Het grote haarproducten topic

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
Ananas
Leefwijze: veganist

Bericht door Ananas » za mei 05, 2012 16:35

Die is er nog niet, dus bij deze!

Want: ik ging van de week naar de kapper om de dode punten bij te knippen en kwam terug met krullen :? Daar had ie allemaal fancy spullies voor gebruikt die niet vegan zijn, en nu zoek ik ze dus vegan. Maar er is weinig te vinden en ook weinig info over :\

Van het merk HennaPlus vond ik bij de Tuinen een soort volume mousse. Niet zo goed als die van de kapper (maar ja, die had dan ook nog wax-spray, en kokosolie-spray, en wat al niet gebruikt). Ik vind die HennaPlus mousse niet zo extra strong als ie beweert.

Sowieso handig om te weten: wat gebruik jij voor je haar en waar koop je het? Online kan natuurlijk ook!

Ik ben overigens ook fan van de dirrrty wax van Lush, maar die is eigenlijk te zwaar voor m'n krullen nu... Misschien moet ik er zelf maar een spray van maken :mrgreen: Ik ben ook nog op zoek naar een goede vegan haarlak.

TonyJello

Re: Het grote haarproducten topic

Bericht door TonyJello » zo mei 06, 2012 0:12

Ananas schreef:Sowieso handig om te weten: wat gebruik jij voor je haar en waar koop je het?
Tondeuse, Kruidvat :lol:

Grapje... Leuk topic!

Ananas

Bericht door Ananas » zo mei 06, 2012 8:32

Ik had eerst ook niet meer nodig dan de stijltang, maar dat is dus niet wat ik zoek ;)

Eef

Bericht door Eef » zo mei 06, 2012 8:39

Ik gebruik zelden iets extra's naast shampoo en af en toe conditioner.
De volumeschuim en haarspray die ik nog heb staan - het gaat hier jaren mee - van Sante en Lavera gebruik ik heel af en toe, maar de haarspray bevat shellac. Op de site van Lavera lijkt het erop dat de nieuwe haarspray van Lavera nu wel vegan is en de oude variant werkt super, dus die zou ik zeker proberen.

Misschien is die volume mousse van Sante wel iets voor je? Oh nee, de ingredienten op mijn oude flesje zijn vegan, maar ik kijk zojuist op site van Sante en nu doen ze er zijde in... Jammer hoor.

Pure Pact heeft ook nog allerlei stylingsproducten die goed klinken, maar daar heb ik (nog) geen ervaring mee en ik weet zo ook niet of er chemische ingredienten in zitten.

En dit ziet er ook wel goed uit (natuurlijk en fair trade):
http://www.iherb.com/Beautiful-Curls-Cu ... 5-ml/29758
http://www.iherb.com/product-reviews/Be ... 29761/?p=1

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo mei 06, 2012 8:59

Kokosolie. (Ik lijk al steeds meer op een kokosnoot) :mrgreen:

Ananas

Bericht door Ananas » zo mei 06, 2012 9:40

Dankjewel voor de tips Eef! Ik zal eens kijken waar ik lavera kan kopen. Die spray van iherb ziet er ook goed uit.

Ik heb wel eens de haarlak van santé gekocht en pas na een tijd kwam ik erachter dat er shellack in zat. Ik gebruik hem wel op, maar hij is sowieso vies: als je daarmee je haar doet moet je daarna een uur de badkamer luchten voordat je er weer in kan zonder een vastgeplakte tong te krijgen.

Maar goed, lavera heeft tenminste vegan logo, fijn :)

Liadan

Bericht door Liadan » zo mei 06, 2012 10:22

Ik gebruik shampoo en cremespoeling van Avalon Organics, verder niks. Ja ik maak wel eens haarmaskertjes met avocado enzo. De afgelopen twee jaar heb ik ook mijn haar zwart-bruin geverfd, maar ik ben nu bezig mijn echte haarkleur weer terug te krijgen.

Ride
Site Admin

Bericht door Ride » zo mei 06, 2012 21:49

Ik gebruik Dr.Organics van de tuinen. Vegan en op basis van oloe vera. Af en toe gebruik ik een blok van Lush, daar zit wat meer parfum in.

jojo

Bericht door jojo » ma mei 07, 2012 7:43

Ik was mijn haar al vanaf mijn 19e alleen nog maar met water (ben nu 45).

jojo

Bericht door jojo » ma mei 07, 2012 7:49

En als ik een 'bad hair day' heb, smeer ik er bedlook smurrie in van 't Kruidvat.

