National Vegan-day 1 november

Evenementen waar veganisme in de aandacht staat of moet staan

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
AnAnAN
Leefwijze: veganist

National Vegan-day 1 november

Bericht door AnAnAN » do aug 15, 2013 15:03

Wat ben ik er lekker vroeg mee he?
Dat is express, zodat er misschien nog leuke initiatieven kunnen ontstaan.

De bedoeling is om hier een lijstje te krijgen met vegan activiteiten in jouw buurt/provincie/stad voor op 1 november. Dit mag ook heel kleinschalig zijn, zoals etentjes etc, of nog leuker; op eigen initiatief.

Ook vroeg ik mij af of sommige forumgebruikers wellicht zelf iets gaan doen, of willen doen. Misschien kunnen we de krachten bundelen. Ik weet verder ook niet wat de vereniging doet en of er uit naam van hen ook dingen georganiseerd kunnen worden in verschillende steden.
Plantaardig eten is makkelijker dan je denkt!

vegamike

Re: National Vegan-day 1 november

Bericht door vegamike » do aug 15, 2013 17:33

Leuk! Ik zou heel graag vegan koken voor mijn buurt om anderen een positieve ervaring met vegan eten te geven en info over veganisme te geven. Alleen wordt mijn keuken dan verbouwd dus dat is niet zo handig. Zijn er toevallig anderen iets van plan op Goeree Overflakkee?

AnAnAN

Bericht door AnAnAN » do aug 15, 2013 19:31

Precies, dat lijkt mij dus ook leuk.
Ik zit er zelfs aan te denken om het ook voor (lokale) kranten levend te krijgen, informeren of ze uberhaupt van plan zijn om er iets over te schrijven.
Ik weet niet of er veel vegans zijn op goerree eigenlijk. Maar misschien moeten we ook meer denken aan een centraal iets? Of juist kleinere initiatieven?

Een vegan flashmob zou ik ook nog eens graag willen houden. Gewoon een ludieke actie om positieve aandacht te vragen voor een groeiende groep vegans en vega's. Dat we met een grote groep gewoon ergens in een druk gebied rondlopen, en dan bijvoorbeeld opeens samenkomen met muziek en dan... allemaal varkenstaartjes onder onze broek verstoppen en konijnenoren opzetten en een hups hups knor knor dans doen? :mrgreen: Sorry, veel fantasie. Maar dat lijkt me wel een fijne vreedzame actie.

vegamike

Bericht door vegamike » vr aug 16, 2013 9:51

:-D lijkt me ook leuk, zal hier sowieso ook bij de lokale krant informeren of ze iets met national vegan day willen doen. Vaak staat er toch niet zo veel interessants in die krantjes hier :wink:

Ananas

Bericht door Ananas » za aug 17, 2013 19:23

Tof! 1 november is ook de start van de volgende VeganChallenge, misschien kunnen jullie in combinatie daarmee iets organiseren? :)

vegamike

Bericht door vegamike » wo okt 09, 2013 8:34

Heb de redactie van de krant gemaild met de vraag hier aandacht aan te besteden in combinatie met de vegan challenge. Ben benieuwd :D

vegamike

Bericht door vegamike » ma okt 21, 2013 12:28

En ja hoor er is interesse... jullie horen of en wanneer het gepubliceerd wordt. :wink:

vegamike

Bericht door vegamike » za okt 26, 2013 12:05

Heb een interview gedaan wat afgelopen donderdag in het ad is verschenen (regio voorne putten/Goeree Overflakkee) de journalist was zo enthousiast dat ze zich meteen voor de vegan Challenge heeft opgegeven :D volgende week krijg ik een interview voor de lokale krant. Ik vind het erg leuk veganisme op deze manier positief onder de aandacht te brengen voor wereld veganisme dag!

Martine
Moderator

Bericht door Martine » za okt 26, 2013 13:41

Wow, goed bezig vegamike!
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Ananas

Bericht door Ananas » di okt 29, 2013 10:21

Wat leuk! (y)

AnAnAN

Bericht door AnAnAN » di okt 29, 2013 10:22

vegamike schreef:Heb een interview gedaan wat afgelopen donderdag in het ad is verschenen (regio voorne putten/Goeree Overflakkee) de journalist was zo enthousiast dat ze zich meteen voor de vegan Challenge heeft opgegeven :D volgende week krijg ik een interview voor de lokale krant. Ik vind het erg leuk veganisme op deze manier positief onder de aandacht te brengen voor wereld veganisme dag!

LEUKKK!!!!!!! Ik heb nog geen succes helaas....

Renee1137

Bericht door Renee1137 » di okt 29, 2013 11:05

vegamike schreef:Heb een interview gedaan wat afgelopen donderdag in het ad is verschenen (regio voorne putten/Goeree Overflakkee) de journalist was zo enthousiast dat ze zich meteen voor de vegan Challenge heeft opgegeven :D volgende week krijg ik een interview voor de lokale krant. Ik vind het erg leuk veganisme op deze manier positief onder de aandacht te brengen voor wereld veganisme dag!
Wow wat goed!
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

vegamike

Bericht door vegamike » vr nov 01, 2013 15:43

Happy World Vegan Day!!!!!!!!!!!!!!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Plaats reactie