Is 'veganisme' een Nederlands woord?

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
Truus
Leefwijze: veganist

Re: Is 'veganisme' een Nederlands woord?

Bericht door Truus » vr jun 24, 2016 18:31

Mogenblue schreef:Daardoor wordt de ziektekostenpremie van jou en mij hoger dan nodig is.
Dat heeft te maken met hoe ons zorgstelsel wordt (onvrijwillig) bekostigd.

Ik kies voor wat ikzelf beschouw als gezond eten, in zover dat mogelijk is gezien de maatschappij waar ik in leef, maar ik ben geen voorstander van anderen iets opdringen.

Brent

Bericht door Brent » vr jun 24, 2016 18:33

En dat is precies wat nu al gebeurt, alleen je ziet dat als de norm omdat anderen dat en masse zo zien.
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Mogenblue
Contacteer:

Bericht door Mogenblue » vr jun 24, 2016 18:58

Het is ook gewoon asociaal om willens en wetens vast te houden aan een ongezonde levensstijl onder het mom van laat iedereen zelf beslissen wat ze willen eten.
De maatschappij draait voor de kosten op.
-Frits
Chocola en wijn, dat is het leven van een veganist...

Rorrim
Moderator

Bericht door Rorrim » vr jun 24, 2016 19:07

Mogenblue schreef:Rollator cowboys
Het kostte even tijd voor ik verder kon lezen. Mijn brein moest "even" mijn gehele scheldwoordenrepetoire verwijderen. Voortaan hoef ik alleen deze te onthouden, bedankt.

Nu we het over cultuur hebben. (We gaan behoorlijk offtopic, maar wat verwacht je als de titel een ja/nee vraag is :-D ) Als simpelweg reclames op voedsel verboden worden, zouden mensen aanzienlijk gezonder worden. Behandel het hetzelfde als andere verslavende middelen zoals rookwaar en alcohol. Een uitzondering voor overheidscampagnes moet kunnen, maar is tegelijkertijd een beetje gevaarlijk door hun beperkte kennis. Laat mensen lekker zelf uitzoeken wat ze moeten eten, leren ze van. Ze hebben wat mij betreft het recht om vrij te zijn van duivelse verleidingen (niet dat ze nooit mogen zondigen).
Veganisme bewijst de redelijkheid temidden van waanzin.

Plaats reactie