Veganistische bokshandschoenen / vechtsportattributen

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
Kitsune
Leefwijze: veganist

Veganistische bokshandschoenen / vechtsportattributen

Bericht door Kitsune » do dec 19, 2013 12:58

Eindelijk ook bokshandschoenen en aanverwante artikelen (scheenbeschermers in de maak) met het veganistisch keurmerk!
http://www.vehement-mma.com/

Ik heb inmiddels al menig vleeseter op z'n bek geslagen met deze veganistische handschoenen ;)

sillygirl

Re: Veganistische bokshandschoenen

Bericht door sillygirl » do dec 19, 2013 12:59

ik ben echt facebook gewend geraakt in plaats van fora, want ik mis hier de LIKE button! :D

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » do dec 19, 2013 13:02

Haha ik ook, een ander forum heeft zo'n button dus het kan wel :wink:

Mystique

Bericht door Mystique » do dec 19, 2013 13:13

Oh wat goed, Kitsune!

Gelukkig konden we bij karate gewoon stoffen handschoentjes gebruiken, maar ik ga nu kickboxen, dus dan zal het wel anders worden. Ik zal het iig de eerste paar keren met de leren leenhandschoenen moeten doen. :? Ik vind die wolf ook erg gaaf en ook fijn dat ze niet zo duur zijn. Als ik het kickboxen wat vind ga ik er zeker over na denken...

Dank!

Kitsune

Bericht door Kitsune » do dec 19, 2013 13:26

Mystique,
Ik doe in principe ook kick/thaiboksen, maar ben sinds kort overgestapt naar gewoon boksen. Voor scheenbeschermers heb je wat meer keus qua niet leren varianten (meeste zijn van kunststof zoals skintex of gewoon katoenachtig), maar voor handschoenen is het best lastig...
Mocht je overigens wat zoeken of willen proberen, ik heb nog het een en ander liggen......

De periode van leenhandschoenen, die van binnen verzadigd zijn met zweet van zeer veel verschillende mensen kan ik me nog goed herinneren ;).

Rorrim
Moderator

Bericht door Rorrim » do dec 19, 2013 15:33

Goede vondst! Hoe bevallen ze? Veel PU-spul valt snel uit elkaar. Als de fabrikant degelijke producten maakt dan zou ik graag stootkussens van dit merk zien!
Veganisme bewijst de redelijkheid temidden van waanzin.

Mystique

Bericht door Mystique » do dec 19, 2013 17:32

Kitsune schreef:Mocht je overigens wat zoeken of willen proberen, ik heb nog het een en ander liggen......
Oh echt? Superlief! Maar of het echt officieel kickboxen zal worden betwijfel ik nog. Het wordt aangeboden bij onze sportschool, dus vandaar dat ik het ga proberen. Maar uiteindelijk ben ik wel meer een type voor Karate en Aikido of JiuJutsu. Ik heb alleen mijn knie behoorlijk vernield met Karate en ik hoop daar heel graag weer naar terug te kunnen, dus maar eerst het kickboxen bij de sportschool proberen en zien of m'n knie niet uit de kom schiet :) .
Maar erg aardig van je.
Kitsune schreef: De periode van leenhandschoenen, die van binnen verzadigd zijn met zweet van zeer veel verschillende mensen kan ik me nog goed herinneren ;).
Ja, brrr... Ik heb ook kickfun gedaan. Oh bah, die stank. :? Daar heb ik overigens nog wel leren handschoenen van, maar van die open handschoenen, dus niet geschikt voor kickboxen... Ik kan niet wachten tot ik weer van die heerlijke stinkdingen aan m'n handen mag doen. :D

Renee1137

Bericht door Renee1137 » do dec 19, 2013 17:36

Echt supervet dat dit bestaat..
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » do dec 19, 2013 17:50

Ik heb niets met boksen, maar ik vind ze zo cool dat ik ze eigenlijk zou willen bestellen :)

Kitsune

Bericht door Kitsune » vr dec 20, 2013 9:23

@Rorrim,
Tot nu toe bevallen ze goed! Lekkere pasvorm (vallen wat kleiner uit dan mijn oude Twins en zijn daardoor ook wat lastiger aan te trekken, wat eerst even wennen was, maar nu beter bevalt. Schuine sluiting bevalt goed).
Ik moet wel zeggen dat ik mijn eerste paar kosteloos terug heb gestuurd en gratis nieuwe heb gekregen, omdat bij 1 handschoen de stof bij 1 naad ten hoogte van de pols de stof iets ingescheurd was (waarschijnlijk te strak genaaid) na een tijdje. Het is een relatief nieuw product, dus ze hebben graag feedback omdat de handschoenen beter te maken.

@Mystique,
Bij mij liggen een aantal dingen momenteel toch maar te verstoffen ;). Ik denk dat ik wel weer ga thaiboksen, maar momenteel leer ik zoveel bij boksen, dat ik eerst fatsoenlijk wil leren boksen (Na 4 jaar thaiboksen denk je dat je ook redelijk kan boksen, maar dat viel smerig tegen ;)).
Ik ken trouwens meer mensen die hun knie hebben verziekt met karate....Met thaiboksen gelukkig nog geen last van, maar ik beperk me dan ook vooral tot lowkicks en front kicks en af en toe een middentrap.

Luna

Bericht door Luna » vr dec 20, 2013 10:09

Vegantastic schreef:Ik heb niets met boksen, maar ik vind ze zo cool dat ik ze eigenlijk zou willen bestellen :)
Idem hier. :D Die wolf is supervet.

Enorm gaaf dat mensen/bedrijven bezig zijn dit soort producten te ontwikkelen.

Kitsune

Bericht door Kitsune » vr dec 20, 2013 12:58

The hoodie met "Destroy your enemies, not your planet!" is onderweg :)

Rorrim
Moderator

Bericht door Rorrim » di feb 10, 2015 14:14

Vehement heeft een nieuwe collectie met nu de eerder genoemde scheenbeschermers, MMA-handschoenen en nieuwe X2 bokshandschoenen. Ik heb de X1 bokshandschoenen nu een jaar en ze zijn geweldig! De MMA-handschoenen en scheenbeschermers ga ik binnenkort proberen, maar kunnen naar wat ik ervan zie niet anders dan uitstekend zijn. Ze hebben ook een vernieuwde website: www.vhmnt.com

Vegan vechters, er is hoop!
Veganisme bewijst de redelijkheid temidden van waanzin.

Plaats reactie