Nederland - Utrecht - Afhaal

Voor alle vragen en tips over reizen en uitgaan met betrekking tot veganisme.
(geen aankondigingen voor feesten ed.!)

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Nederland - Utrecht - Afhaal

Bericht door Fynnya » wo mar 10, 2010 13:18

Volgens mij is er nog geen topic voor uitwisseling van ervaringen bij afhaalrestaurants in Utrecht, dus daarom dit topic. Ik hoor graag iedereens ervaringen, waar kan je wat lekkers veganistisch krijgen? Liefst ook met korte recensie (hebben ze veel of weinig veganistisch, is het lekker, is het duur, etc)

Ik zal mijn favoriete plekken ook opschrijven, maar moet eerst even opzoeken hoe die afhaals eigenlijk heten, want ik kan wel van allemaal uitleggen hoe je er komt vanuit mijn huis, maar niet de naam, laat staan het adres. Ik zal t binnenkort opzoeken en dan hier vertellen.

*Martijn*
Leefwijze: veganist

Re: Nederland - Utrecht - Afhaal

Bericht door *Martijn* » wo mar 10, 2010 17:13

Subway op de Neude (hoek Voorstraat - Lange Jansstraat), € 5,= voor een heel bruin broodje met redelijk wat rauwkost. De vegetarische pastei / meatloaf en de sausjes vertrouwde ik niet en ik zag geen gewone olijfolie staan. Het broodje zelf kon er mee door. Vooral fijn dat je zelf kunt kiezen wat je op je broodje krijgt en dat het heel gezond is. Vriendelijke bediening. Voor mij 3 sterren van de vijf.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » wo mar 10, 2010 19:26

*Martijn* schreef:Subway op de Neude (hoek Voorstraat - Lange Jansstraat), € 5,= voor een heel bruin broodje met redelijk wat rauwkost.
Bij Subway is alleen het witte broodje vegan, toch? (sorry als ik ernaast zit) Van de sausjes is voor zover ik weet de Sweet Onion Sauce ook vegan, en eventueel olie/azijn/mosterd.

Ik kom zelf niet zo vaak in Utrecht, maar kijk uit naar andere reviews ^^ altijd handig om te weten.

*Martijn*

Bericht door *Martijn* » wo mar 10, 2010 19:26

Falafel City op de Lange Jansstraat vlakbij het Janskerkhof, ik geloof € 3,50 voor een broodje falafel. Het concept is goed. De locatie is centraal en goed bereikbaar. De groene saus van koriander en verse peper is heerlijk! (maar scherp). Maar de hoeveelheid tomaat viel me tegen. Ik heb wel af en toe een lauw falafelballetje of een paar lauwe frieten daar gekregen. Er is een uitgebreide saladebar (inbegrepen), die ik qua hygiëne niet helemaal vertrouw. Alleen als je de falafel meeneemt krijg je een bakje om salade in te doen. Het interieur is kaal en ongezellig. Voor mij twee sterren van de vijf.

*Martijn*

Bericht door *Martijn* » wo mar 10, 2010 19:35

Bonnie schreef:
*Martijn* schreef:Subway op de Neude (hoek Voorstraat - Lange Jansstraat), € 5,= voor een heel bruin broodje met redelijk wat rauwkost.
Bij Subway is alleen het witte broodje vegan, toch? (sorry als ik ernaast zit).
Oeps, klopt :oops: het bruine brood bevat honing [edit: melk; edit: geen dierlijke ingrediënten]. Uitgebreide informatie vind je op deze site. Ik had dus een wit broodje moeten nemen. Dan wordt het voor mij toch twee sterren van de vijf. :sad:
Laatst gewijzigd door *Martijn* op wo mar 17, 2010 8:40, 2 keer totaal gewijzigd.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » wo mar 10, 2010 19:42

