RTL late Night 1/6

TV, radio, kranten, enz.

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
franske
Leefwijze: vegetarier

RTL late Night 1/6

Bericht door franske » di jun 02, 2015 8:51

Heeft iemand 1 juni RTL late Night gezien?

Was een dame van het voedingscentrum die het gebruik van melk kwam verdedigen.
Er was ook een voedingsjournaliste die het standpunt probeerde te verdedigen dat de voorschriften wat minder strikt mogen zijn en niet voor iedereen van toepassing is.
Los van de stompzinnige discussie, zelden 2 dames zo slecht hun standpunt zien verdedigen.
De journaliste haalde van alles door elkaar en sprong van de hak op de tak.
Het voedingscentrum......Tja enkel vasthouden aan erg oude ideeën en niet open willen staan voor nieuwe inzichten, geeft ook geen boeiende discussie gelegenheid.

Inhoudelijk.
Het voedingscentrum zal ooit na de oorlog opgericht zijn om de oorlogsslachtoffers weer wat op te lappen, maar de standpunten, de Schijf van 5, blijft als een Dogma vereerd worden, met melk/zuivel dat daar een prominente plaats in heeft. "Zuivel bevat Calcium en dat is goed voor je botten! Er is geen wetenschappelijk bewijs voor het tegendeel! Overal ter wereld stijgt de intollerantie tegen zuivel, behalve in Nederland, want hier is slechts 6% intollerant!".

De onderzoeksjournaliste had het over suiken, over chocolademelk, over caseïne, over intollerantie voor zuivel, over de vergrote kans op kanker, etc... maar had geen heel verhaal en gooide van alles door elkaar.

Jammer want het was een mooie kans geweest voor een discussie hierover.

Waarschijnlijk zit RTL ook niet te wachten op een inhoudelijke discussie en dienden beide dames enkel voor tijd en beeldvulling

@rno
Leefwijze: veganist

Re: RTL late Night 1/6

Bericht door @rno » di jun 02, 2015 13:08

Ik ben gaan kijken maar ben halverwege afgehaakt. Inderdaad, de dame die "ons" standpunt zou moeten verdedigen, bracht er niets van terecht. Ze kwam stotterend en ongeloofwaardig over. Helaas, ik had mij er op verheugd.

En dat stomme gelijktijdig vertalen hielp ook niet.
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.

@rno
Leefwijze: veganist

Re: RTL late Night 1/6

Bericht door @rno » wo jun 03, 2015 11:42

Ik zag trouwens een boek van haar in de winkel en dat was wel erg Amerikaans. Dus geen rood vlees meer eten en wel zalm. Jammer.
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.

Plaats reactie