Marianne Thieme nu veganist

TV, radio, kranten, enz.

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Benno
Leefwijze: veganist

Marianne Thieme nu veganist

Bericht door Benno » vr jan 16, 2015 7:00

Welkom Marianne :)
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2356 ... ste__.html

Natuurlijk wordt er weer door allerlei druiloren negatief op gereageerd :x
De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders begeerte.

sasvegan

Re: Marianne Thieme nu veganist

Bericht door sasvegan » vr jan 16, 2015 11:40

Inderdaad heel goed nieuws! Moet wel zeggen dat het me een beetje van haar tegenviel dat ze nog geen veganist was. Ik was in de veronderstulling dat ze al een "planteneter" was.

Justme35
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Justme35 » vr jan 16, 2015 16:56

Er zal altijd negatief gereageerd worden op veganisten. :roll:

Het is niet leuk als iemand je wijst op de dierenleed die je als vleeseter veroorzaakt en aan mee doet. En die arme landen och......das de ver van hun bed show.

Terwijl ik er steeds meer van overtuigd raak dat we over 20 jaar wel moeten minderen met vlees. Vanwege te kort aan grond of wat dan ook. :hippy:

Lisa

Bericht door Lisa » vr jan 16, 2015 20:04

En dan zo'n reactie op dat stukje uit de telegraaf.
Dat veganisten dan ook hun telefoon en ipad moeten inleveren want daar zitten ook dierlijke producten in verwerkt maar dat die veganisten dan niet weer niet, die willen die luxe niet opgeven, lekker hypocriet.

:x

Ik moet ook eig die reacties niet lezen, altijd slecht idee

Justme35

Bericht door Justme35 » vr jan 16, 2015 20:19

Ben benieuwd wat er van mijn reactie gezegd wordt. :-D

Vleeseters reageren over het algemeen altijd negatief op veganisten. Omdat veganisten de extreme dierenleed belichten en daarmee indirect zeggen dat vleeseters daar aan mee doen door het vlees te blijven eten. En dan gaan ze in de aanval..!! Ach blijven hopen dat ooit de oogkleppen afvallen bij de vleesetende mensen. "Je bent wat je eet" zeggen ze niet voor niks. Zelf slachten doen ze niet, het vuile werk want dat is en blijft het laten ze een ander doen. thumbs up for the vegans ♥

Ook al plant ik bij 1 iemand een zaadje in het hoofd door deze reactie bij het artikel van de telegraaf. Dan ben ik al blij want ooit zal het zaadje opkomen en zullen ze na gaan denken :wink:

Benno

Bericht door Benno » za jan 17, 2015 6:29

Justme35 schreef:Er zal altijd negatief gereageerd worden op veganisten. :roll:

Het is niet leuk als iemand je wijst op de dierenleed die je als vleeseter veroorzaakt en aan mee doet. En die arme landen och......das de ver van hun bed show.

Terwijl ik er steeds meer van overtuigd raak dat we over 20 jaar wel moeten minderen met vlees. Vanwege te kort aan grond of wat dan ook. :hippy:
Ik denk dat we 20 jaar geleden al hadden moeten stoppen met het gebruiken van dierlijke producten.
Ik fantaseer wel eens hoe de wereld er dan uit zou zien.
Misschien dat er dan ook minder geweld zou bestaan, je moet tenslotte een grote mate van onverschilligheid en ongevoeligheid hebben om vlees te kunnen eten en ik denk dat je die gevoelens wel kunt doortrekken naar andere vormen van geweld.
De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders begeerte.

Justme35

Bericht door Justme35 » za jan 17, 2015 10:03

Heb je helemaal gelijk in Benno. (y)

Ananas

Bericht door Ananas » di mar 10, 2015 19:53

I'm late to the party maarre... volgens mij is Marianne niet anders gaan eten hoor, maar kwam het destijds gewoon eens ter sprake bij een lezing (presentatie van hun nieuwe boek oid). Dat is opgepakt door een aanwezige journalist en jammergenoeg viral gegaan.

Jammer, omdat dit veel mensen afschrikt van de PvdD. Ik hoop eerlijk gezegd dat de massa het weer is vergeten inmiddels (zal wel, met het huidige tempo van media) en dat het de PvdD geen stemmen kost deze verkiezingen.

Don't get me wrong, vrijwel elke vegan erbij is winst voor de dieren, maar dit nieuws denk ik niet. Het zou m.i. veel, veel beter zijn als er in de media zou komen dat een PvdA'er of VVD'er vegan eet.

Plaats reactie