baksels voor visite

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
jade

baksels voor visite

Bericht door jade » ma mar 06, 2017 21:37

Hallo allemaal,

binnenkort wil ik iets bakken (of kopen maar dat lijkt me mission impossible) om te serveren voor de visite.
Ik heb alleen een erg lastig gezelschap ;)
Het gaat namelijk om een lekker baksel of hapje maar moet aan de volgende voorwaarden voldoen:
- veganistisch
- suikervrij (zit iemand bij die écht amper suiker mag, dus ik kan het niet vervangen voor veel dadels of fruitsuikers)
- vetarm (ook weer volgens doktersvoorschriften)

is dit nog mogelijk :)

alle ideeën zijn welkom!

liefs Jade :govegan:

charan
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: baksels voor visite

Bericht door charan » za mei 06, 2017 20:28

Hallo Jade,

Dit had ik ook bij mijn verjaardag, mensen met verschillende voedsel-wensen. Ik had uiteraard alles veganistisch, maar voor mijn zwager was het zonder chocola, voor mij zonder vanille, en zo heb ik voor ieder iets aparts gehaald.

Ik denk dat het onhaalbaar is om 1 produkt te vinden dat voor iedereen goed is.

groet,

Charan
waarneming stopt waar oordelen begint

Martine
Moderator

Bericht door Martine » zo mei 07, 2017 19:26

Oei, dat is inderdaad een lastige. Je zou misschien een soort kwarktaartjes kunnen maken van sojayoghurt, gezoet met zoetstof. Eventueel zonder bodem, of met een bodem van gemalen noten en lijnzaad voor de suikervrije persoon, en van dadels en havermout voor de vetarme persoon.

Voor de vulling kun je deze verhoudingen aanhouden, met zoetstof ipv suiker: https://vegetus.nl/omas-yoghurttaart-met-stukjes-fruit/
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Kleintje
Leefwijze: flexitarier

Bericht door Kleintje » wo mei 10, 2017 9:28

Ik ken alleen een recept voor brownies.. deze maak je met bastaardsuiker, cacao poeder, rijstolie, bloem en een beetje bakpoeder. Voor de juiste hoeveelheden en oven temperatuur moet je even googlen, ik maak 'm meestal op gevoel.

Ik denk inderdaad dat het raadzaam is om verschillende baksels te maken. Mijn moeder was wel eens creatief met extevia extract om suiker te vervangen in bijvoorbeeld appelmoes. Misschien is dat een idee voor bijvoorbeeld appeltaart?

Plaats reactie