Nederland - Nijmegen - Restaurants

Voor alle vragen en tips over reizen en uitgaan met betrekking tot veganisme.
(geen aankondigingen voor feesten ed.!)

Moderators: Rick, Martine

Jeroen
Leefwijze: veganist

Re: Nederland - Nijmegen - Restaurants

Bericht door Jeroen » do jan 13, 2011 0:03

Geen vegan award 2010 dus... Hoe dan ook, iemand hier vegan gegeten bij de Dromaai? Ze hebben er altijd 3 vegetarische gerechten die lekker zijn maar die zijn praktisch altijd nogal kazig.
Dan zal een wolf zich neerleggen naast een lam,
een panter vlijt zich bij een bokje neer;
kalf en leeuw zullen samen weiden
en een kleine jongen zal ze hoeden.
- Jesaja 11:6

Purplehippie

Bericht door Purplehippie » do jan 13, 2011 15:36

Heb wel 'ns vegan in de Dromaai gegeten, was als ik 't me goed herinner een kwestie van kaas weglaten en wat extra groenten toevoegen. Was prima te doen, omdat ze er echt hele grote porties serveren, dus kwam zeker niks tekort. En de grove frietjes/aardappelpartjes zijn daar erg lekker :)

Overigens kan ik de neiging niet onderdrukken om een lans te breken voor Maharaja. Ik kom er regelmatig (sinds ze er zitten eens in de 1-2 mndn ongeveer) om te eten of af te halen en heb eigenlijk nooit problemen met lang wachten oid. Wel werkt er sinds een tijdje een mevrouw die niet zo goed Nederlands spreekt, maar als je een beetje Engels spreekt, kom je er samen prima uit. Het geklets aan je tafel van één van de andere mensen die daar werkt kan wel wat vermoeiend worden, maar ik vind het eten daar zo ontzettend lekker en ze hebben zo uitzonderlijk veel keus voor veganisten, dat ik die twee kleine minpuntjes ruimschoots vind opwegen tegen de voordelen eigenlijk.

Misschien is twee jaar op rij de vegan award wat overdreven (er zijn nog heel veel andere lekkere restaurants in NL), maar zo negatief als ze nu worden afgeschilderd is echt iets dat ik als regelmatige bezoeker niet herken.

Jeroen

Bericht door Jeroen » za jan 15, 2011 21:51

Fair enough. Ik ben er nu drie keer geweest en vind het zeker een aanrader, het is voor mij echter niet hét veganistische restaurant, zelfs niet in Nijmegen.

Oceana
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Oceana » za mar 19, 2011 21:39

Omdat ik weer zit te denken over een tripje Nijmegen ging ik de site van Bij Jose even bezoeken, waar ik het volgende las:

Eetcafé Bij José...

Sinds het voorjaar van 2007 kon je bij ons lekker, vegetarisch en voordelig eten.

Vanaf heden zijn wij DEFINITIEF GESLOTEN.

Wij danken alle gasten voor hun bezoek en lieve woorden in het gastenboek.

Volgens mij was dit nog niet genoemd op het forum? Ik vind het erg jammer, ik heb er 2 keer erg lekker gegeten!

Fynnya

Bericht door Fynnya » zo mar 20, 2011 11:25

Wat een zonde!

Jeroen

Bericht door Jeroen » ma mar 21, 2011 12:09

Ja heel erg zonde! Ik had het er gisteren nog met mijn vriendin over gehad dat we daar misschien wilde gaan eten op onze trouwdag...

Purplehippie

Bericht door Purplehippie » vr mei 06, 2011 15:03

Misschien kunnen jullie me helpen. Ik zoek een restaurant waar je niet te duur, met een grote (15-25)gemengde (vegans, vega's en vleeseters) groep lekker kunt eten in Nijmegen. Mijn drie standaard go-to opties zijn niet mogelijk. De Plak is op die datum bezet en Bij José en Odessa bestaan inmiddels helaas niet meer. Heeft één van jullie de gouden tip?

cavia

Bericht door cavia » di jun 28, 2011 17:14

Iemand nog tips? (:

Fynnya

Bericht door Fynnya » di jun 28, 2011 18:16

cavia

Bericht door cavia » di jun 28, 2011 19:05

Die had ik er al uitgepikt, haha. Verder nog aanraders?

cavia

Bericht door cavia » za jul 02, 2011 13:29

Ben afgelopen donderdag bij Café De Plak geweest. 's Middags eerst een broodje/kop soep gegeten (beide hebben vegan opties) en 's avonds weer wezen eten (omdat we niks andes vega(n)s in Nijmegen wisten haha).
's Middags was het heel rustig, maar 's avonds waren we blij dat we er al heel erg vroeg waren (half zes oid), het stroomde vol.
Ze hebben een stuk of vijf vega opties, waarvan éen vegan. Tofu met kerriesaus. Daarbij krijg je verschillende groenten en rijst/friet/een ander aardappelgerecht. Wel even vermelden dat je veganistisch eet, want dan passen ze de groenten daarop aan (zodat je geen room ergens doorheen krijgt). Was erg lekker en best een gezellig cafe ook.

Fynnya

Bericht door Fynnya » za jul 02, 2011 15:12

cavia schreef:Die had ik er al uitgepikt, haha. Verder nog aanraders?
Sorry, mijn reactie was nog een antwoord op de vraag van Purplehippie.

