Het Lidl-lof-topic

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Brchj
Leefwijze: veganist

Re: Het Lidl-lof-topic

Bericht door Brchj » do okt 31, 2013 9:52

Stomme vraag misschien, maar is de bladerdeeg van de AH ook niet gewoon vegan? Inclusief E471 dan wel, maar ik kon daar geen dierlijke dingen op terugvinden.
Lieve Nugget! <3
Clover

Marla

Bericht door Marla » do okt 31, 2013 10:45

Zit daar geen vitamine D3 in? Dat is meestal het probleem namelijk.

Marianne

Bericht door Marianne » za jan 11, 2014 19:17

Na de Zembla-uitzending van gisteren over brood uit vervuilde bakkerijen en asbestovens, heb ik vandaag gevraagd aan de plaatselijke Lidl waarvandaan zij hun brood halen. Bleek bakkerij de Paauw te zijn.
En als je op die website kijkt, staat daar dat alle brood plantaardig is (bij de veelgestelde vragen, de vraag over halal brood). Ik zou het nog wel even controleren op de verpakking hoor, maar er zijn verschillende vegan broden, waaronder tarwe-zonnepittenbrood.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » za jan 11, 2014 19:54

Marla schreef:Zit daar geen vitamine D3 in? Dat is meestal het probleem namelijk.
Dat dacht ik ook, maar blijkbaar dus niet. Volgens mij vroeger wel. Maar toen iemand laatst dat zei ben ik gaan checken en toen was het idd goed. Dus echt het verse bladerdeeg.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » za jan 11, 2014 19:55

Marianne schreef:Na de Zembla-uitzending van gisteren over brood uit vervuilde bakkerijen en asbestovens, heb ik vandaag gevraagd aan de plaatselijke Lidl waarvandaan zij hun brood halen. Bleek bakkerij de Paauw te zijn.
En als je op die website kijkt, staat daar dat alle brood plantaardig is (bij de veelgestelde vragen, de vraag over halal brood). Ik zou het nog wel even controleren op de verpakking hoor, maar er zijn verschillende vegan broden, waaronder tarwe-zonnepittenbrood.
Tegenwoordig is veel meer brood goed dan vroeger. Het zou alleen handig zijn als bij die verse broden ook ingredientenlijsten stondn.

Marianne

Bericht door Marianne » za jan 11, 2014 20:12

ik ben ook bij een plaatselijke bakkerswinkel geweest: daar hadden ze alle gegevens in de kassa staan, maar er was nauwelijks geschikt brood.

Marla

Bericht door Marla » ma jan 13, 2014 12:00

Vegantastic schreef:
Marla schreef:Zit daar geen vitamine D3 in? Dat is meestal het probleem namelijk.
Dat dacht ik ook, maar blijkbaar dus niet. Volgens mij vroeger wel. Maar toen iemand laatst dat zei ben ik gaan checken en toen was het idd goed. Dus echt het verse bladerdeeg.
Bedoelen jullie met vers dat het niet in de vriezer ligt?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma jan 13, 2014 14:55

In de koeling waar ook die AH roldeeg voor pizza ligt.

Marla

Bericht door Marla » ma jan 13, 2014 15:08

Ah, ok, daar had ik nog nooit gekeken. Fijn, laatst hadden we bladerdeeg nodig en toen was dat van de Lidl op dus ben ik maar naar de Ekoplaza gegaan, maar het bladerdeeg dat ze daar hebben is belachelijk duur en vaak ook heel erg droog.

Mystique

Bericht door Mystique » di jan 14, 2014 11:43

Bij de Lidl: nu een erwtensoeppakket voor 1,89 euro. :shock:

En het is een flink pakket hoor! :thanks:

Sandra
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sandra » di jan 14, 2014 17:27

Ik zag het gisteren liggen Mystique, idd een flink pakket! Weet iemand of je dit ook kunt gebruiken voor een linzen soep, ja toch??