Eef

Bericht door Eef » ma mei 07, 2012 12:56

Oh ja, ik verf mijn haar ook wel eens, met de (natuurlijke) haarverf van Sante. Dat geeft een subtiele kleur.
Wat mij betreft mag het wel wat heftiger, maar dan zit je ook meteen aan peroxide, wat ik liever niet heb, maar in dat geval is Tints of Nature een goede! Dat heeft lang niet zoveel chemische ingredienten als gangbare haarverf en werkt super. Het is uiteraard veganistisch en niet op dieren getest. Op hun website staan de precieze ingredienten genoemd: www.tintsofnature.com.au

jet
Moderator

Bericht door jet » ma mei 07, 2012 20:44

Wat is "bedlook smurrie" jojo?? :mrgreen: *benieuwd*
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » ma mei 14, 2012 19:53

Ik gebruik kleurspoelingen van Manic Panic, ik houd van felle haarkleuren :mrgreen: op het moment is het groen, maar vanavond word het weer roze.

Ben alleen nog op zoek naar proefdiervrij bleekmiddel... da's toch moeilijk te vinden. :x
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS » ma mei 14, 2012 21:47

Ik heb wel eens de vegan haarlak van Vega Life gehad.
Ruikt lekker, houdt het haar goed in model, maar het maakt je haar ook erg snel erg vies.
Shampoo heb ik van Lavere en als het nodig is gaat er pure basisolie in mijn haar.
Nu nog een betere haarlak vinden, want die is onmisbaar.

TonyJello

Bericht door TonyJello » di mei 15, 2012 17:41

Ik gebruik niets in mijn haar en nu dat zo kort is is dat logisch, maar toen het nog wat langer was wasde ik het al nooit met shampoo. Gewoon spoelen met warm water onder de douche was voldoende voor mij.

Ananas

Bericht door Ananas » wo mei 16, 2012 8:28

Appelmoes schreef:Ik gebruik kleurspoelingen van Manic Panic, ik houd van felle haarkleuren :mrgreen: op het moment is het groen, maar vanavond word het weer roze.

Ben alleen nog op zoek naar proefdiervrij bleekmiddel... da's toch moeilijk te vinden. :x
Joh, ik wist helemaal niet dat manic panic vegan was! Had ik moeten weten toen ik net vegan werd. Toen was mijn haar blauw-zwart en heb ik helaas m'n haar naar m'n eigen kleur teruggeverfd omdat ik ervan overtuigd was dat er geen vegan haarverf bestond. (Inmiddels gebruik ik graag Hennaplus verf, maar goed om te weten dat Manic vegan is!)

Zij hebben toch ook bleekmiddel?

Enneurh ja ik wist al dat veel vegans niks/weinig in hun haar gebruiken. Daarom is er ook zo weinig info over te vinden :D
Ik ga maar eens dat krullenspul bestellen bij iherb, ik ben echt niet tevreden over de hennaplus mousse.

Danbo

Bericht door Danbo » ma nov 26, 2012 23:44

Even een bump.

En meteen de vraag welke haargels of andere stylingsproducten er door anderen aangeraden worden. De 'Dirty' van Lush (zoals genoemd in de openingspost) gebruik ik nu, maar qua geur vind ik die niet helemaal super en heb ook het idee dat bij wat grotere hoeveelheden dat product het haar alleen maar droger maakt.

Welk spulletje is hier favoriet om krullend haar enigszins in model te houden en vooral niet droog te laten lijken; iets veranderd sinds de paar maanden dat niet meer in dit topic gepost is? Kalverstraat kom ik vaak genoeg in de buurt, dus Lush ('R&B' i.p.v. 'Dirty' proberen?) en De Tuinen zijn de eerste winkels waar ik aan denk. Wat zijn jullie aanraders?

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » di nov 27, 2012 1:28

Voor krullen: je haar wassen, laten opdrogen, als het bijna droog is een beetje amandel/olijfolie erin.

Voila.

Ook gewoon af en toe flink was olijfolie erin laten trekken voordat je het wast, eventueel even opwarmen en een handdoek erom.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Danbo

Bericht door Danbo » di nov 27, 2012 8:34

Ah, huis- tuin- en keukenmethoden zijn inderdaad ook welkom. Al vraag ik me af, kun je dat wel dagelijks doen, olie er doorheen halen? Klinkt alsof de boel we heel vettig wordt dan.

Niet dat dagelijks gel/wax/mousse/lak/andere troep zo gezond is, maar toch :P

TonyJello

Bericht door TonyJello » di nov 27, 2012 10:02

Of sesamolie of kokosvet.

En met bier kun je het overeind zetten.

Plaats reactie