VeganMoFo: september 2015 (nu ook via Instagram)

Evenementen waar veganisme in de aandacht staat of moet staan

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Bonnie
Contacteer:

VeganMoFo: september 2015 (nu ook via Instagram)

Bericht door Bonnie » do jul 23, 2015 14:13

https://eatingwiththerabbits.files.word ... quare1.jpg

In september is het weer VeganMoFo! Zijn er hier mensen die mee willen gaan doen?

Voor als je er nog nooit van hebt gehoord, tijdens de Vegan Month of Food posten bloggers van over de hele wereld dagelijks foto’s, recepten, verhalen en andere posts over veganistisch eten. Sommige forumleden hier hebben al meerdere keren meegedaan -- het is een goede gelegenheid om veel blog-ideeën eruit te gooien en een heleboel nieuwe blogs te ontdekken. :cheerie:

Dit jaar is iets anders dan voorgaande jaren:
- Elke dag van de maand heeft dit jaar een eigen onderwerp (lees hier de lijst!);
- Je kunt nu ook meedoen met je vlog of Instagram – je hoeft dus geen blog te hebben.

Het doel is om elke dag te posten (dus 30 keer) en je mag de onderwerpen zo vrij interpreteren als je zelf wilt. Je kunt je inschrijven zodat je op de lijst met deelnemers komt (het inschrijfformulier komt er nog aan) en de hashtags voor Instagram zijn #vgnmf15 en #veganmofo.

Het lijkt me leuk als er weer veel Nederlanders en Belgen meedoen! Ik ben sowieso benieuwd hoe het dit jaar gaat, want dagelijkse thema's is toch wel heel anders dan zelf 30 ideeën bedenken. Wie doet er mee?

Martine
Moderator

Re: VeganMoFo: september 2015 (nu ook via Instagram)

Bericht door Martine » zo jul 26, 2015 10:42

Hmm, ik denk dat ik dit jaar verstek laat gaan. Met die thema's wordt het nog lastiger denk ik, omdat je niet zomaar wat kan improviseren. Eerst mijn proefschrift af, daarna mag ik weer vegan avonturen beleven. :wink:
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Dani
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Dani » zo aug 16, 2015 18:55

Poeh, ik bedacht mij vandaag ineens dat het al bijna september was en ik dacht laat ik eens kijken. Ik had mijzelf van te voren voorgenomen het dan wel rustiger aan te doen dan vorige jaren (elke dag een bericht). En toen zag ik de lijst met onderwerpen die je moet volgen. Dat vind ik toch echt een stuk minder :'( Ik was al niet zo van de thema's, gewoon elke dag lekker eten. Maar dan ook nog eens zulke nieuwe richtlijnen. Denk dat ik het voorbij laat gaan, maar ik denk er nog even over na.
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Framboos

Bericht door Framboos » zo aug 16, 2015 20:24

Het HOEFT toch niet per se volgens die lijst?

Snap wel dat ze het doen en is ook wel leuk, maar toch niet zo handig want het werpt wel een drempel op zeg...

Bonnie, ik bedacht me van de week dat ik wel hoop dat je ergens een keer een market-haul-post gaat doen. Dat is echt een van de inspirerendste posts die ik in mijn feedly kan vinden! :-D

Martine
Moderator

Bericht door Martine » ma aug 17, 2015 8:41

Framboos schreef:Het HOEFT toch niet per se volgens die lijst?
Ik had wel de indruk dat ze graag willen dat alle deelnemers de lijst aanhouden. Er zullen vast genoeg mensen zijn die dat niet doen, maar zelf vind ik dat niet leuk omdat ik dan het gevoel heb dat het 'niet goed' is ofzo. Maar ik doe dit jaar sowieso niet mee. Zelfbescherming, dat proefschrift moet af!
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » ma aug 17, 2015 15:01

Volgens mij is het inderdaad wel de bedoeling dat je iets doet met de prompts ... en dat je dus elke dag post. Dat vind ik ook best intimiderend, want 30 posts is mij maar nog maar één keer gelukt. :shock: Ik denk erover om zoveel mogelijk blogposts te doen en eventueel instragramposts als dat niet lukt. Ik zal de thema's sowieso heel ruim moeten interpreteren. Ik vind het idee van oude familierecepten bijvoorbeeld heel leuk, maar volgens mij hebben wij die niet echt. Ik twijfel dus ook nog even. Eerst kijken of ik genoeg ideeën heb, haha.

Jammer dat je niet meedoet, Martine! Maar ook heel begrijpelijk. Nog veel succes met je proefschrift!
Framboos schreef:Bonnie, ik bedacht me van de week dat ik wel hoop dat je ergens een keer een market-haul-post gaat doen. Dat is echt een van de inspirerendste posts die ik in mijn feedly kan vinden! :-D
Aww, leuk dat je dat zegt! :heart: Ik heb nog allemaal foto's waar iets mee wil doen, dus ik wil er inderdaad snel weer eens een post van maken.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » ma aug 17, 2015 15:12

Dani schreef:Poeh, ik bedacht mij vandaag ineens dat het al bijna september was en ik dacht laat ik eens kijken. Ik had mijzelf van te voren voorgenomen het dan wel rustiger aan te doen dan vorige jaren (elke dag een bericht). En toen zag ik de lijst met onderwerpen die je moet volgen. Dat vind ik toch echt een stuk minder :'( Ik was al niet zo van de thema's, gewoon elke dag lekker eten. Maar dan ook nog eens zulke nieuwe richtlijnen. Denk dat ik het voorbij laat gaan, maar ik denk er nog even over na.
Inderdaad jammer dat die thema's ook een drempel vormen. :( Jij had juist zoveel leuke en mooie posts vorige keer! Je zou natuurlijk ook via instagram/twitter/etc mee kunnen doen met de MoFo-thema's en dan op je blog gewoon alles posten waar je zelf zin in hebt (en de thema's doen wanneer dat uitkomt), maar da's toch niet hetzelfde als vorige jaren.

Framboos

Bericht door Framboos » di aug 18, 2015 20:24

Bonnie schreef:Volgens mij is het inderdaad wel de bedoeling dat je iets doet met de prompts ... en dat je dus elke dag post. Dat vind ik ook best intimiderend, want 30 posts is mij maar nog maar één keer gelukt. :shock: Ik denk erover om zoveel mogelijk blogposts te doen en eventueel instragramposts als dat niet lukt. Ik zal de thema's sowieso heel ruim moeten interpreteren. Ik vind het idee van oude familierecepten bijvoorbeeld heel leuk, maar volgens mij hebben wij die niet echt. Ik twijfel dus ook nog even. Eerst kijken of ik genoeg ideeën heb, haha.
Misschien ook nu al vast wat voorwerk doen...? Maar ik zou me echt niet op de kast laten jagen door die lijst. Doe wat je kunt!

Framboos schreef: Aww, leuk dat je dat zegt! :heart: Ik heb nog allemaal foto's waar iets mee wil doen, dus ik wil er inderdaad snel weer eens een post van maken.
Yay! :cheerie: :cheerie: :cheerie: :cheerie:

Plaats reactie