Het grote haarproducten topic

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
MBVegan31
Leefwijze: veganist

Re: Het grote haarproducten topic

Bericht door MBVegan31 » do apr 11, 2013 13:11

Wat vaker wassen? :grin:

Martine
Moderator

Bericht door Martine » do apr 11, 2013 14:13

Misschien is dit wat voor je: http://www.lush.nl/shop/product/product&product_id=378

Ik heb zelf een andere shampoo bar van Lush (tegen roos) en die werkt best goed. De bars lijken duur, maar ze gaan echt heel lang mee ook als je lang haar hebt zoals ik, dus uiteindelijk zijn ze misschien nog wel goedkoper dan flessenshampoo.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Eef

Bericht door Eef » wo jul 03, 2013 23:12

Voor de mensen die nog op zoek zijn naar vegan haarspray, ik zag op lievernatuurlijk.nl haarspray van Aubrey organics, gegarandeerd dierproefvrij:
http://www.lievernatuurlijk.nl/a-161004 ... hairspray/
en
http://www.lievernatuurlijk.nl/a-174218 ... uper-hold/

Ze heeft nog veel meer vegan (haar)producten:
http://www.lievernatuurlijk.nl/c-733266/veganisten/
Verzending kost maar 1,95 en is supersnel.
Ik heb tot nu toe 3 producten van Aubrey Organics gehad en ben over alledrie erg tevreden.

ARTHUR

Bericht door ARTHUR » do jul 04, 2013 8:49

Leuk topic!

Ik gebruik producten van Chi (Farouk). Helaas kwam ik er laatst achter dat zij sommige producten wel laten testen op dieren, dus ik stap over. Al wordt de lijn die ik gebruik - Enviro - niet getest op dieren en is het biologisch volledig afbreekbaar (hebben geen riool maar septische tanks)

Ik gebruik shampoo, conditioner, blow out spray en shine spray. Daar om ik de dag mee door. ;) Ik koop als bedrijf bij de kappersgroothandel.

Ik krijg erg snel dof en droog haar als ik producten van de natuurwinkel gebruik. Moet dus even goed zoeken...

Martine
Moderator

Bericht door Martine » do jul 04, 2013 12:02

ARTHUR schreef:Ik krijg erg snel dof en droog haar als ik producten van de natuurwinkel gebruik. Moet dus even goed zoeken...
Lush? Niet al hun producten zijn vegan (ze gebruiken onder andere melk en bijenwas), maar alles is wel dierproefvrij, en ze geven duidelijk aan wat vegan is.

Mijn vriend en ik zijn erg tevreden over hun haarproducten, met name de shampoobars, maar we zij niet bepaald mode-paradepaardjes dus dat zegt misschien niet zo veel.

ARTHUR

Bericht door ARTHUR » do jul 04, 2013 14:34

Martine schreef:
ARTHUR schreef:Ik krijg erg snel dof en droog haar als ik producten van de natuurwinkel gebruik. Moet dus even goed zoeken...
Lush? Niet al hun producten zijn vegan (ze gebruiken onder andere melk en bijenwas), maar alles is wel dierproefvrij, en ze geven duidelijk aan wat vegan is.

Mijn vriend en ik zijn erg tevreden over hun haarproducten, met name de shampoobars, maar we zij niet bepaald mode-paradepaardjes dus dat zegt misschien niet zo veel.
Ik wil absoluut geen dierlijke ingrediënten in mijn haarverzorgingsproducten, ik zal er eens naar kijken, dank!

Mode-paradepaardjes? Wat zijn dat?

Martine
Moderator

Bericht door Martine » do jul 04, 2013 14:45

ARTHUR schreef:Ik wil absoluut geen dierlijke ingrediënten in mijn haarverzorgingsproducten, ik zal er eens naar kijken, dank!

Mode-paradepaardjes? Wat zijn dat?
Wij ook niet, dus ik koop ook alleen hun vegan producten, dat zijn er best veel.

Mode-paradepaardje is mijn woord voor iemand die heel modebewust is en veel aan zijn uiterlijk doet. Ik heb daar zelf niet zo veel mee. Ik let op dat mijn (tweedehands) kleren qua model redelijk bij mijn figuur passen en een vrolijke kleur hebben, smeer regelmatig olie op mijn droge huid, koop shampoo waar ik geen roos van krijg, en sleep mezelf drie keer per jaar naar een goedkope kapper, maar dat is het dan wel. Ik ben dus niet iemand die goed advies kan geven over schoonheids/verzorgingsproducten. :grin:

ARTHUR

Bericht door ARTHUR » do jul 04, 2013 16:56

Hahaha! Nu, ik voelde mij absoluut aangesproken en dat blijkt terecht: ga iedere vijf weken naar de kapper (mijn haren groeien bizar snel), heb belachelijk veel haarproducten omdat ik van alles krijg opgestuurd maar ook alles wil uitproberen. Héérlijk! Over de rest dat bij de term 'mode-paradepaardje' hoort ga ik het maar niet hebben. ;)

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » do jul 04, 2013 20:48

Zijn de producten van Dr Organic niet wat voor je Arthur? Verkrijgbaar bij de Tuinen?
Ik hou daar heerlijk zacht haar bij en het ruikt ook zo lekker :mrgreen:

Iejoor

Bericht door Iejoor » do jul 04, 2013 20:55

MBVegan31 schreef:Zijn de producten van Dr Organic niet wat voor je Arthur? Verkrijgbaar bij de Tuinen?
Ik hou daar heerlijk zacht haar bij en het ruikt ook zo lekker :mrgreen:
Conditioners van dr. Organic zin niet vegan! De rest wel en ze hebben werkelijk zalige producten....
When the world says give up, hope whispers try it one more time..
Elpida Shelter of Hope

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » do jul 04, 2013 20:56

Ik heb ook geen conditioner... enkel shampoo en douchegel, staat op allebei vegan en ik heb met de shampoo prima zacht haar ;) Maar goed mijn haar is niet lang, dus dan heb je ook minder snel klitten..

