustrerende bullshit opmerkingen op de blog van de Groene Meisjes :|

Lisa

Bericht door Lisa » di okt 28, 2014 17:20

Ik ben gestopt met het lezen van de reacties op dit soort blogs en youtube video's. Om misselijk van te worden soms!
Maakt me zo moedeloos

Plaats reactie