Ik kwam iets veganistisch tegen bij ...
Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim
Re: Ik kwam iets veganistisch tegen bij ...
Pindakaas blijft altijd lang goed buiten de koelkast, omdat er geen water in zit. De drijvende olie kan je voorkomen door de pot ondersteboven weg te zetten. Moet er wel een goed deksel op zitten, die metalen zijn beter dan de plastic deksels.
Veganisme bewijst de redelijkheid temidden van waanzin.
Dat voorkomt niet het scheiden van de olie, alleen dat de olie bij de deksel zit.Rorrim schreef:De drijvende olie kan je voorkomen door de pot ondersteboven weg te zetten.
Ik vraag me trouwens af waarom de pindakaas van AH meer smeuig is dan andere merken pindakaas zonder toevoegingen?
De biologische pindakaas van de jumbo bevat behalve pinda's alleen 0,3% zeezout en blijft prima smeerbaar in de koelkast.Mogenblue schreef:Maar blijft ie dan nog wel smeerbaar? Volgens mij wordt het zo hard als een steen.Marianne schreef:Bewaren in de koelkast!Truus schreef:Wanneer ik zélf pindakaas maak gaat na lang staan ook de olie boven komen drijven. Zou niet weten hoe ik dat zou kunnen voorkomen zonder er emulgator bij te doen.
Mijn man kwam thuis met eigenmerk sorbet van de Jumbo. Vooral de kokossmaak is lekker romig. Op de bon staat dat hij €1,69 heeft betaald voor 500 ml. Heb alle e-nummers gecontroleerd op de site van Wageningen en het zijn alleen plantaardige verdikkingsmiddelen.
En Jumbo heeft ook vanille- en chocolade-sojaijs van van Gils, en ook die zijn erg lekker en ook iets in die prijskoers, maar dat wisten jullie natuurlijk al. Doorzichtige ronde beker met groene opdruk.
Die is niet vegan. Er zit E471 in, mono- en diglyceriden.Marianne schreef:En Jumbo heeft ook vanille- en chocolade-sojaijs van van Gils
Ik heb het nagevraagd. Dit was het antwoord:Truus schreef:Die is niet vegan. Er zit E471 in, mono- en diglyceriden.Marianne schreef:En Jumbo heeft ook vanille- en chocolade-sojaijs van van Gils
Beste,
Hierbij bevestigen we dat alle ingrediënten in het soja ijs van plantaardige oorsprong zijn (ook de E471).
Hopende U hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Larissa Neefs
Kwaliteit / R&D
Van Gils Sweet Creations
http://www.van-gils.be/wp-content/uploa ... GITAAL.pdf
VAN GILS SWEET CREATIONS
Elzenstraat 53 | B-2381 Weelde | Belgium
T +32(0)14.655.608 | F +32(0)14.658.778
http://www.van-gils.be | lneefs@van-gils.be
Wat goed van je.Marianne schreef:Ik heb het nagevraagd.
Ik vraag me af hoe ze dat weten en hoe het gemonitoord wordt. Ze kunnen namelijk aan de grondstof die ze inkopen niet zien of het plantaardig is of niet. En zo wel, waarom zetten ze dat niet op de verpakking?Hierbij bevestigen we dat alle ingrediënten in het soja ijs van plantaardige oorsprong zijn (ook de E471).
De meeste zoute stengels zijn vegan jamjam 
En time-out biscuits (bijv. hazelnoot) en lu crackers vaak ook
en schuddebuikjes
en de ceréal hagelslag (minder suiker) ook! (weet iemand nog een andere vegan hagelslag? In veel zit melkvet...)
xxx

En time-out biscuits (bijv. hazelnoot) en lu crackers vaak ook
en schuddebuikjes

en de ceréal hagelslag (minder suiker) ook! (weet iemand nog een andere vegan hagelslag? In veel zit melkvet...)
xxx
Kennen jullie de sojayoghurt en kokosyoghurt van AH? De eerste is zonder toevoegingen maar ik weet niet zeker of 'ie vegan is (er zit yoghurtcultuur in) en de tweede vind ik te zout. Jammer, want zou anders heerlijk zijn.
Die yoghurtculturen zijn nagevraagd. Beide producten zijn vegan.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!
Mooi. En de zure matjes van Katja ook. Mijn (achter) kleinkinderen mogen ze niet hebben, maar andere gasten zijn er gek op.Martine schreef:Beide producten zijn vegan.
Die kokosyoghurt staat sinds gisteren ook in mijn koelkast, ben benieuwd 

The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.
Misschien nog een handige tip voor sommigen is het instagram en facebook account huh_is_this_vegan. Staan heel veel handige supermarkt vriendelijke producten op waarvan je vaak niet verwacht dat ze vegan zijn. Heb er al leuke dingen op gezien.
Groetjes Emmy
Sinds het forum vernieuwd is ontvang ik geen berichten meer, dus ik weet niet of jullie al de EatReal producten hebben ontdekt bij AH en Jumbo. Het zijn hoofdzakelijk chips. Nu zijn veel chips sowieso veganistisch, maar het doet me altijd goed het erop gedrukt zien staan. Dezen zijn ook geschikt voor mensen die gluten mijden.
Zonnatura plantaardige dranken. Zag het staan bij AH, wel prijzig, althans overeenkomstig andere bio plantaardige melk. Iemand al geprobeerd?
Nee, die melkdranken heb ik nog niet geprobeerd. Ik vond ze inderdaad ook een beetje prijzig.
De nieuwe vegan burgers komen de laatste tijd ook met bosjes tegelijk uit. Mooi, want Tivall heeft recent juist weer een aantal lekkere producten verpest door er ei in te stoppen.
Goodbite vegan kaasschnitzels (bij Deen)
AH verse vegaburgers
AH tex mex filets
Quorn vegan filets (bij AH)
Van Haver Tot alle producten (bevatten tot voor kort ei)
Visburger van Sofine (binnenkort bij Jumbo)
Aspergeburger van Sofine (ook binnenkort bij Jumbo)
En bij AH heb je nu onder andere verse vegan satébroodjes en focaccia, en Turkse pizza met sojagehakt uit de diepvries. Mooie tijd om vegan te zijn.
De nieuwe vegan burgers komen de laatste tijd ook met bosjes tegelijk uit. Mooi, want Tivall heeft recent juist weer een aantal lekkere producten verpest door er ei in te stoppen.
Goodbite vegan kaasschnitzels (bij Deen)
AH verse vegaburgers
AH tex mex filets
Quorn vegan filets (bij AH)
Van Haver Tot alle producten (bevatten tot voor kort ei)
Visburger van Sofine (binnenkort bij Jumbo)
Aspergeburger van Sofine (ook binnenkort bij Jumbo)
En bij AH heb je nu onder andere verse vegan satébroodjes en focaccia, en Turkse pizza met sojagehakt uit de diepvries. Mooie tijd om vegan te zijn.
Ik dacht dat hun nieuwe burgers die in Tsjechië worden gemaakt zuiver plantaardig zijn? Alleen vertrouw ik ze niet want ze komen niet direct uit de fabriek maar worden door AH oververpakt. Ik weet niet onder welke omstandigheden dat gebeurt.
Ze hebben een poosje nieuwe vegan producten gehad inderdaad, maar aan de meeste hebben ze sinds anderhalve week weer ei toegevoegd. De schnitzels, nuggets en balletjes zijn daardoor nu niet meer vegan. De burgers nog wel.
O wat jammer. Vielen ze zonder ei uit elkaar? Heeft iemand het gevraagd?
Ooit heb ik ze een mail gestuurd en kreeg pas twee maanden later antwoord.