gezichtscreme

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
Billy20
Leefwijze: part-time veganist

gezichtscreme

Bericht door Billy20 » ma mei 21, 2012 19:56

Ik ben op zoek naar een nieuwe gezichtscreme en ben benieuwd welke jullie gebruiken en hoe deze bevalt. Ik gebruik zelf 's avonds rozenolie van Weleda en 's ochtends vitamine e-creme van Harmonie maak deze laatste is niet vegan (geloof ik). Ik heb overigens een droge tot normale huid.

Marla
Leefwijze: veganist

Re: gezichtscreme

Bericht door Marla » ma mei 21, 2012 20:14

Ik vind die van lavera heel fijn. Ik gebruik die voor een gecombineerde huid maar ze hebben ook voor andere huidtypen, ik weet alleen niet of die ook zo goed zijn. In ieder geval vegan en dierproefvrij.

jojo

Bericht door jojo » di mei 22, 2012 14:03

Ik gebruik ook Lavera; de feuchtigskeitcreme of moisturizingcream.
Vind deze creme heel erg fijn, maar denk dat ik binnenkort over moet stappen op een creme voor de ouder wordende huid....:). Gelukkig heeft Lavera die ook!

Gnoe
Contacteer:

Bericht door Gnoe » do mei 24, 2012 22:22

Ik gebruik Yes to carrots (haal ik bij De Tuinen) en dat bevalt goed; de handcreme ook trouwens. Heb een droge tot normale huid.
.....................................................
Kom eens langs op Graasland!

Barbera
Leefwijze: flexanist

Bericht door Barbera » vr mei 25, 2012 19:36

Ik gebruik alleen kokosolie en amandelolie. Verzorgt prima en je moet gewoon niet matig smeren. Doe superlang met een flesje olie dus ook nog supergoedkoop en milieuvriendelijk. :D

MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS » vr mei 25, 2012 21:05

Ik maak mijn crème zelf, dat is vrij eenvoudig.
Je warmt au bain marie sheabutter op tot het smelt en daar doe je één of meerdere basisoliën in.
Om het stevig te maken kun je er wat kokosvet in doen.
Ik heb een droge, oudere huid en ik gebruik als olie rozen-, teunisbloem-, jojoba-, komkommer- en moringaolie.
Je krijgt hierdoor een lekker vette crème die goed voedt.
De aanschaf van de verschillende oliën is niet echt goedkoop,tenminste, als je zuivere olie koopt, maar je doet er zo lang mee dat het uiteindelijk veel goedkoper wordt dan crème kopen.

Eef

Bericht door Eef » za mei 26, 2012 21:44

Ik gebruik nu nog de mini-verpakkingen Weleda cremes die ik nog heb liggen. Ik ben er tevreden over, maar helaas zit hier bijenwas in dus ik moet wat anders vinden. Ik gebruik amandelolie om mijn oogmakeup te verwijderen en dat smeer ik ook wel eens op mijn wangen, maar voor de rest van mijn gezicht is dat te vet.
Ik heb ook een creme van Lavera gehad, maar daar kreeg ik af en toe jeuk van.

Ik heb een gemengde huid en ik neem denk ik een van de volgende producten:
moisturizing cream van Yes to Carrots, de hydrating lotion van Yes to cucumbers of de bio acai balancing gezichtslotion van Sante.

Billy20

Bericht door Billy20 » zo mei 27, 2012 9:15

Ik neig naar Lavera. Dit vind ik sowieso wel een sympathiek merk. Nadeel van de Yes to carrots is dat er volgens mij nog wat twijfelachtige stoffen in zitten. Ze hebben ook geen BDIH keurmerk.

Eef

Bericht door Eef » zo mei 27, 2012 11:00

Billy20 schreef:Nadeel van de Yes to carrots is dat er volgens mij nog wat twijfelachtige stoffen in zitten. Ze hebben ook geen BDIH keurmerk.
Goed dat je het zegt, in eerste instantie zag ik zo geen twijfelachtige stoffen vermeld staan bij de producten waar mijn voorkeur naar uitging, maar ik heb nog niet alles gecontroleerd.

Voor de geinteresseerden, hier staan alle ingredienten vermeld:
http://www.yestocarrots.com/ingredients-us.html

Misschien houd ik het dan toch bij Sante, die hebben ook een BDIH keurmerk en zijn helemaal Bio.
Yes to Carrots lijkt alleen biologische wortelen te gebruiken.

