Lekker kant & klaar toetje uit supermarkt?

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
Raynak

Lekker kant & klaar toetje uit supermarkt?

Bericht door Raynak » vr okt 10, 2014 20:52

Ik ben op zoek naar een toetje voor een etentje met niet-vegans (morgenavond al :shock: ), heeft iemand een suggestie voor me wat ik mee zou kunnen nemen?
Want ten eerste ben ik zelf niet zo van de toetjes, en ten tweede áls ik dan al eens een toetje eet, dan maak ik het eigenlijk altijd zelf, dus ik weet niet echt wat lekker is qua dingen die je in de supermarkt kan kopen...
En ik heb deze keer helaas echt geen tijd om zelf iets te maken :(

Ik zat al een beetje op het inet te zoeken naar ideetjes, en ik kwam deze tegen (Apfelstrudel van de AH), weet iemand of deze lekker zijn? Misschien met vanille soja ijs erbij.
http://cmgtcontent.ahold.com.kpnis.nl/c ... 90_200.jpg

Of zouden deze wat zijn om mee te nemen? Beluga kokosijs met pure chocola. (Deze ken ik iig wel al, ik vond ze zelf heel erg lekker, maar misschien wel een beetje 'raar' om van die kleine, per stuk verpakte ijsjes mee te nemen als toetje bij een etentje? I don't know...)
http://cmgtcontent.ahold.com.kpnis.nl/c ... 74_200.jpg

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

Martine
Moderator

Re: Lekker kant & klaar toetje uit supermarkt?

Bericht door Martine » vr okt 10, 2014 21:03

Misschien kun je iets met sorbetijs doen? (Soja-ijs is denk ik niet zo geschikt voor niet-vegans die het met gewoon roomijs kunnen vergelijken)

Dit dessert met oreo's en sorbetijs van AH vind ik er erg leuk uitzien: http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R8 ... ruchtenijs Je zou ook andere koekjes kunnen nemen natuurlijk.

Die apfelstrudel van AH moet nog afgebakken worden. Warme apfelstudel met (Alpro) vanillevla is ook een lekkere combi in plaats van soja-ijs.

Die beluga-ijsjes heb ik ook wel eens als toetje geserveerd, maar dat is inderdaad een beetje 'vreemd'.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Raynak

Bericht door Raynak » vr okt 10, 2014 21:44

Bedankt voor je suggesties (en de bevestiging dat die ijsjes inderdaad een beetje vreemd zijn, haha :)).

Ja dat is waar, soja ijs is inderdaad waarschijnlijk wel een wat vreemde smaak voor mensen die het niet gewend zijn, dan is Alpro vanillavla wel een beter idee stel ik zou voor die apfelstrudels gaan.

Raynak

Bericht door Raynak » za okt 11, 2014 15:03

Omdat m'n vriend zó ontzettend veel zin had in een chocolade taart en daar stiekem een beetje om zat te bedelen :mrgreen: heb ik toch nog even snel zelf wat simpels in elkaar geflanst met wat dingen die ik nog in de koelkast/voorraadkast had liggen.

Het is geen beauty, maar hopelijk smaakt ie wel lekker :D
Tis een chocolade cake geworden, met een creamy avocado chocolade vulling, en een pure chocolade glazuur/frosting.

De opengesneden cake met de (nog niet uitgesmeerde) avocado vulling:
http://i62.tinypic.com/2cdejqh.jpg

http://i61.tinypic.com/10r1qtf.jpg

Maar de suggesties voor een toetje uit de supermarkt onthoud ik voor als ik ze later nog eens nodig heb hoor :thanks:

Martine
Moderator

Bericht door Martine » za okt 11, 2014 16:23

Ziet er lekker uit! Je vriend boft maar (y)

Stipp
Leefwijze: flexanist

Bericht door Stipp » za okt 11, 2014 18:04

Ik was net bij de AH en daar was de strudel uit het assortiment, de medewerker dacht zelfs dat ze er landelijk uit zijn?
Groetjes Suzanne

Mystique
Leefwijze: veganist

Bericht door Mystique » za okt 11, 2014 18:47

Bij mijn AH lagen ze er net nog. Maar ik heb ze niet gehaald omdat er glucose fructosestroop in zit en ik eet liever geen vergif. :-?

Martine
Moderator

Bericht door Martine » za okt 11, 2014 18:56

Je kunt ze nog wel online bestellen zo te zien. Hopelijk gaan ze niet uit het assortiment.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » za okt 11, 2014 20:29

Waauw, die cake! Ziet er super uit, daar kan vast geen supermarkttoetje tegenop.

Die strudel van AH heb ik nog nooit gehad, wel die van coppenrath & wiese die volgens mij ook vegan was. Zou dat hetzelfde product zijn in een andere verpakking of zijn er toevallig twee accidentally vegan strudels? Fijn dat ze er zijn iig. :)

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » za okt 11, 2014 20:58

Bonnie schreef:Waauw, die cake! Ziet er super uit, daar kan vast geen supermarkttoetje tegenop.

Die strudel van AH heb ik nog nooit gehad, wel die van coppenrath & wiese die volgens mij ook vegan was. Zou dat hetzelfde product zijn in een andere verpakking of zijn er toevallig twee accidentally vegan strudels? Fijn dat ze er zijn iig. :)
Volgens mij dezelfde. Zelfde verpakkingformaat, zelfde strudelformaat en ingredienten zelfde en smaak ook :)

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » za okt 11, 2014 21:25

Vegantastic schreef:
Bonnie schreef:Waauw, die cake! Ziet er super uit, daar kan vast geen supermarkttoetje tegenop.

Volgens mij dezelfde. Zelfde verpakkingformaat, zelfde strudelformaat en ingredienten zelfde en smaak ook :)
Oh dankje voor het bevestigen. :) Ik hoop inderdaad dat ze in het assortiment blijven!

Stipp
Leefwijze: flexanist

Bericht door Stipp » zo okt 19, 2014 21:26

Ze hebben ze hier weer, meteen 4 pakken gekocht, heb ik tenminste altijd iets in huis :mrgreen:
Groetjes Suzanne

Raynak

Bericht door Raynak » ma okt 20, 2014 12:35

Fijn dat ze toch nog in het assortiment zitten, altijd handig om zo’n soort optie achter de hand te hebben.

De cake was trouwens zeer geslaagd! Vanbinnen vond ik ‘m ook wel mooi :)

http://i58.tinypic.com/a1kev7.jpg

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » ma okt 20, 2014 15:49

Mooi! Ik heb zelf ook nog een stuk chocoladecake staan (en gelukkig, want ik krijg trek van dat soort foto's :p).

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » ma dec 15, 2014 20:20

Martine schreef: Die apfelstrudel van AH moet nog afgebakken worden. Warme apfelstudel met (Alpro) vanillevla is ook een lekkere combi in plaats van soja-ijs.
Ik heb van het weekend lopen zoeken naar de apfelstrudels van AH, maar niet kunnen vinden.
Ligt dit in de diepvries of ergens anders? En is de verpakking een doos of plastic?
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » ma dec 15, 2014 20:41

In de diepvries in een blauwe doos. Bij onze AH staan ze bij het ijs en diepvriesfruit.

http://cmgtcontent.ahold.com.kpnis.nl/c ... 90_200.jpg

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » ma dec 15, 2014 22:05

Ach dankje Martine! Nu zie ik dat het al een keer geplaatst is (de verpakking) :oops: ik had alleen gezocht, maar niet verder gelezen :-D
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Plaats reactie