Dierenvlees Festival

TV, radio, kranten, enz.

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
@rno
Leefwijze: veganist

Dierenvlees Festival

Bericht door @rno » wo jun 24, 2015 14:42

24-06-2015 in de Metro (wegwerpleesvoer)

"In Yulin wordt rond de zonnewende op 21 juni altijd het Yulin Festival gehouden, dat door critici is omgedoopt tot Hondenvlees Festival" bericht NOS. De wereld is geschokt over de massale slachting van honden en steeds minder Chinezen zien honden graag op hun bord."

http://www.metronieuws.nl/lezerscolumn/ ... s-festival
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.

Lisa

Re: Dierenvlees Festival

Bericht door Lisa » wo jun 24, 2015 19:36

Oh ja, ook gelezen in de trein vandaag. Ga anders noooooit met het openbaar vervoer en lees ook nooit zo'n krantje, dus was blij verrast zo'n stukje tegen te komen

Edit: net de reacties gelezen op de website, wat een enge dingen staan ertussen. Mensen steigeren inderdaad als het om hondenvlees gaat maar kunnen vervolgens niet die connectie maken met andere dieren!
Kun je nagaan hoe diep dat zit bij mensen dat varkens koeien en kippen niets anders zijn dan een stuk vlees en dat dat doodnormaal is.
Erg demotiverend om te beseffen en om te lezen wat voor een bord sommige mensen voor hun kop hebben.
Ik merk al bij mijn dochtertje van 4 dat zij het doodnormaal vind om een stukje vlees te willen alleen maar omdat zij er trek in heeft, en dat vind ze ook doodnormaal, ziet daar niets vreemds aan, ook als ik vertel dat dat stuk vlees ooit een diertje is geweest met ook een papa en mama.
Needless to say dat ze dat vlees natuurlijk niet krijgt.

@rno

Re: Dierenvlees Festival

Bericht door @rno » wo jun 24, 2015 21:53

Ik zie in de reacties dat de veganisten zich aardig verweren. Natuurlijk zullen de schrijvers van de omnivore berichtjes bij hun eigen standpunt blijven. Maar er zijn heel veel lezers die niet reageren en mogelijk toch andere inzichten krijgen. Of in ieder geval gaan nadenken.
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.

Plaats reactie