slank beleg + broodjes

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
jade

slank beleg + broodjes

Bericht door jade » ma mar 06, 2017 21:29

Hallo allemaal,

ik heb voor 2 dingetjes jullie hulp nodig :) Hier komen ze:

- ik minder al een tijdje met dierlijke producten (> sojayoghurt, amandelmelk, minder vlees...), maar ik vind het beleg vrij lastig. Ik eet wel hummus en pindakaas maar daar zitten toch veel vetten of calorieën in.
Voorheen at ik vaak kipfilet/ rookvlees (maar 30kcal per boterham) of hüttekase (90 kcal per 100 gram!).
Nu ben ik dus op zoek naar slank broodbeleg (zoet of hartig) zonder al te veel suikers (liefst geen) zoals jam en appelstroop. Iemand de gouden tip?

- ook vraag ik me af wat voor lekkers je bij de bakker kunt kopen wat vegan is.
Volgensmij zitten in alle cakes, koeken, taarten dierlijke producten en volgensmij ook in eierkoeken, eiercakes, krentebollen, mueslibollen, etc. etc. . Wat voor lekkers / lekker broodje kan ik nog kopen? Is er überhaupt nog iets?

Liefs en alvast bedankt!
Jade

Morality
Leefwijze: veganist

Re: slank beleg + broodjes

Bericht door Morality » di mar 07, 2017 0:18

Ik nam in het verleden soms speculoos op brood, de laatste tijd neem ik graag paprikaspread op geroosterd brood.

Marianne

Bericht door Marianne » do mar 09, 2017 13:34

Ik zou zeggen: kijk eens op de twee websites van Martine: gewoonvegan.nl en vegetus.nl

Mogenblue
Contacteer:

Bericht door Mogenblue » vr mar 10, 2017 16:08

Hummus is best wel goed hoor. Er zitten wel veel vetten in, maar dat zijn allemaal plantaardige vetten en dus ook vooral onverzadigd.

Ik had er in het begin ook moeite mee om geschikt broodbeleg te vinden. Uiteindelijk ben ik zelf hummus gaan maken.
Tegenwoordig maak ik ook bonenburgers en seitan. Dat doe ik ook op brood. Maar dat is natuurlijk wel meer werk.

Zelf hummus maken is niet zo moeilijk. Je kunt het ook invriezen in porties. En als je het zelf maakt kun je veel meer je eigen smaak en voorkeur volgen. Dus als jij het slank wil hebben doe je er gewoon minder tahin in en meer bonen. Zelf hummus maken is ook veel goedkoper.
-Frits
Chocola en wijn, dat is het leven van een veganist...

Truus

Bericht door Truus » zo jun 04, 2017 15:01

Zelf maken is het beste, maar mocht dat voor jou geen optie zijn, kun je ook bij de Islamitische toko onbewerkt hoemoes in blik kopen waar geen raapzaadolie of andere vetten aan zijn toegevoegd. Tevens kun je er auberginedip in blik kopen dat ook geen toegevoegde vetten bevat.

Als zelf maken wel een optie is, denk dan eens aan gepureerde boontjes van allerlei soorten, en gepureerde groenten zoals aubergine en pompoen. Je kunt het vetgehalte van een avocadodip verlagen en gelijk de dip mooi groen houden door er gemalen doperwtjes doorheen te mengen. Met een beetje fantasie kom je ver.

Plaats reactie