Iejoor

Bericht door Iejoor » do jul 04, 2013 22:41

MBVegan31 schreef:Ik heb ook geen conditioner... enkel shampoo en douchegel, staat op allebei vegan en ik heb met de shampoo prima zacht haar ;) Maar goed mijn haar is niet lang, dus dan heb je ook minder snel klitten..
Ik was mijn haar met conditioner! Werkt beter voor mijn krulhaar.
Elpida Shelter of Hope

ARTHUR

Bericht door ARTHUR » do jul 04, 2013 22:53

Hm... Wat zijn de niet-vegan ingrediënten die in shampoo of conditioner kunnen zitten? Wil ik eens even mee rondbellen...

Iejoor

Bericht door Iejoor » do jul 04, 2013 23:18

Volgens mij in conditioner de proteine.
En dr. Organic heeft een lijn met honing.
Elpida Shelter of Hope

fimh68

Bericht door fimh68 » vr jul 26, 2013 19:37

In mijn zoektocht naar een shampoo en conditioner kwam ik deze tegen: hairwonder: De Hairwonder Natural Shampoos & Conditioners zijn 100% Ecocert gecertificeerd, vrij van Lauryl & Laureth Sulfaten, verrijkt met tot maar liefst 13 gecertificeerd biologische ingrediënten, biologisch afbreekbaar, vrij van dierlijke ingrediënten en Parabenen dus zacht voor haar en huid.

Iemand bekend met dit merk?

Eef

Bericht door Eef » vr aug 16, 2013 8:00

Ik heb een nieuwe fijne henna haarverf ontdekt, namelijk die van Surya Brazil. Het heet Henna Cream en is er in meerdere kleuren. Ik heb Mahogany geprobeerd en die is geweldig, een soort van aubergine. En een veel diepere/betere kleur dan de henna-haarkleuringen van Sante die ik normaal gebruik. Ook perfect te verdelen, het is een fijne vloeibare substantie, maar niet te dun. Ik had altijd ruzie met die 'modder' van Sante 8) Hele plekken niet geraakt etc. Het lijkt een (te) klein flesje, maar het is ruim voldoende voor middellang haar.
Uiteraard is deze verf vegan en dierproefvrij. En zacht voor je hoofdhuid.

Ook heb ik fijne shampoo voor gekleurd haar gevonden, Shikai color reflect shampoo. Ruikt heerlijk naar perzik. Je haar wordt er wel een beetje droog van, dus ik spray het daarna in met
Aubrey Organics, NuStyle Organic Detangler & Shine Booster. Na het verven met Surya Brazil hoeft dat niet, dan is je haar zacht/gevoed genoeg.

Een nog fijnere conditioner vind ik Aubrey Organics, Conditioner Spray, White Camellia and Jasmine Shine. Die maakt je haar superzacht en het ruikt echt heerlijk, de geur blijft ook lekker hangen. Ook ideaal voor kinderen volgens mij, als ze een knoop in hun haar hebben. Je sprayt wat op de knoop, en dan kam je het makkelijk door. En geen vette plek, dus het haar hoeft niet opnieuw gewassen.
Wat dat betreft kan ik deze haarborstel ook aanraden:
http://vegan-wonderland.de/Kosmetik/Bue ... erste.html

Truus

Bericht door Truus » vr aug 16, 2013 8:31

Eef schreef:Het heet Henna Cream en is er in meerdere kleuren.
Ik wil je niet teleur stelllen maar wel waarschuwen.

Uit wikipedia:
Henna is een rode kleurstof...niet ongevaarlijk zijn beitsen als de aromatische nitroamino-verbinding natriumpicramaat dat veelvuldig als kleuractivator en -stabilisator wordt toegevoegd aan hennapoeder om afwijkende kleuren als Mahogany (mahonie), Auburn (kastanje) en Blond te verkrijgen: dergelijke stoffen kunnen het menselijk genetisch materiaal beschadigen.

ARTHUR

Bericht door ARTHUR » za aug 17, 2013 13:05

Ik begrijp het hele kleuren van je haar met henna niet… Zo onnatuurlijk om te zien. Gewoon eigen haarkleur of natuurlijk(!) laten kleuren bij de kapper met haarverf dat niet op dieren is getest (zoals CHI).

Henna. Bla.

AnAnAN

Bericht door AnAnAN » do aug 22, 2013 18:37

Ik moet weer naar de kapper..... :( ik had al begrepen dat Fuente in principe ok is, maar weet iemand nog meer tips voor haarproducten die kappers ook hebben die vegan zijn?
Plantaardig eten is makkelijker dan je denkt!

Ananas

Bericht door Ananas » zo aug 25, 2013 16:53

ARTHUR schreef:Ik begrijp het hele kleuren van je haar met henna niet… Zo onnatuurlijk om te zien. Gewoon eigen haarkleur of natuurlijk(!) laten kleuren bij de kapper met haarverf dat niet op dieren is getest (zoals CHI).

Henna. Bla.
really? vind je dit er onnatuurlijk uitzien?

Plaats reactie