vega tonijn

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
Butternutkin
Leefwijze: veganist

vega tonijn

Bericht door Butternutkin » di nov 20, 2012 1:02

Een van de weinige dingen die ik mis is tonijnpizza :(

Ik weet dat er zoiets bestaat als plantaardige tonijn, iemand enig idee waar ik die kan krijgen?
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Re: vega tonijn

Bericht door Vegantastic » di nov 20, 2012 1:08

Butternutkin schreef:Een van de weinige dingen die ik mis is tonijnpizza :(

Ik weet dat er zoiets bestaat als plantaardige tonijn, iemand enig idee waar ik die kan krijgen?
VeggieDeli had het. Maar die stoppen. Dus je zou het dan via duitse webwinkels kunnen bestellen.

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » di nov 20, 2012 9:57

VegiDeli (vleesvervangerslijn van merk Redwood, niet te verwarren met de webwinkel Veggiedeli) heeft wel Tuna-style pate, ik weet niet of je dat op pizza's zou kunnen doen, of dat zo'n paté iets heel anders is dan je zoekt?
VegiDeli/Redwood wordt bij sommige biowinkels verkocht, maar ik weet niet of ze dit specifieke product er ook verkopen (of dat je het dan kan laten bestellen).

De tonijn die ze bij Veggiedeli hadden is trouwens van Vantastic Foods (of misschien hadden ze wel meerdere soorten).

Bij webwinkel Vegibite hebben ze tonijn die er vegan uitziet, maar die website is wat vaag, ik heb geen idee of ze nog verkopen of gestopt zijn.

De tonijn van de Vegetarische Slager is helaas niet vegan.

Fynnya

Bericht door Fynnya » wo nov 21, 2012 9:41

Deze lijkt trouwens ook vegan: http://www.denieuweu.nl/shop/Vegetarian ... 16300.html
Ik weet niet hoe dit merk heet, maar ik heb dit merk wel eens gezien bij Aziatische winkels.

marjan

Bericht door marjan » wo nov 21, 2012 17:18

VeggieDeli had het. Maar die stoppen....

:(

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » wo nov 21, 2012 17:45

Bedankt voor de tips! Ik vind het ook een beetje een jammer verhaal van veggiedeli, ik heb daar nooit iets besteld.

EDIT: oh ja, die van de vegetarische slager had ik inderdaad ook gezien. Dat is dus precies wat ik zoek, snippers, maar f*ck dat als het niet vegan is. Ik begin die hele vegetarische slager een belachelijk initiatief te vinden. Wat is het nut als je je producten niet 100% plantaardig maakt? Dan kan ik net zo goed worstjes bij de Albert Heijn halen ofzo. Die zijn vast minder lekker, maar dat weerhoudt mensen die vlees eten er ook niet van om worstjes uit blik te eten in plaats van de zogenaamde ambachtelijke worstjes van de keurslager...
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Ananas

Bericht door Ananas » za nov 24, 2012 12:31

De vegetarische toko hier in Den Haag heeft vega tonijn maar om eerlijk te zijn vond ik dat niet te eten. En ik hield wel van vis. Die van Vantastic Foods is best ok, je kunt bij www.veganwonderland.de bestellen :) en vooral bij natuurwinkels hier in NL blijven vragen of ze het in het assortiment willen opnemen ^^

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » za nov 24, 2012 15:07

Leuke website!
Linda mcCartney

Elefseus
Contacteer:

Bericht door Elefseus » za jan 05, 2013 16:20

[Kan dit bericht weg oeps]

TonyJello

Bericht door TonyJello » za jan 05, 2013 16:26

Elefseus schreef:[Kan dit bericht weg oeps]
[ :D Elefseus... :welcome:]

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » za jan 05, 2013 17:17

Ananas schreef: En ik hield wel van vis. Die van Vantastic Foods is best ok, je kunt bij http://www.veganwonderland.de bestellen :) en vooral bij natuurwinkels hier in NL blijven vragen of ze het in het assortiment willen opnemen ^^
Ik heb daar tonijnsalade van gemaakt met oud en nieuw, van die van Vantastic Food was best okay. Helaas is die van de vegetarische slager echt veel beter, maar ja niet vegan :( (per ongeluk een keer gekocht toen ik nog niet de ingrediënten had gelezen).
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Berti

Bericht door Berti » zo jan 06, 2013 8:57

produkten van vantastic foods kwamen eerst altijd van alles-vegetarisch.de waar veggiedeli eerst mee samenwerkte.
de duitse site levert ook (EN snel) aan nederland gewoon. en service heel goed, betaling soepel geregeld.

Plaats reactie