Een week zonder...dierlijke producten

TV, radio, kranten, enz.

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
NewMoon
Leefwijze: vegetarier

Een week zonder...dierlijke producten

Bericht door NewMoon » ma nov 03, 2014 11:51

Dit artikel las ik net
http://www.telegraaf.nl/vrouw/vrouwblog ... ee___.html

Vind het toch wel een beetje slap hoor. Je lichaam heeft langer dan een week nodig om te wennen aan een nieuw eetpatroon. En lunchen met anderhalve advocado en een spinaziesmoothie. Is dat niet een beetje erg weinig? Ik zou er niet op kunnen leven. En hoezo redden van, als je wel de rest van het dier gebruikt?

Filmpje heb ik maar niet bekeken, wil daar niet heel de dag aan denken.

jet
Moderator
Leefwijze: veganist

Re: Een week zonder...dierlijke producten

Bericht door jet » ma nov 03, 2014 12:40

Wat een troela.
Als iets veganistisch niet lekker is, dan ligt dat aan het feit dat veganisme natuurlijk hartstikke fout is, maar als iets niet-vegans niet lekker is, dan is het gewoon het recept of de maaltijd die niet smaakt, raar maar waar.....
Het hangt allemaal een beetje van je instelling af, maar dit is een weddenschap en de persoon staat er niet achter, dus dan schiet het sowieso niet op.
Heb je niks aan, verslagen van dit soort mutsen die omdat ze zelf te mutsig zijn anderen in hun idee dan bevestigen :(

Filmpje is overigens vrij onschuldig. Je ziet een mevrouw die in een machine is gestopt. Zij duwt af en toe wat wordt naar buiten, nadat de 'slager' een biggetje in de machine heeft gestopt. De klanten denken, big erin, worst eruit, aaargh, die worst is gemaakt van big!!!! Wat gek?!! En ze spugen de worstjes uit, of rennen hard weg. That's it.
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Sandra
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sandra » ma nov 03, 2014 12:46

Bah wat doet ze negatief over veganistisch eten? Alsof er in een willekeurig bedrijfsrestaurant geen vegan gerechten zijn (boterhammen, salade, sojamelk, cruesli, etc) en neem anders lekker iets mee vanaf huis joh?

Het filmpje heb ik vorige week gezien, ik vond het een hilarisch filmpje waarmee mensen met hun neus op de feiten worden gedrukt: worst = biggetje = varken = worst (al blijft het raar dat het nodig is, ik bedoel, kom op, je weet toch de afkomst van het stukje vlees op jouw bord of dacht je dat worst aan een boom groeide?).

NewMoon
Leefwijze: vegetarier

Bericht door NewMoon » ma nov 03, 2014 13:02

Mensen weten tegenwoordig haast niets meer over waar hun eten vandaan komt.
Mijn moeder is kraamverzorgster en als zij vraagt aan een kind uit een gezin waar de melk(koemelk) vandaan komt is het antwoord 9 van de 10 keer UIT DE FABRIEK. :shock:
Dus dat mensen niet snappen dat worst van een varken komt......

Lisa
Leefwijze: veganist

Bericht door Lisa » do nov 06, 2014 16:23

Alleen even de link aangeklikt om het filmpje te zien.
Vind het wel domme reacties van mensen hoor, die vrouw op het laatst werd echt boos en de meeste waren echt geschokt.
Waar denken ze anders dat hun vlees vandaan komt? Dat het gemaakt word van bloemetjes, regenbomen en hartjes?
En dan vervolgens snel doorlopen naar de vleesafdeling om een hamburger of kilo gehakt te kopen

Plaats reactie