VeganMoFo 2014 weer in september!

Evenementen waar veganisme in de aandacht staat of moet staan

Moderators: Rick, Rorrim

Bonnie
Contacteer:

Re: VeganMoFo 2014 weer in september!

Bericht door Bonnie » ma sep 01, 2014 22:39

Dani schreef:Leuk Bonnie dat je ook weer meedoet, ik vind je blog erg leuk dus ben blij als je meer post :)
Wat lief, dankjewel! Ik raak soms een beetje motivatie kwijt om te bloggen omdat er zo al eindeloos veel blogs zijn die alles beter en mooier doen, maar ik word er altijd vrolijk van dus ik ben blij dat het weer MoFo is. :)
Marianne schreef:Ha Bonnie,
ik ken jouw blog niet. Waar kan ben je te vinden?
Hoi! :) Je kunt hem hier vinden: Eating with the Rabbits (of via het icoontje met de wereldbol erop hiernaast onder mijn username).

Succes en veel plezier voor iedereen die meedoet!

Martine
Moderator

Bericht door Martine » di sep 02, 2014 7:03

Bonnie schreef:
Dani schreef:Leuk Bonnie dat je ook weer meedoet, ik vind je blog erg leuk dus ben blij als je meer post :)
Wat lief, dankjewel! Ik raak soms een beetje motivatie kwijt om te bloggen omdat er zo al eindeloos veel blogs zijn die alles beter en mooier doen, maar ik word er altijd vrolijk van dus ik ben blij dat het weer MoFo is. :)
Nee joh, jouw blog is hartstikke tof! Ik hoop dat je lekker veel gaat posten. :D
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Assie
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Assie » di sep 02, 2014 7:26

Bonnie schreef:
Marianne schreef:Ha Bonnie,
ik ken jouw blog niet. Waar kan ben je te vinden?
Hoi! :) Je kunt hem hier vinden: Eating with the Rabbits (of via het icoontje met de wereldbol erop hiernaast onder mijn username).

Succes en veel plezier voor iedereen die meedoet!
Hmmmmm, wat maak jij heerlijke dingen :D

Framboos

Bericht door Framboos » di sep 02, 2014 7:38

+1!
En om the love fest compleet te maken: ik vind jouw blog ook erg leuk Dani! Die vegan mozzarella wil ik echt graag proberen!

Marianne

Bericht door Marianne » wo sep 03, 2014 16:43

Bonnie schreef: Ik raak soms een beetje motivatie kwijt om te bloggen omdat er zo al eindeloos veel blogs zijn die alles beter en mooier doen, maar ik word er altijd vrolijk van dus ik ben blij dat het weer MoFo is. :)
Nou Bonnie, ik vind dat je blog er goed uitziet. En af en toe een imperfectie maakt het juist herkenbaar. :grin: Anders keek ik wel in een of ander duur boek of ging ik naar een kakkig restaurant.

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » wo sep 03, 2014 19:46

Framboos schreef:
+1!
En om the love fest compleet te maken: ik vind jouw blog ook erg leuk Dani! Die vegan mozzarella wil ik echt graag proberen!
*groepsknuffel* hahahaha
Dankjewel hoor!

Bonnie schreef:
Uh? Ik vind jou blog juist zo mooi! Niet in een dip zitten meer hoor (al herken ik het wel hoor :) ik heb vaak blogdips :oops: )
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » wo sep 03, 2014 21:14

Dani schreef:ik heb vaak blogdips :oops: )
Ik verbaas me er altijd over hoeveel jij blogt. Vaak meerdere posts per week! Als ik er eentje per week uitpers ben ik al blij.

De blogdips heb ik ook. In juli had ik helemaal geen inspiratie en dacht ik dat ik misschien maar eens een paar maandjes pauze moest houden, maar sinds ik terug ben van vakantie heb ik er weer megaveel zin in en borrelen de recepten vanzelf naar boven.

