Make up

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
Bayankus
Leefwijze: vegetarier

Make up

Bericht door Bayankus » ma okt 09, 2017 19:51

Hey!

Ik hou van make up... maar ben nog niet zo lang geleden beginnen overstappen naar een vegan levenstijl, maar heb het soms echt moeilijk om make up ingrediënten te ontcijferen? Tips of ingrediënten die zeker niet vegan zijn (waarop ik moet passen)? Sommige merken zijn helemaal vegan, maar sommige merken zijn niet compleet vegan, dus ja buiten de beewax en de collageen etc... andere dingen die niet Vegan zijn? Alvast bedankt!

mvg,

Selin

Soufyan
Leefwijze: veganist

Re: Make up

Bericht door Soufyan » vr okt 20, 2017 20:10

Ik weet wel dat er vaak karmijn in lippenstift en blush zit. Daarnaast ken ik nog keratine en elastine. Als er parfum of retinol in de ingrediënten staat, kan dit ook van dierlijke oorsprong zijn, maar dat is niet altijd het geval... Dat moet je dus echt bij de fabrikant navragen.

Ps: Hema doet iig geen dierproeven en Lush heeft best veel producten met een V-labeltje. :-D

Dolfijn
Leefwijze: veganist

Re: Make up

Bericht door Dolfijn » zo okt 22, 2017 16:12

Hoi, ik kan zelf inmiddels heel goed vreemde ingredienten in voedsel te omcijferen, maar cosmetica lukt me zelf echt (nog) niet.
Op de blog naoki staat veel info over dieproeven en over (dierlijke) ingredienten (niet alle make up reviews op naoki zijn vegan dus daar moet je dan wel op letten). Ook op de veganisme wiki staat veel. Op de site van DM (Duitse drogist) staan heel veel producten van Essence en Catrice (te koop bij Kruidvat) met erbij of het vegan is. Op de facebook groep Nederlandse Vegan cosmetica en schoonmaakmiddelen staat ook veel info. Ik gebruik zelf vooral make up van elf. Ik weet niet of je het weet maar ook haren van make up kwasten kunnen ook dierlijk zijn. Ik gebruik nu van elf maar volgens mij (weet niet zeker) hebben hema en the body shop ook vegan kwasten. Je kan een winkel of merk natuurlijk ook zelf altijd mailen of een product vegan of dierproefvrij is maar je kan dan pech hebben dat ze geen duidelijk of volledig antwoord geven.
Succes met je zoektocht! :-D
Groetjes Emmy

Plaats reactie