Vegan zonnebrand?

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
Truus
Leefwijze: veganist

Re: Vegan zonnebrand?

Bericht door Truus » do jun 12, 2014 16:02

Eef schreef:Ik heb wel eens gehoord van kokosolie als zonnebrand
Lijkt me nogal gevaarlijk want dan wordt je huid gefrituurd.

Veggie93

Bericht door Veggie93 » do jun 12, 2014 16:40

Truus schreef:
Eef schreef:Ik heb wel eens gehoord van kokosolie als zonnebrand
Lijkt me nogal gevaarlijk want dan wordt je huid gefrituurd.
:lol:
Treat others how you would like to be treated.

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » do jun 12, 2014 20:32

Eef schreef: Excuses voor onze meedenkendheid 8)
:wink:
Ik ben al echt enorm voorzichtig met de zon, blijf met name in de schaduw. De toon van Arthur schoot even fout, alsof ik een kind van 13 was terwijl ik daar echt geen advies over nodig heb met mijn ervaring als roodharige.

Over kokosolie heb ik ook wel eens iets gehoord, maar die staat niet in het rijtje. Vreemd?
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Veggie93

Bericht door Veggie93 » do jun 12, 2014 21:27

Ik vond hier een goed artikel over kokosolie als zonnebrand (engelstalig):http://naturalsociety.com/ditch-toxic-s ... l-instead/
Ik wist niet dat het vergelijkbaar is met zonnebrand factor 10! :good:
Treat others how you would like to be treated.

Eef

Bericht door Eef » vr jun 13, 2014 13:33

Dani schreef:
Ik ben al echt enorm voorzichtig met de zon, blijf met name in de schaduw. De toon van Arthur schoot even fout, alsof ik een kind van 13 was terwijl ik daar echt geen advies over nodig heb met mijn ervaring als roodharige.

Over kokosolie heb ik ook wel eens iets gehoord, maar die staat niet in het rijtje. Vreemd?
Snap ik :wink: Maar ook niet iedereen weet dat je roodharig bent :mrgreen: (ik dus niet, of ik was het vergeten)
Het viel mij inderdaad ook op dat kokosolie niet in het rijtje staat.

@Truus:
Dat zou dan toch voor alle olien opgaan.
Maar ik had tot een tijd terug ook alleen maar van het gebruik van olie bij het zonnen gehoord om juist sneller bruin te worden, niet als bescherming.

Truus

Bericht door Truus » vr jun 13, 2014 14:29

Eef schreef:@Truus:
Dat zou dan toch voor alle olien opgaan.
Juist, ook de olieën die in de zonnebrandcreme zitten. Destemeer reden het niet te gebruiken.

En van dat artikel geloof ik niets. Pacific islanders zijn geen rood-harige Nederlanders. En de schrijver is wel iemand die belang heeft bij propaganda voor kokos-producten. Zelf gebruik ik dagelijks kokosolie gemengd met natrium bicarbonaat om mij te wassen en mijn tanden te poetsen, maar in de zon bescherm ik me met textiel e.d. Bij hoge zonkracht draag ik een brede hoed, donkere bril en neus-beschermer. Bij nog hogere zonkracht draag ik een gezichtssluier (in België zullen ze me arresteren). Bij het zemmen in natuurwater draag ik een burkini.

Eef

Bericht door Eef » wo jun 18, 2014 11:30

Ik zag dat er ook minerale nano-free zonnebrand is, voor de geinteresseerden:

https://www.heelnatuurlijk.nl/webwinkel ... or-20.html
Bevat ook nog eens weinig ingredienten, dus minder kans op een allergische reactie lijkt me :)

ARTHUR

Bericht door ARTHUR » wo jun 18, 2014 16:59

Dani schreef:

Nu, waar kan ik uit opmaken dat je roodharig bent? Mijn 'toon' is gebaseerd op interpretatie terwijl je wel verwacht dat ik iets weet dat er niet staat?

Dáár is je toon, mevrouw. :grin:

Eef

Bericht door Eef » za jun 28, 2014 8:17

Hier staat nog een stukje over nanodeeltjes in zonnebrand, inclusief merken die deze gebruiken:

https://www.heelnatuurlijk.nl/news/Nano ... 9-16861369

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » za jun 28, 2014 12:11

ARTHUR schreef: Nu, waar kan ik uit opmaken dat je roodharig bent?
Beter. Lezen.

Staat toch echt in het bericht dat ik op de vorige pagina schreef toen ik mijn vraag stelde over olien.
Daar gaat het niet om. Ik wens niet toegesproken te worden alsof ik een klein kind ben door je.
Alsof ik op jouw commando ineens uit die zon blijf en lange mouwen aandoe.
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

ARTHUR

Bericht door ARTHUR » za jun 28, 2014 14:18

Dani schreef:
ARTHUR schreef: Nu, waar kan ik uit opmaken dat je roodharig bent?
Beter. Lezen.

Staat toch echt in het bericht dat ik op de vorige pagina schreef toen ik mijn vraag stelde over olien.
Daar gaat het niet om. Ik wens niet toegesproken te worden alsof ik een klein kind ben door je.
Alsof ik op jouw commando ineens uit die zon blijf en lange mouwen aandoe.
Nadenken.

Mijn excuses, daar heb ik overheen gelezen. Maar daar gaat het inderdaad niet om. Het is jóuw interpretatie, heeft niets te maken met wat er werkelijk staat. Al is je reactie redelijk infantiel en ging het niet om jou maar om zonnebrand.

Over toespreken gesproken: iets met een pot en een ketel. Maak het niet zo persoonlijk.

Terug on-topic: ik heb een vriendin gevraagd wat zij gebruikt (tevens rood haar), en zij stuurde mij deze URL van California Baby Sunscreen. Zij zweert hierbij! Zij heeft een vrij gevoelige huis en vindt het vreselijk als de zonnebrand wit uitslaat. Uiteraard is deze vegan. En om misverstanden te voorkomen: het is niet enkel voor kinderen! :grin:

Overstand

Bericht door Overstand » za jun 28, 2014 15:41

jonges chill out, als iemand die de buiten staat, vind ik jullie allebei chille lui en soms is gewoon moeilijk om elkaar te interpreteren en ons gevoel wil wel is daar extra tegen aan drukken. Maar ik denk dat jullie allebei chille lui zijn :mrgreen:

Dit is trouwens een mooi topic. Tot nu toe heb ik nooit zonnebrand gebruikt, maar is slecht i know. Ik kan veel hebben laat ik maar nu geen voorbeeld noemen, echt extreem maar lijkt me toch niet goed. Anyway dit jaar ga ik voor het eerst creme gebruiken om mezelf te beschermen voor uv's en ja dan ga ik dus me keuze maken (:

ARTHUR

Bericht door ARTHUR » zo jun 29, 2014 6:52

Chilled as we speak, Mr.! Thx

Plaats reactie