Mystique

Bericht door Mystique » ma jan 20, 2014 10:55

5 kilo uien voor 1,50!!! :shock:

Brchj

Bericht door Brchj » di jan 21, 2014 9:19

Mystique schreef:Bij de Lidl: nu een erwtensoeppakket voor 1,89 euro. :shock:

En het is een flink pakket hoor! :thanks:
Ik heb deze gekocht laatst bij de Lidl voor 1 euro! Haha, en hij was echt prima!
Kon me niet herinneren wanneer ik voor het laatst erwtensoep gegeten had, dacht altijd dat ik dat niet zo lekker vond, en kant en klaar zit altijd worst in, maar hij was erg lekker.
En zo'n pakket is echt ideaal hoor, voor kook noobs ook, mijn vriend heeft hem gemaakt en hij was aardig trots op zichzelf :mrgreen:
Lieve Nugget! <3
Clover

Ananas

Bericht door Ananas » di jan 21, 2014 13:56

Trouwens, bij Aldi hebben ze goedkope noten die Lidl niet heeft. Ik scoorde er gister 1 bakje paranoten en 1 bakje pecannoten, in totaal 4.38. Bij AH zou dat wel veel duurder zijn! Veel andere noten bij Aldi hadden helaas toegevoegde vetten. En Lidl blijft baas wat betreft de walnoten :) maar helaas zit Lidl ver bij mij vandaan!

sillygirl

Bericht door sillygirl » di jan 21, 2014 15:30

hm, bij onze Aldi was de kiloprijs van de luxe noten (walnoten, pecannoten) volgens mij hetzelfde als bij de Jumbo. Maar dat zou kunnen komen omdat Jumbo ook best voordelig is. :)

Brchj

Bericht door Brchj » ma mar 24, 2014 11:51

Laatst bij de Lidl (echte) risotto gekocht, super goedkoop. €2 voor een kilo ofzo! En er stond aan de voorkant een logootje 'vegetarian and vegan friendly'.
Dan denk je 'logisch, het is rijst', maar niets blijkt minder waar haha :D

Enige wat ik jammer vind aan Lidl, is hun vega/vegan spul. Toen ik vega was kocht ik dat al niet, net als die koeling dingen van de Aldi, niet te eten zo droog. Maar Aldi heeft natuurlijk sinds een tijdje 6 nieuwe vega/vegan dingen in de diepvries. Tijd voor Lidl om hun vega/vegan ook eens te verbeteren!
Lieve Nugget! <3
Clover

Mystique

Bericht door Mystique » ma mar 24, 2014 12:21

Ik vind het jammer dat de noten van Lidl uit Amerika komen. Stukje goedkoper, maar grote kans dat ze GMO besmet zijn. :?

Truus

Bericht door Truus » ma mar 24, 2014 14:07

Mystique schreef:Ik vind het jammer dat de noten van Lidl uit Amerika komen.
Tja, maar overal elders worden ze geplukt met kinderhandjes. Trouwens, niet alle noten van de Lidl komen uit de VS, ik dacht alleen de walnoten. Meestal staat het er niet op.

Maud
Leefwijze: flexanist

Bericht door Maud » ma mar 24, 2014 17:16

Laatst bij de Lidl Hummus ontdekt. Ik vind hem nauwelijks te onderscheiden van de Sabra Hummus. 1,29 voor een bakje van 200 gram :)

Mystique

Bericht door Mystique » ma mar 24, 2014 17:18

Truus schreef:
Mystique schreef:Ik vind het jammer dat de noten van Lidl uit Amerika komen.
Tja, maar overal elders worden ze geplukt met kinderhandjes. Trouwens, niet alle noten van de Lidl komen uit de VS, ik dacht alleen de walnoten. Meestal staat het er niet op.
Bij de pistachenoten staat erop dat ze Californisch zijn en ik vermoed dat hun notenmerk sowieso Amerikaans is, als je ook die sterretjes erbij ziet. Ik dacht eigenlijk dat het er juist wel meestal op staat bij de Lidl noten.

Ik ga nu een mail sturen naar Jumbo en AH om te vragen hoe en waar de noten verkregen worden...

Oh, ik vind de hummus van de Lidl zelfs lekkerder dan die van Sabra!

Plaats reactie