Beauty topic

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
jet
Moderator
Leefwijze: veganist

Re: Beauty topic

Bericht door jet » di okt 06, 2009 9:06

pepermunt in mn douche lijkt me niks, maar lavendel bijvoorbeeld :mrgreen: "
waar kun je die dr bronner krijgen? (ben het nog nergens zo tegengekomen)

groetjes
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Billie&Bollie

Bericht door Billie&Bollie » di okt 06, 2009 10:04

Oh jawel, zo een douchke met pepermunt douchegel na het sporten... zalig. Uw huid tintelt helemaal dan :D En het ruikt heerlijk.
Maar ieder zijn eigen geurtje natuurlijk :wink:

Hier in België te koop in de bioshop. In nederland, geen idee :)

Marla

Bericht door Marla » di okt 06, 2009 10:43

In Amsterdam bij de Biomarkt verkopen ze het ook.

jet
Moderator

Bericht door jet » di okt 06, 2009 14:13

Marla, is dat een keten? (oftewel, zou er hier ergens ook een winkel van kunnen zitten :mrgreen: )
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Marla

Bericht door Marla » za okt 10, 2009 11:17

De biomarkt hoort niet bij een keten, maar ik zag gister ook wat van Dr. Bronner bij de natuurwinkel staan en dat is wel een keten. Heb je een natuurwinkel in de buurt Jet?

jet
Moderator

Bericht door jet » za okt 10, 2009 15:19

marla: jazeker, er zit hier een natuurwinkel, dan ga ik daar eens even kijken, dank je wel voor de tip!

Moen
Locatie: Schipper op dit moment tussen Hengelo en Paramaribo
Contacteer:

Bericht door Moen » ma okt 19, 2009 4:18

Ik maak zelf shampoo door african black soap (per blok te kopen bij de meeste afrikaanse winkels) te brokkelen in heet water, paar druppels e.o. erbij en staafmixer erop. Heerlijk!

Als creme gebruikte ik meestal (body and face) sheabutter ook bij afrikaanse winkeltjes te koop wel vragen naar de beide producten ze moeten meestal achter de kassa vandaan gehaald worden.

Een ontzettend goeie manier om je gezicht te reinigen is dmv OCM (oil cleansing method)

Je lichaam kan je heel goed scrubben met koffieprut gemengt met wat kokosolie en wat druppels vanille essence.

Maskertjes van klei zijn perfect

Zo kan ik nog wel ff doorgaan met all natural beauty products :grin: Alles onder de 5 euro dus goed voor mens, dier, natuur en portomonnee :)

indra

Bericht door indra » ma okt 19, 2009 20:21

ik kocht onlangs rhassoul shampoo van Urtekram... en na twee keer gebruik, begon de fles te bollen, ik in bad.. complete explosie toen ik de dop open drukte. was het gaan gisten?? het ruikt niet vreemd (dat wat er over is.. ) dus ik gebruk het nog maar. Gek toch, ookal is het Afrikaanse lava modder (las ik, ik kocht deze variant gewoon uit interesse, niet bittere noodzaak)..

vegamike

Bericht door vegamike » di jul 20, 2010 12:10

Iemand ervaring met de Shizo webwinkel? Ze verkopen veganistisch parfum genaamd: Pacifica solid perfumes. Het is een blikje van 10 gram en kost 12 euro. Er staat bij dat het geheel vegan is...

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma » di jul 20, 2010 22:14

Lush is no good. Ze positioneren zich als een natuurlijke cosmetica merk, maar daar zitten stofjes in die je echt niet wil hebben op je lichaam.
Ik heb het toevallig een paar dagen geleden uitzocht... Toen hadden ze op hun site een lijst met ingrediënten staan (nu hebben ze de site veranderd zie ik, er is niks meer te vinden), daar zit bijvoorbeeld dit in :S Een stelletje boeven zijn dat...
Both Sodium Laureth Sulfate (SLS) and its close relative Sodium Lauryl Sulfate (SLS) are commonly used in many soaps, shampoos, detergents, toothpastes and other products that we expect to "foam up". Both chemicals are very effective foaming agents, chemically known as surfactants.

Unfortunately, both sodium laureth sulfate and its cousin are also very dangerous, highly irritating chemicals. Far from giving "healthy shining hair" and "beautiful skin", soaps and shampoos containing sodium laureth sulfate can lead to direct damage to the hair follicle, skin damage, permanent eye damage in children and even liver toxicity.

Although sodium laureth sulfate is somewhat less irritating than SLS, it cannot be metabolised by the liver and its effects are therefore much longer-lasting. This not only means it stays in the body tissues for longer, but much more precious energy is used getting rid of it.
http://www.natural-health-information-c ... lfate.html" target="_blank

Ik gebruik zelf make up van http://www.coastalscents.com/" target="_blank
Ze hebben een leuke mascara, allemaal leuke minerale make up, en dat voor de fractie van de prijs die je er voor uitgeeft als je het in de winkel koopt.
De verzendkosten vallen erg mee en ze accepteren PayPal.
Voor de rest probeer ik over te stappen naar de meest natuurlijke dingen die ik kan vinden, mijn haar was ik nu met Ghassoul van Logona (te koop bijv. in de natuurwinkel of online - zoekterm Rhassoul/Ghassoul). Alle andere smeersels koop ik ook in de natuurwinkel.

Wen

Bericht door Wen » wo jul 21, 2010 9:47

Dank je voor de link. Hoeveel verzendkosten moest je betalen? Het komt uit Amerika, dus dat zal toch wel veel zijn? En moet je geen duanekosten betalen?
Met welk merk kan je de mascara vergelijken?

