Nederland - Nijmegen - Restaurants

Voor alle vragen en tips over reizen en uitgaan met betrekking tot veganisme.
(geen aankondigingen voor feesten ed.!)

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
HansLammers
Leefwijze: veganist

Nederland - Nijmegen - Restaurants

Bericht door HansLammers » zo sep 30, 2007 12:29

Ik ben deze week uitgenodigd in een restaurant in Nijmegen: Koks en Ko (http://www.koksenko.nl). Op die website staat dat ze rekening kunnen houden met dieetwensen. Iemand ervaring met veganistisch eten daar?

Dennis

Bericht door Dennis » zo sep 30, 2007 13:58

Ik ken het wel, tis een leuk restaurant. Ik kan je alleen niet vertellen of ze rekening houden met veganisme, maar ik heb een tip voor je:

http://www.detelefoongids.nl

Daar vind je vast een telefoonnummer en dan vr??g je het gewoon!

Apraxia

Bericht door Apraxia » zo sep 30, 2007 14:46

Het staat zelfs op hun eigen website 8)
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

HansLammers

Bericht door HansLammers » zo sep 30, 2007 21:03

Dennis schreef:Ik ken het wel, tis een leuk restaurant. Ik kan je alleen niet vertellen of ze rekening houden met veganisme, maar ik heb een tip voor je:

http://www.detelefoongids.nl

Daar vind je vast een telefoonnummer en dan vr??g je het gewoon!
Bedankt Dennis,
ik heb zojuist even gebeld. De pastagerechten waar ik van hou kan ik daar niet eten omdat ze die zelf maken en er ei instoppen. Maar een gerecht met rijst en groenten wilden ze wel maken. :)

Hans.

HansLammers

Bericht door HansLammers » zo sep 30, 2007 21:04

Apraxia schreef:Het staat zelfs op hun eigen website 8)
Ja, dat had ik zelf ook al gezegd. Ik was alleen benieuwd of jullie er ervaring mee hadden.

HansLammers

Bericht door HansLammers » zo okt 07, 2007 14:29

Ik heb lekker gegeten bij Koks en Ko afgelopen vrijdag. Ik had een heerlijke salade besteld als vooraf en een rijstschotel met groenten en noten.
Het was een tijdje geleden dat ik met deze 3 vrienden had afgesproken en vooraf een aardige discussie gehad over het dierenleed waarover zij ook regelmatig in de media lezen. Vooraf was de zin bij hen om vlees te eten verdwenen. Toen ze in het restaurant de menukaart kregen zwichtten twee van hen toch weer. :(

Ik kan het restaurant aanbevelen. Ze zijn bereid om te luisteren naar je wensen en je krijgt ook wat je vraagt.

HansLammers

Vegetarisch eetcaf? "Bij Jos?" (Kelkensbos Nijmege

Bericht door HansLammers » di okt 23, 2007 21:16

Afgelopen vrijdag gegeten in dit restaurant. Je kunt kiezen uit ??n hoofdgerecht :)
(voor veganisten wordt dat aangepast).

Verder hadden ze een heerlijke groentebouillon gemaakt vooraf met champignons.

Toetjes hebben ze niet voor veganisten.

Is ook niet duur (?8,50 hoofdgerecht).

HansLammers

Re: Nederland - Nijmegen - Restaurants

Bericht door HansLammers » wo mar 26, 2008 9:28

Al diverse keren de afgelopen maanden bij Koks en Ko gegeten. Het blijft een leuk restaurant. Nadeel is wel dat de variatie voor een veganist heel beperkt is.

Ook nu een aantal keer gegeten bij Restaurant Bij José op Kelfkensbos http://www.bij-jose.nl/. Heel betaalbaar (€9,50 voor hoofdgerecht). Je hebt de keuze uit één gerecht. Wel even van de voren bellen omdat ze het gerecht moeten aanpassen voor veganisten, en dat kan niet altijd.

