Zijn wasmiddelen vegan?

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
Marianne
Leefwijze: veganist

Re: Zijn wasmiddelen vegan?

Bericht door Marianne » di jul 22, 2014 19:03

Ha Billy, volgens mij is het allemaal het zelfde, maar de prijs verschilt per geur (de kosten om de geur te winnen). ik koop gewoon een heel klein potje bij de DIO Drogist.

Framboos: een kookwas met een heel of half kopje raden ze meestal aan. Ik breek meestal een stuk af ter grootte van een ei of zo. Het is wel belangrijk dat je een hete was doet, want de stank komt juist door wassen op lage temperaturen.

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » di jul 22, 2014 21:45

Ik was gemiddeld 7 wassen per week op 60 graden en een paar op 40, maar toch stank. De hoogste stand (90 graden) met 1 hand soda (hier is het los en wat grover) en een berg vaatdoekjes etc verhelpt het. Een lege wasmachine aanzetten is tegen mijn principes.

Framboos

Bericht door Framboos » di jul 22, 2014 21:48

Marianne schreef: Framboos: een kookwas met een heel of half kopje raden ze meestal aan. Ik breek meestal een stuk af ter grootte van een ei of zo. Het is wel belangrijk dat je een hete was doet, want de stank komt juist door wassen op lage temperaturen.
Ja, ik weet het. Maar net als Assie vind ik dat heel moeilijk en moet ik mezelf altijd even inpraten dat als mijn wasmachine hierdoor langer meegaat, dat milieuvriendelijker is dan een kookwas waar niks mee gewassen wordt (BEHALVE DUS DE WASMACHINE haha).

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » di jul 22, 2014 22:27

Dan was je doekjes/theedoeken etc mee? Ik doe de microvezeldoeken/dweilen e.d. er in, kunnen het hebben :wink:
Behalve spul van Action trouwens, dat krimpt.

Billy20
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Billy20 » wo jul 23, 2014 6:17

Assie schreef:Ik was gemiddeld 7 wassen per week op 60 graden en een paar op 40, maar toch stank. De hoogste stand (90 graden) met 1 hand soda (hier is het los en wat grover) en een berg vaatdoekjes etc verhelpt het. Een lege wasmachine aanzetten is tegen mijn principes.
Was je met een vloeibaar wasmiddel? Want dan heb je eerder last van stank dan bij poeder.

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » wo jul 23, 2014 8:12

Ja, want ik kan geen poeder voor septic tanks vinden hier (Frankrijk).

Zolang de soda zijn werk doet is het niet erg.

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » wo jul 23, 2014 8:14

Oh en ik gebruik naar volle tevredenheid nooit meer wasverzachter in dit kalkrijke gebied, maar een scheutje azijn.

Marianne

Bericht door Marianne » wo jul 23, 2014 19:15

Een lege wasmachine aanzetten is tegen mijn principes.
Doet pijn ja, idd.
Maar kleine troost: een (nagenoeg) lege machine doet veel korter over de was dan aangegeven wordt.
Ik las ook nog ergens dat je nooit soda en azijn tegelijk in de machine moet doen. Dan zouden ze elkaars werking opheffen. Maar soda door de hoofd-of voorwas en azijn bij de laatste spoeling moet kunnen, lijkt me.

Plaats reactie