Het grote haarproducten topic

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
Lisa
Leefwijze: veganist

Re: Het grote haarproducten topic

Bericht door Lisa » ma aug 03, 2015 18:48

Wat apart dat jij zulk zacht haar kreeg van dat citroensap.
Ik gebruikte het op mijn babydreads om ze lekker hard en ruw te laten worden zodat ze goed gingen klitten, maar haar werd er kurkdroog en breekbaar van

Martine
Moderator

Bericht door Martine » ma aug 03, 2015 20:17

Van Facebook ken ik ook verschillende mensen die citroensap of azijn als een soort shampoo/conditioner gebruiken. Wel in kleine hoeveelheden en/of verdund uiteraard.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Mogenblue
Contacteer:

Bericht door Mogenblue » di okt 13, 2015 10:43

Ik was mijn haar met Argan Oil shampoo van Calmare. Ik gebruik ook Care & Repair shampoo van Lidl.

Ik vind dat mijn haar de laatste tijd wel erg droog en breekbaar wordt. Ik denk dat dat door die shampoo van Lidl komt. Volgens mijn kapper moet je je haar twee keer wassen. Een keer om het schoon te maken en de tweede keer om het te voeden. Om te voeden heb ik dus Argan shampoo.

Misschien dat die Lidl shampoo toch een beetje te goedkoop uit is.
Naar aanleiding van de ervaringen van Truus en Sas heb ik besloten om maar eens een tijdje helemaal te stoppen met shampoo. Ik sta er wel voor open om dat te proberen.
Een half jaar geleden ben ik gestopt met elke dag douchen. In plaats daarvan was ik de belangrijkste delen dan aan de wastafel. Bevalt me best goed. Het schijnt helemaal niet gezond te zijn om elke dag te douchen.

Ik kom op een leeftijd dat ik meer ga denken aan het conserveren van mijn lichaam. Behouden wat ik heb. Mijn gezondheid is niet meer zo vanzelfsprekend als het vroeger is geweest. En ik geloof ook dat al die chemicaliën helemaal niet zo goed zijn voor mijn lichaam.

Ik snap dat ik het lang moet volhouden om resultaat te zien. In die tussentijd kom ik nog wel eens bij de kapper en die wil dat je maximaal drie dagen niet je haren wast voordat je bij hem komt. Nou, die ene keer kan er wel van af.

Mijn haar is vrij lang (voor een man). Aan de achterkant komt het tot de schouder. Dat heb ik gedaan omdat het dunner werd. Ik heb het altijd achter de oren gedragen, maar als het dunner wordt blijft er zo weinig van over. Nu ik het lang heb ziet het er veel imposanter uit. Er zit ook een krul in.

Hier is een recente foto van mij. Van februari dit jaar.

Spannend. :o
-Frits
Chocola en wijn, dat is het leven van een veganist...

Lisa

Bericht door Lisa » di okt 13, 2015 18:22

Kan e foto niet zien. Forbidden staat er dan,

Mogenblue
Contacteer:

Bericht door Mogenblue » di okt 13, 2015 18:54

-Frits

Lisa

Bericht door Lisa » wo okt 14, 2015 18:38

Haha ja helemaal duidelijk zo.
Haar ziet er goed uit hoor. Ik ben benieuwd hoe no-poo bevalt

Mogenblue
Contacteer:

Bericht door Mogenblue » wo okt 14, 2015 19:23

Ik zal jullie op de hoogte houden. Het is dus wel een kwestie van geduld hebben.
Ik heb toch maar expres mijn voornemen hier gemeld omdat ik me dan toch min of meer wat meer verplicht voel om er mee door te gaan. En zo is het voor mij ook een goed ijkpunt om terug te zien wanneer ik ermee begonnen ben.

Ik zal me nu in ieder geval niet meer door het eerste het beste praatje van mijn kapper laten ompraten. Want praatjes heeft ie wel. ;)
-Frits

jacob
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door jacob » za okt 24, 2015 14:15

Ik gebruik al enkele jaren geen shampoo meer (m.u.v. fietsvakanties) en ik merk geen verschil. Voordel is dat je het milieu ook minder belast.

Mogenblue
Contacteer:

Bericht door Mogenblue » za okt 24, 2015 14:25

Gisteren heb ik mijn haar gespoeld met appelazijn in water, 2el in 250 ml water. Want het was wel aardig vet geworden.
Het voelt best goed. Geen jeuk op mijn hoofdhuid of zo.
Ben wel overgestapt op een borstel ipv een kam. Want met een kam kom je er niet goed meer doorheen. Een borstel gaat veel beter.

Het is nog te vroeg om te zeggen dat mijn haar er dikker van wordt. Het voelt wel wat steviger, maar dat komt omdat het wat vettiger wordt, door die beschermlaag om de haren die nu niet meer wordt weggewassen.

