miconazol creme

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
Hebi
Leefwijze: veganist

miconazol creme

Bericht door Hebi » do aug 11, 2016 13:12

Ik heb een geval op mn gezicht de dokter wist niet wat het was maar dacht misschien schimmel ofzo dus moest miconazol creme erop smeren, maar aangezien er helemaal 0,0 te vinden is daarover in combinatie met vegan of plantaardig of wat dan ook.. hebben jullie een idee?

de ingredienten zijn: miconazolnitraat, ethyleenglycolpalmitostearaat en polyoxyethyleenglycolpalmitostearaat, oleoyl macrogolglyceriden,
paraffine, benzoëzuur (E210: 2 mg/g), water.

Een hoop rommel op een rijtje, als je die ingredienten individueel googled krijg je alleen maar resultaten met miconazolcreme, maar ik denk ik google alleen stearaat en dat komt met name in dierlijke vetten voor, maar sommige plantaardige vetten en oliën bevatten ook wat stearinezuur, ik ben geneigd te zeggen dat deze ingredienten dus waarschijnlijk een dierlijke oorsprong hebben tenzij anders aangegeven, waardoor ik weiger dit spul aan te schaffen.

Weet iemand hier meer van?

Martine
Moderator

Re: miconazol creme

Bericht door Martine » do aug 11, 2016 14:37

Stearaat en glyceriden zijn tegenwoordig meestal van plantaardig vet gemaakt, maar dierlijk vet is niet helemaal uitgesloten. Je kunt de fabrikant mailen om dit na te vragen.

Overigens is het onverstandig om medicatie te weigeren als je die echt nodig hebt. Als een gezondheidsprobleem uit de hand loopt heb je potentieel nog veel meer onvegan medicijnen en behandelingen nodig. Bovendien ben je ook niet echt een aantrekkelijk voorbeeld voor anderen als ze denken dat je als vegan geen medicijnen mag gebruiken.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Plaats reactie