Verder heb ik dit jaar twee keer gegeten bij In den zevenden hemel in Den Bosch. Ook daar vooraf gereserveerd. Zo doen erg hun best om iets veganistisch te maken. Er gezellig en lekker. http://www.indenzevendenhemel.nl/

Binnenkort ga ik naar een nieuw vegetarisch restaurant in de In de Betouwstraat: Maharaja.
http://www.maharaja.nl/portal/

HansLammers

Maharaja

Bericht door HansLammers » za mar 29, 2008 19:01

Gisteren gegeten bij Maharaja (http://www.maharaja.nl/portal/). Een nieuw vegetarisch restaurant in de In de Betouwstraat in Nijmegen. Er staan zo'n 12 hoofgerechten op de kaart, waarvan er ook een flink aantal veganistisch zijn.

Het eten was heerlijk. Voor mijn dochter zelfs te veel en dat restje hebben ze in een bakje gedaan en geseald. Je kunt er ook eten bestellen om mee te nemen.

De zaak is gevestigd in een voormalige fietswinkel, dat is nog te merken aan de enorme deur bij de ingang. Op dit moment laat het bestemmingsplan slechts toe dat er 20 m2 bestemd is voor het eetgedeelte. De ruimte doet wat steriel aan. Ook is er geen alcoholvergunning (en los daarvan schijnt het ook tegen de principes van de eigenaren te zijn om alcohol te schenken).

Dus wat eten betreft een aanrader. Mijn vriendin krijg ik daar waarschijnlijk niet meer mee naar toe, want die vindt een glaasje wijn bij het eten, erg lekker.

Dennis

Bericht door Dennis » ma apr 07, 2008 20:07

Geen vlees, geen alcohol, daar móet ik binnenkort eens naar toe!

xjudithx

Re: Maharaja

Bericht door xjudithx » di apr 08, 2008 14:52

HansLammers schreef:Gisteren gegeten bij Maharaja (http://www.maharaja.nl/portal/). Een nieuw vegetarisch restaurant in de In de Betouwstraat in Nijmegen. Er staan zo'n 12 hoofgerechten op de kaart, waarvan er ook een flink aantal veganistisch zijn.

Het eten was heerlijk. Voor mijn dochter zelfs te veel en dat restje hebben ze in een bakje gedaan en geseald. Je kunt er ook eten bestellen om mee te nemen.

De zaak is gevestigd in een voormalige fietswinkel, dat is nog te merken aan de enorme deur bij de ingang. Op dit moment laat het bestemmingsplan slechts toe dat er 20 m2 bestemd is voor het eetgedeelte. De ruimte doet wat steriel aan. Ook is er geen alcoholvergunning (en los daarvan schijnt het ook tegen de principes van de eigenaren te zijn om alcohol te schenken).

Dus wat eten betreft een aanrader. Mijn vriendin krijg ik daar waarschijnlijk niet meer mee naar toe, want die vindt een glaasje wijn bij het eten, erg lekker.
Wat heb je gegeten Hans? Misschien ga ik er binnenkort ook eens naartoe. Ik ben benieuwd.

HansLammers

Bericht door HansLammers » di apr 08, 2008 16:25

Ik heb een surinaamse soep gehad (volgens mij heette dat Sautosoep, met een soort mie en groenten erin, ook apart was dat je daar een beetje rijst met sojasaus bijkreeg), en als hoofdgerecht heb ik nasi, kouseband met vegetarische garnalen gegeten. Die hoofdgerechten staan wel op de site.

LouLou

Bericht door LouLou » vr apr 11, 2008 23:16

O jullie ook?:) ik heb er vorige week gegeten met mijn huisgenoten,de bediening is een tikje ''aanwezig'' maar heerlijk en goed eten.

HansLammers

Bericht door HansLammers » za apr 12, 2008 0:55

Grappig dat je dat zegt. Ik vond de bediening inderdaad een beetje overdone maar het is een net nieuw restaurant. En die ober wordt echt op de huid gezeten door de eigenaren. En hij doet echt vreselijk zijn best. Maar inderdaad een beetje overdreven ja.
Laatst gewijzigd door HansLammers op ma apr 14, 2008 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.

xjudithx

Bericht door xjudithx » ma apr 14, 2008 11:08

Ik heb er zaterdag eten afgehaald: bami, kouseband met tofu, 'kip' in kerriesaus, sate en een bara. Heel lekker! Ik ga er zeker vaker naartoe als ik in Nijmegen ben.