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma » wo jul 21, 2010 10:30

You are welcome ;)
De verzendkosten verschillen naar gelang het gewicht.
Voor de mascara alleen betaal je een paar dollar, wat uiteindelijk toch maar goedkoper is dan de mascara in de winkel. Duanerechten betaal je vanaf een bepaald bedrag aan bestelling, maar ik bestel nooit zo veel dat ik daar voor in de aanmerking kom.

Waar je deze mascara mee kunt vergelijken... Hm... Misschien met die van L'Oreal.
Ik vind hem in ieder geval goed, ik heb hem al voor de tweede keer besteld :P Maar voor die prijs moet je het niet laten :mrgreen:

vegamike

Bericht door vegamike » ma jul 26, 2010 18:03

Jammer van lush...

Inmiddels bij Shizo besteld, het was twee dagen later in huis. Het parfum is een erg klein blikje maar ruikt echt geweldig! Ik heb de tuscan red orange die ruikt zeker een halve dag lekker. Omdat het kleine blikjes zijn ook makkelijk om mee te nemen. Ook heb ik de mascara en het oogpotlood van inika gekocht (ik weet het verschrikkelijk duur) maar wel goed. Ik gebruikte eerst de mascara van lavera maar moet zeggen dat ik deze beter vind.

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma » ma jul 26, 2010 20:02

Heb even op de website van Inika gekeken. :shock: wow van die prijzen schrik ik wel even :)) waarom vragen ze zo veel voor de mascara?!
op ebay hebben ze die ook, een stuk goedkoper http://cgi.ebay.nl/INIKA-NATURAL-MASCAR ... 19be14294a" target="_blank
ik weet alleen niet of het wel de originele is of misschien de namaak..

vegamike

Bericht door vegamike » di jul 27, 2010 17:45

Tja, ik weet het. Ik ben niet zo van de e-bay en importeren uit het buitenland. Bij zo'n webshop kan ik het altijd weer terugsturen als er iets mee is. En voor die ene keer dat ik het per jaar koop... Maar toch bedankt voor je tip!

Leonie
Leefwijze: flexanist

Bericht door Leonie » wo feb 20, 2013 10:25

Hallo
Iemand ervaring met zelf gezicht en body lotion-butter maken?
Cocos vind me huid heerlijk, maar krijg pukkeltjes bij elke dag.
Een mengeling olijf-jojoba of argan olie is ook niet ideaal voor dagelijks gebruik
Alleen olijfolie is iets voor s'nachts en dikke sokken.
Heeft iemand nog andere , snelle, makkelijke, simpele recepten?
dank

Op deze site staan tips en via de mail heb ik recepten gekregen.
Als het niet vegan is staat het vermeld.
Er zitten wat chemische ingrediënten tussen.
http://www.avantgardecosmeticswebwinkel ... elf-maken/

Eef

Bericht door Eef » do feb 21, 2013 20:22

[quote="Leonie"]Hallo
Een mengeling olijf-jojoba of argan olie is ook niet ideaal voor dagelijks gebruik
dank
/quote]

Ik gebruik voor mijn gezicht pure (biologische) jojoba olie. Ik heb er maar 2 druppels van nodig en mijn huid wordt er niet vet van. Ik heb heel wat cremes geprobeerd en dit werkt voor mij perfect.

Leonie

Bericht door Leonie » vr mar 01, 2013 16:11

Eef schreef:
Leonie schreef:Hallo
dank
/quote]

Ik gebruik voor mijn gezicht pure (biologische) jojoba olie. Ik heb er maar 2 druppels van nodig en mijn huid wordt er niet vet van. Ik heb heel wat cremes geprobeerd en dit werkt voor mij perfect.

Oke bedankt voor je antwoord.
Dat ga ik ook proberen, ook met bv alleen Argan olie.
Onder tussen zit ik onder de uitslag van olijfolie.
Ik heb trouwens Superdrug bij de Trekpleister ontdekt, is vegan en goedkoop.
Ook Hegron bij de Action is volgs. Proefdiervrij Vegan( ik zet me ?).
Ik heb deze site ontdekt kan je zelf cremes ed maken, als ik ga beginnen met de spulletjes zal ik hier
wel wat vermelden over mijn ervaringen.

http://www.avantgardecosmeticswebwinkel ... elf-maken/
Als het niet vegan staat het erbij, via de mail heel veel hulp en service.
Bijna alles natuurlijke ingredienten.

Leonie

Bericht door Leonie » za mar 16, 2013 19:32

http://www.maccia.nl/KHTLI/25853/2012/1 ... ter-maken/

Net eerste eigen bodybutter gemaakt, zonder kokosvet en geurolie, morgen uiteindelijke resultaat, maar nu al lekker smeerbaar en vet.

Volgende stap is een vet component maken voor gezicht creme.

http://www.avantgardecosmeticswebwinkel ... enu=search

jet
Moderator

Bericht door jet » zo mar 24, 2013 19:14

Ik ben niet zo van de beauty, maar iemand postte hier een tip over het merk Alverde. Kwam dat toevallig in Tsjechie tegen en omdat ik pijn in mijn voeten had heb ik maar een tube van deze voetenbalsem gekocht met kastanje en munt.
Het stinkt een beetje (maar dat doen mijn voeten ook :mrgreen: ), maar het is wel heel lekker op de voetjes!
Het heeft het vegan-keurmerk, en ik zag een heel schap vol van hetzelfde merk ook met (bijna) allemaal het vegan-keurmerk.
Zodra ik weer wat cosmetisch nodig heb ga ik denk ik maar weer eens daar naar op zoek.

Plaats reactie