Billy20

Bericht door Billy20 » vr jun 01, 2012 18:27

Ik zag deze week bij de biowinkel een nieuwe lijn van Urtekram, namelijk Nordic Birch. De hele lijn heeft het vegankeurmerk: shampoo, conditioner, douchegel, handcreme, handzeep, bodylotion, dagcreme, reinigingslotion en tonic.
Heb zelf al een dagcreme van Lavera besteld maar wellicht iets voor een volgende keer om te proberen.

Eef

Bericht door Eef » vr jun 01, 2012 20:19

Bedankt voor de tip!

Letten jullie ook op palmolie in de producten die je koopt (uit milieu-oogpunt)?

Charlotte80
Contacteer:

Bericht door Charlotte80 » do jun 14, 2012 17:27

Ik heb een gemengde huid en gebruik alleen argan olie, meestal alleen 's avonds. 'S ochtends en 's avonds gebruik ik appelciderzijn met thijm als toner.

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » do jun 14, 2012 18:33

Ik heb een droge en vochtarme huid die ook nog eens echt ontzettend gevoelig is (vaak uitslag rond de mond). Ik gebruik Celestial van Lush, en sindsdien is mijn huid een stuk rustiger, ideaal spul!
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Billy20

Bericht door Billy20 » vr jun 15, 2012 11:41

Dani schreef:Ik heb een droge en vochtarme huid die ook nog eens echt ontzettend gevoelig is (vaak uitslag rond de mond). Ik gebruik Celestial van Lush, en sindsdien is mijn huid een stuk rustiger, ideaal spul!
In de producten van Lush zitten (bijna altijd) chemische (en vaak schadelijke) toevoegingen. In dit product zitten bijvoorbeeld paraben.

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » vr jun 15, 2012 12:19

Billy20 schreef:
Dani schreef:Ik heb een droge en vochtarme huid die ook nog eens echt ontzettend gevoelig is (vaak uitslag rond de mond). Ik gebruik Celestial van Lush, en sindsdien is mijn huid een stuk rustiger, ideaal spul!
In de producten van Lush zitten (bijna altijd) chemische (en vaak schadelijke) toevoegingen. In dit product zitten bijvoorbeeld paraben.
Goed om te weten, voor mij geen reden om er mee te stoppen. Van de 50 cremes die ik heb geprobeerd is dit de enige die mijn huid aankan en ook nog betaalbaar is, en belangrijker voor mij is dat het vegan is.
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Stokkie

Bericht door Stokkie » vr jun 15, 2012 13:12

Ik gebruik alles van Dr. Hauschka. Is niet goedkoop maar heel fijn, en ik doe er lang mee.
~Shoot for the moon. Even if you miss it you will land amongst the stars.~

Eef

Bericht door Eef » za jun 16, 2012 13:58

Billy20 schreef:
Dat vind ik dus ook een onoverkomelijk nadeel. Daarom koop ik nooit iets van Lush, ook al vind ik dat Lush zelf erg goed bezig is wat ondersteuning van goede dierendoelen betreft en zou ik daarom juist wel graag bij hen willen kopen.

Gnoe
Contacteer:

Bericht door Gnoe » zo jul 29, 2012 14:36

Billy20 schreef:Nadeel van de Yes to carrots is dat er volgens mij nog wat twijfelachtige stoffen in zitten. Ze hebben ook geen BDIH keurmerk.
Volgens biocosmetica zijn ze namelijk 100% vegan. Ik ga er dus vanuit dat het synthetische/plantaardige varianten zijn. Staat ook zo op de website van Yes to Carrots.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo jul 29, 2012 20:13

Gnoe schreef:
Volgens biocosmetica zijn ze namelijk 100% vegan. Ik ga er dus vanuit dat het synthetische/plantaardige varianten zijn. Staat ook zo op de website van Yes to Carrots.
Die producten die daar staan zo te zien wel vegan. Maar het merk is volgens mij niet 100% vegan ivm producten met honing of bijenwas ofzoiets dacht ik. Maar weet dat niet exact.

Gnoe
Contacteer:

Bericht door Gnoe » zo jul 29, 2012 21:29

Vegantastic schreef:Die producten die daar staan zo te zien wel vegan. Maar het merk is volgens mij niet 100% vegan ivm producten met honing of bijenwas ofzoiets dacht ik. Maar weet dat niet exact.
Klopt. Bijvoorbeeld de carrots bodylotion is NIET vegan :( In de FAQ op de site van Yes to Carrots staat precies welke producten wel/niet vegan zijn.

Plaats reactie