Nederland - Doetinchem - restaurants

Voor alle vragen en tips over reizen en uitgaan met betrekking tot veganisme.
(geen aankondigingen voor feesten ed.!)

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
marjan
Leefwijze: veganist

Nederland - Doetinchem - restaurants

Bericht door marjan » za apr 25, 2009 14:55

Beste allemaal, ik heb binnenkort een team-etentje van mijn nieuwe team (forensische psychiatrie-werkers dus). Geloof dat men naar Doetinchem wil. Iemand een idee waar je daar een beetje leuk en veganistisch kunt eten?

marjan

Re: Nederland - Doetinchem - restaurants

Bericht door marjan » za apr 25, 2009 16:16

Marloes?

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx » zo apr 26, 2009 15:13

Ja dat weet ik zeker wel ^.^ Heel leuk en lekker kun je eten bij het Borghuis http://www.hetborghuis.nl.
Dit is een restaurant waar je vooraf even moet aangeven dat je veganistisch wilt gaan eten en dan kun je ook voorkeuren geven. De kok weet er heel goed mee om te gaan maar je weet nooit wie je aan de telefoon krijgt dus ik leg altijd nog even heel snel uit wat ik dan wel eet ;). Het is een restaurant waar mensen met een geestelijke beperking werken en op de zaterdag is er een buffet waar ook live muziek bij is. Grotendeels van het buffet is vegetarisch maar er is eigenlijk van alles te krijgen. Ze doen veel met wraps. Mij hebben ze pas nog een rijkelijke salade geserveerd, heerlijke groente soep, een wrap gevuld met groentes in een rode saus uit de oven. En voor toetje had ik een enorme fruit salade.

Verder heb je een chinees restaurant -Shang King waar ze dan de nasi of bami zo serveren zoals je het wilt hebben en hebben ze vegan mini loempiatjes/ curry driehoekjes, tofu schotel en de gebruikelijke dingen zoals tjaptjoi (sp?) zonder vlees enzo. Ze zijn daar heel vriendelijk dus hoe gek je het ook bedenkt ze maken het wel.

Verder zijn er kleine tentjes waar je wel vegan kunt eten maar niet echt ideaal zijn als je met een groep of als je echt na 6 wilt gaan eten.

Ik adviseer het borghuis!

marjan

Bericht door marjan » ma apr 27, 2009 11:34

Okee, hartstikke bedankt! (y) :hungry: :broco: :thanks:

Maar post ook gerust de info over de kleinere tentjes hoor want wie weet komt dat ook nog een keer van pas voor mij of voor iemand van hier? Met hoeveel mensen kun je daar leuk eten? En wat is dan een geschikt tijdstip?

jet
Moderator

Bericht door jet » vr okt 09, 2015 22:15

Afgelopen zondag bij Hendrixen stadsbrouwerij geweest.
Zij hadden niks vegans op de kaart staan, maar de kok had er iets fantastisch van gemaakt!
Kreeg een soort lasagna van tomaat en paddestoelen, gegrilde groenten, salade met balsamico en een bakje met 'room' champignons (heb mijn vriendje ook even laten proeven en die zei meteen dat het sojaroom was).
Het was super lekker, en ook genoeg (vaak krijg je als veganist minder voedsel dan de omni's).
Aanrader dus (y) :mrgreen:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Plaats reactie