Mijn vader (die nooit kookt) vroeg pas hoeveel recepten ik nog verwachtte te gaan schrijven, omdat je op een gegeven moment alles wel een keer gedaan hebt. Hij kon zich niet voorstellen dat je in principe je hele leven nieuwe dingen kunt blijven ontdekken in de keuken. Ik geloof dat ook niet altijd, maar op dit moment wel! :D

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » do sep 04, 2014 13:01

Dani schreef:*groepsknuffel* hahahaha
Dankjewel hoor!
:D
Dankjewel voor jullie reacties. Het was niet m'n bedoeling om over m'n blog te zeuren hoor, ik wilde meer zeggen: MoFo is superleuk en een fijne motivatie om meer te posten! :)

Ik zag dat de blog roll inmiddels ook ingedeeld is op land en taal. Leuk om te zien, sommige Nederlands(talig)e blogs kende ik nog niet.
Martine schreef:Mijn vader (die nooit kookt) vroeg pas hoeveel recepten ik nog verwachtte te gaan schrijven, omdat je op een gegeven moment alles wel een keer gedaan hebt. Hij kon zich niet voorstellen dat je in principe je hele leven nieuwe dingen kunt blijven ontdekken in de keuken. Ik geloof dat ook niet altijd, maar op dit moment wel! :D
Dat vraag ik me ook weleens af. Toch ontdek ik elk jaar weer allerlei kookboeken, blogs, etc. met hele nieuwe ideeën of juist oude ideeën die in veel meer detail zijn uitgewerkt, dus ik denk niet dat ik het ooit zat word om over eten te lezen of nieuwe dingen te maken. :)

Framboos

Bericht door Framboos » do sep 04, 2014 19:57

Dani schreef:Uh? Ik vind jou blog juist zo mooi!
Die foto met die olijven en flatbread is echt vreeeeeselijk lelijk anders. :roll:

(Niet dus. DUS. Bonnie. En nee, niet dat je andere foto's lelijk zijn, maar ik las toevallig net die post in feedly en your flatbread was calling me..)

Framboos

Bericht door Framboos » do sep 04, 2014 20:04

Bonnie schreef:
Martine schreef:Mijn vader (die nooit kookt) vroeg pas hoeveel recepten ik nog verwachtte te gaan schrijven, omdat je op een gegeven moment alles wel een keer gedaan hebt. Hij kon zich niet voorstellen dat je in principe je hele leven nieuwe dingen kunt blijven ontdekken in de keuken. Ik geloof dat ook niet altijd, maar op dit moment wel! :D
Dat vraag ik me ook weleens af. Toch ontdek ik elk jaar weer allerlei kookboeken, blogs, etc. met hele nieuwe ideeën of juist oude ideeën die in veel meer detail zijn uitgewerkt, dus ik denk niet dat ik het ooit zat word om over eten te lezen of nieuwe dingen te maken. :)
Volgens mij is het juist andersom. Hoe meer je er mee bezig bent hoe creatiever je wordt.

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » do sep 04, 2014 20:59

Martine schreef:
Dani schreef:ik heb vaak blogdips :oops: )
Ik verbaas me er altijd over hoeveel jij blogt. Vaak meerdere posts per week! Als ik er eentje per week uitpers ben ik al blij.
Ik heb een tijd gehad dat ik om de dag iets plaatste :oops: Maar daar wil ik na de vegan mofo een beetje vanaf. Ik kook alsof mijn tijd te kort is. Geen idee, ik heb het idee nog zoveel te willen maken en te proberen. Ik maak van alles wat ik nieuw probeer een foto en alleen als het lekker is bevonden door ons beide komt het op mijn blog. Maar ik zie koken ook echt als een therapie en de werkdag achter mij laten. Ik heb een best wel stressvolle baan, en als ik kook dan kan/moet ik alleen maar aan het koken denken.
Ook gebeurd het wel eens dat ik in het weekend ineens vier nieuwe dingen uitprobeer, tja als ze goed uitvallen zijn het 4 nieuwe blogs :)

Maar ik gun mijzelf nauwelijks tijd om dingen te herhalen. Dat wil ik wat meer doen. De dingen die we lekker vonden wat regelmatiger weer eten. Maar ja..dan komt er weer een nieuw boek op de deurmat..en dan komt het gevoel weer dat ik moet proberen, combineren, testen etc :oops: 8)

Framboos schreef:
Bonnie schreef:
Volgens mij is het juist andersom. Hoe meer je er mee bezig bent hoe creatiever je wordt.
Dat merk ik ook. Juist nu durf ik steeds meer zelf te creëren ipv verschillende recepten te combineren of recepten aan te passen naar mijn smaak. Zeker op vegan gebied is er nog zoveel te ontdekken en te veganizeren (is het nou met een "z" of een "s"??).

