veganistische margarine?
Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim
- Vegantastic
- Site Admin
- Leefwijze: veganist
- Contacteer:
- marjan
Ben benieuwd naar het antwoord!Alex schreef:wtf![]()
Ik ga ook maar weer eens mailen. Nog niet heel lang geleden heeft Wajang tegen mij gezegd dat het vegan was. Zelfs met verder doorvragen was het vegan.
Dus ik snap het niet? Waarom is het opeens verandert? Of zijn ze in de war met een andere product van hun lijn?
- Vegantastic
- Site Admin
- Contacteer:
Ik denk dat ik op zich wel mee kan leven dat er in Wajang iets zit wat in een grijs en ver verleden ooit een haartje van een schaap was.
Er zijn namelijk en aantal mensen in mijn leven die het erg fijn vinden dat ik Wajang kan eten. Zo kan mijn moeder vol trots appeltaart voor me maken zonder dat ze naar een natuurwinkel hoeft en dus bij voorbaat al geen zin heeft.
Ik laat het lekker zo en als de kuip uit mijn koelkast ooit leeg is (over een half jaar ofzo) dan haal ik voor mijn eigen voorraad wel margarine van Natufood.
Er zijn namelijk en aantal mensen in mijn leven die het erg fijn vinden dat ik Wajang kan eten. Zo kan mijn moeder vol trots appeltaart voor me maken zonder dat ze naar een natuurwinkel hoeft en dus bij voorbaat al geen zin heeft.
Ik laat het lekker zo en als de kuip uit mijn koelkast ooit leeg is (over een half jaar ofzo) dan haal ik voor mijn eigen voorraad wel margarine van Natufood.
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.
- Vegantastic
- Site Admin
- Contacteer:
Bij mij duurde het ook een aantal dagen voordat ze geantwoord hebben. Ik ben erg benieuwd of ze het nog nader uitleggen. Ik moet echter eerlijk zeggen dat ik er vrij pessimistisch over ben. Ik denk niet dat ze alleen maar 'ooit' wolvet hebben gebruikt, maar dat ze het steeds weer gebruiken om vitamine D aan te maken en dan vind ik het echt niet vegan, sorry. Maar 'tuurlijk moet iedereen dat zelf bepalen.
Laten we even afwachten wat ze nou precies zeggen.
Laten we even afwachten wat ze nou precies zeggen.
"Raum für alle hat die Erde, was verfolgst Du meine Herde?" (uit "Alpenjäger" van Friedrich Schiller)
- Vegantastic
- Site Admin
- Contacteer:
Ik gebruikte altijd palmvet als ik vast vet nodig heb, maar sinds ik verhuisd ben is het niet meer in de natuurvoedingswinkel te krijgen. Nu gebruik ik soms kokosolie, of kokosolie vermengd met olijfolie.
Of het ongezond is: daar verschillen de meningen over. Ik maak me persoonlijk meer zorgen over de zonnebloemolie in margarine. Als veganist krijg ik al meer dan genoeg linolzuur binnen, en maak ik me niet zo'n zorgen om een beetje verzadigd vet van kokos- of palmolie.
Of het ongezond is: daar verschillen de meningen over. Ik maak me persoonlijk meer zorgen over de zonnebloemolie in margarine. Als veganist krijg ik al meer dan genoeg linolzuur binnen, en maak ik me niet zo'n zorgen om een beetje verzadigd vet van kokos- of palmolie.
Geachte heer XXXX,
Naar aanleiding van uw e-mail hebben wij navraag gedaan binnen de
organisatie. Wij kunnen u informeren dat de vitamine D3 in AH lekker op
brood afkomstig is van wolvet.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ge?nformeerd.
Met vriendelijke groet,
Albert Heijn Klantenservice
Naar aanleiding van uw e-mail hebben wij navraag gedaan binnen de
organisatie. Wij kunnen u informeren dat de vitamine D3 in AH lekker op
brood afkomstig is van wolvet.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ge?nformeerd.
Met vriendelijke groet,
Albert Heijn Klantenservice
Re: veganistische margarine?
Zo eventje het hele topic gelezen te hebben, komt het er dus op neer dat alleen de margarine van Evernat, Biona en van Provamel soya biologisch/veganistisch zijn?
Groetjes PetraPS.
Groetjes PetraPS.
http://www.perera-smith.nl
biologische/vegan webshop
- Valkyrjur
Ik gebruik voor bakken & braden Laitois: http://www.udea.nl/html/assortiment/zuivel_laitois.htm" target="_blank Voor ingrediëntenlijst even omlaag scrollen. Te koop bij de bio-winkel.
O thanx, maar die is zeker niet smeerbaar vanuit de koelkast? (palmvet)Valkyrjur schreef:Ik gebruik voor bakken & braden Laitois Te koop bij de bio-winkel.
http://www.perera-smith.nl
- Rick
- Site Admin
Provamel is niet biologische volgens mij. Wel veganistisch. (maar wel in de natuurwinkel te koop)PetraPS schreef:Zo eventje het hele topic gelezen te hebben, komt het er dus op neer dat alleen de margarine van Evernat, Biona en van Provamel soya biologisch/veganistisch zijn?
Groetjes PetraPS.
Van die andere twee weet ik het zo snel even niet.
- Valkyrjur
Geen idee, ik gebruik het niet op brood, alleen voor in koek en cake. In de koekenpan gebruik ik altijd olie. Op brood heb ik nog een niet-vegan margarine met D3 erin.PetraPS schreef:O thanx, maar die is zeker niet smeerbaar vanuit de koelkast? (palmvet)Valkyrjur schreef:Ik gebruik voor bakken & braden Laitois Te koop bij de bio-winkel.
Op zich valt die Provamel wel te smeren, alleen niet zoals 'gewone' halvarine....
Je moet dus iets meer moeite doen.
groetjes
jet
Je moet dus iets meer moeite doen.
groetjes
jet

The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.