Parijs

Voor alle vragen en tips over reizen en uitgaan met betrekking tot veganisme.
(geen aankondigingen voor feesten ed.!)

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
Wen

Parijs

Bericht door Wen » wo mei 06, 2009 21:38

Leuke site voor wie naar Parijs gaat veganparis.com

Framboos

Re: Parijs

Bericht door Framboos » zo mei 10, 2009 20:34

Dank! :)

Liadan
Leefwijze: veganist

Bericht door Liadan » do sep 10, 2009 21:28

Aanstaande maandag vertrek ik met school voor een weekje naar Parijs voor de introductie week! :D Is het een beetje te doen om daar veganistisch te eten? We zijn met de klas en hoewel er wel een aantal vegetariërs zijn is het lastig om naar speciaal vegetarische restaurants te gaan.

Wen

Bericht door Wen » do sep 10, 2009 22:15

Bij de chinees vond ik het goed doenbaar. Bij andere restaurants vond ik het wel moeilijk, buiten slaatjes.
Laat zeker weten hoe het bij jou meeviel.

Liadan

Bericht door Liadan » vr sep 18, 2009 12:04

Zo ik ben weer terug uit Parijs. Was erg leuk :D het was wel lastig om een beetje fatsoenlijk te kunnen eten als veganist. Alleen het ontbijt bestond al uit melkbrood, chocopasta en veel zoete dingen die ik zoiezo al niet lekker vind. Maandagavond hadden we geen avondeten (slechte planning van school). Dinsdagavond aten we bij een pizzaria, daar lukte het om een veganistische pizza te bestellen, die best lekker was maar jammer genoeg nogal aangebrand :roll: Woensdag waren we bij een tentje vlakbij de Sacre Coeur, en die had een vegetarische menulijst, maar die waren allemaal met vis.. dus daar heb ik maar gewoon pasta met tomatensaus en salade genomen (was echt niet lekker). Gisteravond was eigenlijk de enige dag dat ik lekker heb gegeten, gewoon bij een restaurantje in de chinese wijk van Parijs. Die wijk was zoiezo leuk, veel goedkoper dan de rest Parijs en veel veganistische spullen te koop in de chinese supermarkten. Voor mij was het wel lastig om veganistisch te eten, omdat we nauwelijks tijd hadden om supermarkten in te gaan, dus ik moest 2 keer als lunch een belegde stokbrood kopen en het kaas eruit halen. Maar als je alleen heen zou gaan is het wel te doen denk ik, want ik heb onderweg echt heel veel vegetarische en zelfs een raw food restaurant gezien en een aantal natuurwinkels.

Wen

Bericht door Wen » vr sep 18, 2009 13:34

Hoi, Ik hoop dat het voor de rest wel heel leuk was. 't Is idd wel moeilijk als je met een groep op reis bent :(

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » vr sep 18, 2009 18:50

Ah, dat is minder Liadan. Hopelijk heb je het voor de rest wel leuk gehad.
Ik ben vorig jaar juni ook met de klas naar Parijs geweest, overnachtten we in gastgezinnen. Het ging redelijk, omdat ik vooraf duidelijk heb uitgelegd (in het Frans) wat ik wel en niet eet. Maar het is altijd wel handig om op vakantie een voorraadtasje mee te nemen voor het geval dat. Heb zelf regelmatig een pakje sojamelk achterovergeslagen :wink:

Liadan

Bericht door Liadan » za sep 19, 2009 8:01

Haha, ja dat deed ik ook, ik had zelf een pak sojamelk meegenomen voor het ontbijt (ze hadden wel cornflakes), en in de chinese wijk was heel veel te koop. Behalve de slechte organisatie van school (we moesten steeds zo'n 2 a 3 uur wachten voor een museum :roll: ), was het echt een gezellige week :)

Ananas

Bericht door Ananas » di okt 27, 2009 21:57

Oh dat is echt balen! Ik was van de zomer ook in Parijs en heb heerlijk gegeten overal. Maar als je met een groep bent is het inderdaad wel lastig.

tamaria
Leefwijze: flexanist

Bericht door tamaria » vr feb 17, 2012 13:47

Interessante website! Ik ga volgende week naar de Lichtstad en wil gaan eten bij Pousse-Pousse: http://www.poussepousse.eu/eng/. Ben erg benieuwd naar gourmet raw food en alle super foods die ze daar verkopen. Is iemand hier er toevallig al eens geweest? Of andere nieuwe ontdekkingen in Parijs waar ik zeker heen moet? Alvast bedankt!

Marlies
Contacteer:

Bericht door Marlies » ma okt 15, 2012 18:56

Net terug van vier dagen Parijs. Wat kun je daar goed vegan eten zeg! De aanrader schijnt Voy Alimento (nabij Gard du Nord) te zijn, een vegan restaurant. Helaas hadden mijn tipgevers er niet bij gezegd dat het vooral voor lunch is of je moet voor half zeven gaan warm eten want om 20.00 serveerde men geen diner meer dus ik heb het zelf niet kunnen proberen.
Wel was ik bij het pas geopende M.O.B. (nabij Louvre) een vegan fastfood tentje waar ik heerlijke hamburgers at en een stuk cheesecake na. Ook mijn omnivore reisgenoot vond het zeer smakelijk.
Bij Veget'Halles (nabij Louvre) is bijna alles vegan. Vond het smakelijk maar niet heel bijzonder.
Lunchroom Veggie bij Musée d'Orsay vond ik véél te duur en te simpel. Kreeg er een soort flauw groentenprutje met rijst waar ik 14 euro (lunchgerecht) voor moest betalen!
Loving Hut ziet er wat armoedig uit maar heeft lekkere quiche i.e.g.
Er schijnt ook een vegan bakker te zijn maar die heb ik helaas niet kunnen vinden. Wellicht iemand hier?

Yilla
Contacteer:

Bericht door Yilla » do aug 01, 2013 10:35

Dit is een echte aanrader als je ooit in Parijs bent: http://www.veganfolies.fr (ze hebben ook een FB pagina)

Products
- Cupcakes sucrés
- Cupcakes salés
- Cheesecakes
- Brownies
- Cookies
- Jus de fruits Bio, soda Bio et lait végétal Bio

En LEKKER!!! :D :mrgreen:

Yilla
Contacteer:

Bericht door Yilla » do aug 01, 2013 10:57

Nog twee aanraders die mij net te binnen schieten: http://www.legrenierdenotredame.fr/
Gezellig klein restaurantje.

en voor een vegan/vegetarian snackbar ervaring: http://www.maozusa.com/restaurants/locations/paris

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » za feb 08, 2014 0:35

Aaaaaaaah en nu zie ik dit topic :)

Leuk! Ik ga in mei een weekend met collega's.

Iemand nog wat recentere tips?

Plaats reactie