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » do sep 04, 2014 21:15

Bonnie schreef: Ik zag dat de blog roll inmiddels ook ingedeeld is op land en taal. Leuk om te zien, sommige Nederlands(talig)e blogs kende ik nog niet.
Ik houd het niet bij om ze zelfs allemaal even snel te scannen in die blogroll. Wat zijn het er veel dit jaar :shock:
Alleen had ik wel veel meer Duitse blogs verwacht eigenlijk :D

Martine
Moderator

Bericht door Martine » do sep 04, 2014 21:22

Voor mij is koken ook ontspannen, maar ik maak juist graag en vaak oude favorieten opnieuw. Mijn blog is misschien in de eerste plaats wel een soort naslagwerk voor mezelf, zodat ik makkelijk terug kan zoeken hoe ik een bepaald gerecht ook al weer maakte. Dat andere mensen die recepten ook kunnen gebruiken maakt het extra leuk. :grin:

Ik heb ook weinig discipline met fotograferen. Ik heb er geen geduld voor en ik wil het liefste gewoon eten als ik iets gemaakt heb. Het komt regelmatig voor dat ik pas een foto maak als we iets voor de tweede, derde of vierde keer eten. Ik maak ook eigenlijk altijd simpele foto's van een bord of kom eten op een kleedje, geen ingewikkelde composities. Ik vind dat soort dingen wel altijd heel mooi als ik ze op andere blogs zie, maar zelf kan ik dat niet.

Ondanks dat ik wel bijna iedere dag kook, komen er dus niet zo veel blogjes van.

Framboos

Bericht door Framboos » vr sep 05, 2014 9:06

Ik vind koken eigenlijk helemaal niet zo ontspannend. Ik dacht ook heel lang dat ik bakken erg leuk vond. Blijkt dat ik vooral het resultaat erg leuk vind haha (en dat resultaat is dan wel weer nog leuker omdat ik het zelf gemaakt heb).

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » vr sep 05, 2014 11:49

Framboos schreef:Ik vind koken eigenlijk helemaal niet zo ontspannend.
Nee ontspannend zou ik het ook niet noemen. Het is vaak best veel dingen tegelijk en goed concentreren (en onthouden/opschrijven ondertussen :D ). Maar daardoor stop ik wél met malen over mijn werkdag. En ik gebruik op dat moment mijn andere hersenhelft weer eens. Bij mij werkt het goed, maar inderdaad, ik geniet nog meer van het opeten hoor :)

Martine
Moderator

Bericht door Martine » vr sep 05, 2014 12:01

Even jubelen over de super fijne tuinbonensalade die ik net gegeten (en gefotografeerd!) heb. Zoooo lekker! Ik ben echt blij met mijn MoFo thema. Doordat ik veel salades 'moet' posten kom ik op allerlei ingrediënten en combinaties die ik normaal gesproken niet snel in een salade zou gebruiken.

Het duurt waarschijnlijk nog wel een aantal dagen voor ik de salade ga bloggen, want ik heb zo efficiënt vooruit gewerkt dat mijn posts tot eind volgende week al ingepland staan. :oops:

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » za sep 06, 2014 10:02

Ik dacht semi mee te doen (geen druk, zie wel wanneer ik post maar iets meer dan normaal), maar ik ben al een week ziek. Hoesten, keelpijn, maar het ergste is: ik proef en ruik niets :roll:

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » za sep 06, 2014 15:30

Beterschap Astrid!
Vandaag begin ik volgens mij ziek te worden, en ik heb sinds gisteren een blog en kookdip. (Wel een lekkere perencake gebakken voor visite, maar dus niet gefotografeerd).
Gelukkig heb ik een voorraadje recepten, veganmofo kan ik blijven doen.

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » zo sep 07, 2014 9:06

Dank je en jij ook beterschap Dani.

Ik hoop gisteren de ergste dag van mijn ziekte gehad te hebben. Even gegeten bij die Italiaan waar ik een heerlijke pasta pomodoro (zo simpel, zooooo lekker) kan eten. Ik proefde gelukkig weer wat en nu heb ik zin om de saus na te maken. En in wat andere blogwaardige dingen, misschien doe ik nog een kleine inhaalslag.

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » zo sep 07, 2014 9:07

PS wat voor perencake? Ik ben dol op perencake :D

Plaats reactie