Oceana

Bericht door Oceana » za aug 06, 2011 11:30

Afgelopen tripje Nijmegen oa gaan eten bij de Plak. Ik vond de tofu met kerriesaus wel oke, maar moest wel even wennen aan het feit dat je zo dicht op je medebezoekers zit dat je ook in hun (die avond voornamelijk vis) luchten zit te eten! Maar goed, vriendelijk personeel en lekker sorbetijs toe!

Ook zijn we voor het eerst gaan eten bij Sapporo http://www.wokrestaurants.nl/nijmegen/ Ik had van te voren gebeld om te vragen wat de opties waren. Ik had er uiteindelijk een hard hoofd in, maar het was echt heel goed geregeld. Ik had een aparte pan gekregen waar ze mijn groenten in voorkoken omdat ik niet wilde dat dat in dezelfde pan gebeurd als het vlees/vis van mijn voorganger. Ook hadden ze een flinke hoeveelheid tahoe klaarliggen om erbij te doen. Er was flink veel keuze aan groenten en ook veel (vers) fruit. De gastheer van het restaurant liep nog speciaal mee langs alles om aan te wijzen wat vegan was. Omdat er door de nasi ei zat kreeg ik een apart schaaltje nasi zonder ei. Ook hadden ze loempia's en gebakken banaan. Ze hebben er ook een grillplaat waar je champignons en courgette op kan laten klaarmaken, maar dan moet je er wel oke mee zijn dat daarvoor op diezelfde plaat vlees lag en even zeggen dat ze het botersausje eraf moeten laten.

Ik zat eigenlijk al bomvol toen we gingen eten en daar baalde ik wel van, want er was zoveel lekkers!
Hier gaan we zeker nog een keertje terug :mrgreen:

Oceana

Bericht door Oceana » za aug 06, 2011 11:32

cavia schreef:Iemand nog tips? (:
Ik weet niet of het nog van toepassing is, maar bij bij het restaurant in mijn post hierboven kan je prima met veel mensen terecht en er is voor ieder wat wils. De aparte pan werd in het weekend moeilijk (ik was er op maandag) vanwege de drukte, maar dan kon de kok het eventueel wel in de keuken klaarmaken voor je. Misschien het proberen waard :D

cavia

Bericht door cavia » za aug 06, 2011 20:50

ik ben toen wezen eten bij de plak, zie mijn reactie dáárboven! ;p

Oceana

Bericht door Oceana » ma aug 08, 2011 19:37

cavia schreef:ik ben toen wezen eten bij de plak, zie mijn reactie dáárboven! ;p
Oh oops, ik was iets te enthousiast met m'n goede bedoelingen! Misschien een idee voor volgende keer? :mrgreen:

Uniflame
Leefwijze: pescotarier
Contacteer:

Bericht door Uniflame » ma jun 25, 2012 15:20

Als deel van de VeggieChallenge wil ik ook wel eens ervaren hoe het is om veganistisch buiten de deur te eten. Ik denk dat ik de Dromaai maar eens een bezoek ga brengen. Qua vegatarische gerechten zit het daar wel goed en mijn vriend eet er graag. Ik zal eens bellen wat de mogelijkheden zijn.
Mijn recepten blog (ook vegan): She Likes Bento

marjan

Bericht door marjan » ma jun 25, 2012 19:49

Ik had er nog nooit van gehoord. Heb de kaart even bekeken. Leek me niet zo heel veganistisch. Maar mogelijk kunnen ze wel iets veganistisch maken...

Uniflame
Leefwijze: pescotarier
Contacteer:

Bericht door Uniflame » di jun 26, 2012 9:33

Daarom leek het me ook handig om eerst te bellen om te vragen of het mogelijk is, en dan te reserveren. Dan weten ze ook wanneer ik kom en overval ik ze er tenminste niet mee. Dat lijkt me voor mijzelf ook de fijnste ervaring :) En als het niet mogelijk is, dan ga ik op zoek naar een andere plek :)
Mijn recepten blog (ook vegan): She Likes Bento

marjan

Bericht door marjan » vr apr 26, 2013 14:55

Mijn dochter (19) zit sinds kort op kamer in Nijmegen. Vorige week maandag daarom een daagje Nijmegen gedaan. Was erg gezellig en we hebben heerlijk rondgewandeld in haar nieuwe woonomgeving en door de stad. Met zo'n lekker zonnetje moet dat wel geslaagd zijn. 's Avonds bij De Plak gegeten. Wel reuze handig dat je daar niet hoeft te reserveren en er altijd veganistische opties zijn. Mijn dochter was verbaasd dat mijn salade anders aangemaakt was dan die van haar. Zij is vegetariër en had een soort mayonaise door de salade. Ik had een heldere dressing en wat extra hazelnoten. Het was er behoorlijk druk voor een maandagavond. Soms moesten mensen zelfs even wachten op een tafeltje. Veel alternatieve mensen. Dat beviel me dan weer wel. Dat ik veganist ben hadden ze goed gehoord en in het hoofdgerecht ook helemaal prima verwerkt. Als nagerecht kozen we voor muntthee en daarbij kregen we allebei een stukje melkchocolade. Dat was dan weer jammer. Maar goed, de verse muntthee was heerlijk :)

Plaats reactie