vega auto kopen

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
charan
Leefwijze: veganist
Contacteer:

vega auto kopen

Bericht door charan » vr jan 13, 2017 15:36

Hallo allen,

Sinds een tijdje ben ik op zoek naar een andere auto. Dit is moeilijker dan ik had verwacht. Er zijn een paar merken/modellen die zouden kunnen qua vega (geen lederen stuurwiel, geen leder bij de versnellingspook), maar zodra de modellen ietwat luxer worden dan zit er opeens wel leder om het stuurwiel! Ik zoek geen dure auto, maar juist een klein leuk ding dat ik ook voor de vakantie kan gebruiken.

Hoe doen jullie dat met het kopen van een andere auto?

p.s. reakties zoals 'ga toch fietsen' vind ik niet zo bijdragen aan de discussie.
waarneming stopt waar oordelen begint

Rorrim
Moderator

Re: vega auto kopen

Bericht door Rorrim » vr jan 13, 2017 15:43

Stuur een e-mail naar een of meer fabrikanten en maak duidelijk wat je zoekt. De fabrikant weet meer dan de dealer.
Veganisme bewijst de redelijkheid temidden van waanzin.

charan
Contacteer:

Bericht door charan » vr jan 13, 2017 15:53

Rorrim schreef:Stuur een e-mail naar een of meer fabrikanten en maak duidelijk wat je zoekt. De fabrikant weet meer dan de dealer.
Ja, dit kan natuurlijk. Ik was eigenlijk nieuwsgierig hoe anderen hier mee omgaan. Koop je toch een auto die niet vega is, of heb je juist een auto gevonden die wel vega is? En welk merk/model is dat dan?

Op
http://www.peta.org/living/other/vegan- ... r-options/
staat een mooi lijstje, maar ik ben juist benieuwd naar jullie ervaringen.

Billy20
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Billy20 » ma jan 16, 2017 9:26

Ik zou geen auto kopen met lederen stoelen maar stuur en versnellingspook heb ik nooit zo over nagedacht. Ik heb ook geen idee of dat bij onze auto van leer is.

charan
Contacteer:

Bericht door charan » za mei 06, 2017 20:24

Hallo,

Na het bezoeken van heel veel auto-handelaren kwamen we er achter dat het leer van het stuur en de versnellingspook geen echt leer is. En terugkijkend staat dit ook nergens, 'Echt Leer'. Volgens een dealer kun je het testen door even over het leer te krassen. Bij Echt Leer zie je een kras omdat alleen de oppervlakte donker gekleurd is, en daaronder is het lichter gekleurd.

Ik heb dit geprobeerd bij een stukje echt leer dat ik nog had liggen, en inderdaad zie je meteen kleurverschil. Bij mijn Vegetarian Shoes schoenen en ook bij de auto-sturen zag ik die krassen niet verschijnen. Tijdens de proefrit heb ik even met de autosleutel over het stuur gekrast en de kras was niet meer terug te vinden.

Voor zover ik weet is leren bekleding van de stoelen gedeeltelijk van echt leer, dus dat is wel weer fout.

groetjes,

Charan

Plaats reactie