Vegan tandpasta die lijkt op Orall B

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
Dolfijn
Leefwijze: veganist

Vegan tandpasta die lijkt op Orall B

Bericht door Dolfijn » vr aug 12, 2016 19:35

Hoi Allemaal.
Ik ben al een tijdje bezig om over te stappen naar dierproefvrije vegan verzorgings producten. Veel heb ik al kunnen vinden, maar nog geen tandpasta. Ik ben op dit forum wel een topic tegen gekomen en op de veganisme wiki staat natuurlijk ook een lijst. Er is alleen een klein probleempje. Ik ben in het verleden welleens over mijn nek gegaan van tandpasta (er zijn dus enkele producten die ik dus echt niet lus, bv gekookte aardappels en dus ook bepaalde soorten tandpasta) ik gebruik nu al heel lang Orall B en van deze word ik dus niet misselijk. Weet iemand dus een Tandpasta die lijkt op Orall B maar vegan en dierproefvrij is? Of zal ik toch moeten wennen aan een ander type tandpasta?
Groetjes Emmy

Rorrim
Moderator

Re: Vegan tandpasta die lijkt op Orall B

Bericht door Rorrim » za aug 13, 2016 8:58

Haha, daar vraag je me wat. Ik heb geen idee hoe Oral B smaakt en ik denk velen hier, maar ik denk ook niet dat je kan verwachten dat er iets is dat "vergelijkbaar" smaakt. Vegan tandpasta's worden meestal gemaakt op basis van krijt, natuurlijke ingrediënten (kruiden en oliën)) en zout. Persoonlijk vind ik Ayurdent wel lekker, maar het is vrij zout. Bij je lokale natuurvoedingswinkel hebben ze ook vast wel iets. Het is waarschijnlijk een kwestie van proberen en dan al dan niet besluiten om eraan te wennen. Als het ècht niet gaat kan je altijd nog kindertandpasta kopen. :P
Veganisme bewijst de redelijkheid temidden van waanzin.

Dolfijn

Bericht door Dolfijn » za aug 13, 2016 13:44

Hoi, bedankt voor je reactie. Zelf vind ik Orall B ook naar kinder tandpasta smaken, ik denk dat het ook de krijt is die ik niet lekker vind, laats had ik ook weer met een dat soort tandpasta gepoetst en ik kan het wel beter hebben dan vroeger. Dan toch maar wennen en hoop dat ik de smaak kan blijven verdragen.
Groetjes Emmy

Martine
Moderator

Bericht door Martine » za aug 13, 2016 17:59

Er zijn ook veel 'gewone' vegan tandpasta's hoor, zoals Prodent of Hema huismerk. Die smaken waarschijnlijk niet precies zoals Oral B, maar ze lijken er vast meer op dan al die alternatieve tandpasta's.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Dolfijn

Bericht door Dolfijn » zo aug 14, 2016 7:44

Bedankt voor je reactie. Ik dacht dat Prodent wel op dieren test of klopt dit niet? Hema lijkt me wel prima.
Groetjes Emmy

Martine
Moderator

Bericht door Martine » zo aug 14, 2016 8:59

Volgens de Vegan Wiki heeft Prodent een Product Garantie Verklaring van de fabrikant dat het vegan en dus ook dierproefvrij is.

De meeste huismerken zoals Hema en AH doen geen dierproeven, dus die kun je ook nemen. Volgens mij hebben die allebei bevestigd dat hun tandpasta vegan is.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Truus

Bericht door Truus » do jun 15, 2017 16:20

Je hebt helemaal geen tandpasta nodig. Gebruik miswak. Je kunt als je wilt het even in muntwater of rozenwater laten weken voor een lekker geurtje, of kruidenthee of wat je dan ook lekker vindt. Of je kunt het gewoon zonder iets gebruiken. Heeft van zichzelf bijna geen smaak.

Plaats reactie