LouLou

Bericht door LouLou » do apr 17, 2008 12:49

Het is alleen jammer dat het een beetje duur is, en de entourage vind ik ook minder...

xjudithx

Bericht door xjudithx » do apr 17, 2008 13:06

LouLou schreef:Het is alleen jammer dat het een beetje duur is, en de entourage vind ik ook minder...
Als je afhaalt is het goedkoper. Dat wat hierboven staat (de sate waren twee porties, de rest 1) was geloof ik 11,20 bij elkaar. We hebben er met z'n tweeen van gegeten, was genoeg.

Dennis

Bericht door Dennis » zo apr 20, 2008 13:13

Het is lang niet zo duur als een restaurant met een 'betere' entourage.

Ik vind het geweldig en mijn vrouw en ik zouden vanavond uit eten gaan en ze heeft deze en de site van het restaurant zelf bekeken en nu mogen jullie drie keer raden waar we voor gekozen hebben om vanavond te gaan eten :).

Dennis

Bericht door Dennis » ma apr 21, 2008 20:55

Oke, hier dan mijn -schuine streep- onze bevindingen:

- ENTOURAGE: Ik vond de aankleding best aardig. Het is nog wel kaal, maar ik heb begrepen dat er nog het nodige aangepast gaat worden. Het is natuurlijk ook wel lastig als je maar 20vm mag gebruiken in een ruimte die zo'n beetje 4 a 5 keer zo groot is. De basis is in ieder geval oke. De afscheiding met de afhaal is goed genoeg. Het hangt er ook maar vanaf wat je er van verwacht. Het is geen restaurant, het is een eethuis.
- BEDIENING: De persoon die er gister was, was leuk aanwezig. Ik weet niet hoe hij ons heeft gevonden, maar wij vonden het in elk geval erg gezellig :) (natuurlijk niet alleen door hem ;) ). Uiteindelijk bleven we als enige over, dat maakte het wel automatisch zo dat iemand 'minder op de achtergrond is' (lees je mee? :)). Het is een familiebedrijfje, leuke mensen, voor zover we dat kunnen beoordelen op een avondje.
- HET ETEN: Natuurlijk het belangrijkste. Echt erg, errug, lekker. Inderdaad een ruime keus, hoewel je dezelfde dingen in verschillende gerechten wel weer terug ziet komen. Alle hoofdgerechten zonder paneer zijn geschikt voor veganisten. Lekkere ruime porties. Mijn vrouw kreeg het niet op, maar ik vond dat niet zo erg ;). Ik had vooraf een paprika, gevuld met tofu. Lekker. Daarna Surinaamse roti met paneer (ik ben een nep-veganist, je weet toch), vega-kip en een groentemix. Sausje en een kleine salade met dressing. Prima voor elkaar, en een leuke avond gehad. Met zijn 2-en 41,50 euro (excl fooi) kwijt, in mijn ogen in onze huidige doorgeschoten horeca-prijs/wan-beleid, een nette prijs voor lekker eten.

We zullen er zeker nog wel eens naar terug gaan. Ben ook wel benieuwd hoe de plannen om de boel aan te kleden zullen uitpakken. Het zal niet heel vaak zijn, er zijn natuurlijk meerdere leuke/lekkere restaurants. Ik woon niet in Nijmegen, maar het komt wel eens voor dat ik in Nijmegen moet zijn rond etenstijd. Afhalen is dan zeer zeker een optie. Er extra voor naar Nijmegen rijden is dan weer too much. Het eten is gewoon écht lekker.

LouLou

Bericht door LouLou » za mei 31, 2008 9:43

IK ben Gisteren bij restaurant Ankara geweest in Nijmegen, ze hadden maar liefst 3 vegan opties en ik heb heerlijk gegegeten! Aanrader :thanks:

Plaats reactie