Gaat best wel goed.
-Frits

Lisa

Bericht door Lisa » wo dec 09, 2015 18:47

Ik zoek voor mijn haar een zacht kussensloop om op te slapen.
Ik heb mijn dreads uitgemakd en heb krullen van mezelf.
Door mijn kantoenen kussesnsloop wordenmijn krullen een grote pluizenbol.
Vroeger sliep ik op een zijde kussensloop, die heb ik allang niet meer.
Ik dacht nu om een satijnen kussensloop te kopen, maar weet niet of dat vegan is, iemand enig idee?
Of een andere hele gladde stof?

Mogenblue
Contacteer:

Bericht door Mogenblue » wo dec 09, 2015 19:07

Satijn is een soort extra gladde katoen. Dus dat is plantaardig.
-Frits

Lisa

Bericht door Lisa » wo dec 09, 2015 22:54

Thanks!

Marianne

Bericht door Marianne » wo apr 13, 2016 8:09

En, wat is de stand van zaken bij mensen die het afgelopen jaar met shampoo zijn gestopt?

Ik gebruik nog steeds geen shampoo, maar ongeveer een keer per drie maanden spoel ik mijn haar met 3dl water waar een theelepel baking soda bij zit. Dat doe ik eigenlijk vooral omdat ik bang ben dat anders de kapper iets merkt aan mijn haar, dat het vetter is of zo. Maar het zit eigenlijk het beste als ik het niet was.

In de NRC van gisteren deed een journaliste verslag van een shampoo-stoppoging, maar die dacht dat ze er na 8 weken al zou zijn. En ze gebruikte geen baking soda. Ze schreef wel dat sommige mensen bakpoeder gebruikten, dus misschien had ze zich er ook niet genoeg in verdiept.
Laatst gewijzigd door Marianne op vr apr 15, 2016 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Mogenblue
Contacteer:

Bericht door Mogenblue » wo apr 13, 2016 8:32

Nou, ik ben toch maar weer begonnen met shampoo. Je moet het namelijk wel regelmatig spoelen met water en appelazijn of citroenzuur. Dat deed ik niet. Toen ik bij de kapper kwam zeiden ze dat het stonk. Ja, daar had ik zelf dus geen erg in.

Nou, als ik met appelazijn ga spoelen kan ik ook een goede shampoo nemen.
Het probleem bij mij was dat ik twee shampoos had, een dure en een goedkope. Die goedkope, van Lidl, verknalde mijn haar. Dus die heb ik weggegooid.
Ik was het nu weer 2x per week

Verder eiwitrijke voeding, gezonde voeding, veel bouwstoffen. Dus voeding van binnenuit.
Het ziet er best wel weer goed uit. Het klit ook niet meer.
-Frits

Marianne

Bericht door Marianne » wo apr 13, 2016 8:43

Ja, ik heb ook eens een keer appelazijn gebruikt, maar dat doe ik nooit meer! Mijn hoofd heeft naar azijn geroken tot het er uit gegroeid was, je kreeg die lucht nergens mee weg.
Verder spoel ik mijn haar wel iedere dag met lauw water, en ik hoop dat het niet stinkt. De kapper zei van niet.
Binnenkort laat ik weer stekeltjes knippen. Eens kijken hoe het zich dan gedraagt. In mijn shampootijd zag het er dan altijd netjes uit, maar toen waste ik het iedere dag met shampoo.

Mogenblue
Contacteer:

Bericht door Mogenblue » wo apr 13, 2016 10:28

Ja, er is hier niemand die mij tot de orde roept als het verkeerd gaat met mijn haar.
Dus als ik dan een winkel binnenloopt en per ongeluk te dicht bij iemand in de buurt kom dan ruikt die het.

Zelf merk je er natuurlijk niet zoveel van.
-Frits

Martine
Moderator

Bericht door Martine » wo apr 13, 2016 21:29

Ik was nog steeds alleen met water, 2 keer per week. Heel tevreden over mijn haar zo. Volgens mijn vriend ruik ik nog normaal :mrgreen:

Mijn haarborstel wordt wel snel vies nu, dus die week ik eens in de maand in heet water met baking soda.

Mijn kapper wil ik geen vette haarborstel bezorgen, dus voor ik daarheen ga was ik met shampoo en conditioner. De dagen daarna ben ik een grote pluizenbol en weet ik meteen weer waarom ik met shampoo gestopt ben.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Lovely
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Lovely » zo jul 31, 2016 23:16

Ik gebruik eigen merk van kruidvat shampoo en masker verder niet en douchegel natuurlijk, verder style ik het en doe nephaar in wat mensenhaar is

Plaats reactie