*Martijn* schreef:
Bonnie schreef:
Bij Subway is alleen het witte broodje vegan, toch? (sorry als ik ernaast zit).
Oeps, klopt :oops: het bruine brood bevat honing. Uitgebreide informatie vind je op deze site. Ik had dus een wit broodje moeten nemen. Dan wordt het voor mij toch twee sterren van de vijf. :sad:
Ja, jammer he! >< ik zou liever volkorenbrood eten... maar niet met honing :/

*Martijn*

Bericht door *Martijn* » wo mar 10, 2010 19:54

Er is bij mij wat onduidelijkheid over de vertaling van de broodjes. Marla schreef:
Het meergranen brood heeft honing, maar het bruine brood niet. Het meergranen heet ook honey oat trouwens, lekker makkelijk te onthouden.
Ik moet hier nog even op studeren. Ik vermoed dat wat bij ons bruin brood heet, het flatbread is uit de Amerikaanse site. Het flatbread bevat waarschijnlijk geen honing, maar wel melk, volgens de Amerikaanse site. Dat zou dan betekenen dat Marla het niet bij het goede eind heeft? Volgens mij is inderdaad het bruine brood niet vegan.

Claudia

Bericht door Claudia » wo mar 10, 2010 20:25

Als ik in Utrecht wat af moet halen (omdat ik nog een college Oudiers heb op een belachelijk tijdstip, bijvoorbeeld.....) ga ik meestal naar De Groene Winkel (ik weet niet hoe de straat heet, maar je komt er vanzelf langs als je vanuit de Dom rechtdoor naar het station loopt), daar hebben ze een broodhoek met ook afhaal-hapjes waaronder dingen als samosa's, tofubroodjes, seitanbroodjes, veganistische loempia's, rijstbollen, etc etc..... zeker 7 à 8 verschillende dingen zijn vegan, het staat redelijk duidelijk aangegeven maar mocht het kaartje met de info net per ongeluk de verkeerde kant op gedraaid staan dan kun je het altijd vragen, want ze weten prima wat 'veganistisch' precies betekent en ze kijken je ook niet raar aan of zo :D Alles kost iets van €1,80 per stuk, en als het als avondeten dient koop ik meestal 3 dingen of zo, dus dan ben je voor €5,50 klaar. En ze zijn best lekker!
Het enige nadeel is dat De Groene Winkel al om 17.30 sluit, dus je moet het voor die tijd gehaald hebben.
Verder koop ik inderdaad ook vaker wat bij Falafel City, hoewel mijn falafel daar de laatste keer wel érg goed doorbakken was.... :? Maar je krijgt wel vrij veel voor je, wat is het? €3,50? Eén zo'n broodje falafel van hun is echt wel genoeg voor een stevig avondmaal :P
De enige verdere variatie die ik heb in mijn afhaalvoer in Utrecht is wáár precies ik mijn broodje falafel haal, vrees ik :lol: Dus mijn enige zinnige toevoeging is even De Groene Winkel :wink:

Oh, en ik heb toen ik net vegan was ooit bij de Subway nagevraagd of die overheerlijke vegetarische burger toevallig ook vegan was.... helaas niet :cry: Ik kan eerlijk zeggen dat dat één van de dingen is die ik het meeste mis nu ik vegan ben :lol:

jet
Moderator

Bericht door jet » wo mar 10, 2010 20:31

*wil verhuizen en in Utrecht gaan wonen*
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Marla

Bericht door Marla » do mar 11, 2010 11:55

*Martijn* schreef:Er is bij mij wat onduidelijkheid over de vertaling van de broodjes. Marla schreef:
Het meergranen brood heeft honing, maar het bruine brood niet. Het meergranen heet ook honey oat trouwens, lekker makkelijk te onthouden.
Ik moet hier nog even op studeren. Ik vermoed dat wat bij ons bruin brood heet, het flatbread is uit de Amerikaanse site. Het flatbread bevat waarschijnlijk geen honing, maar wel melk, volgens de Amerikaanse site. Dat zou dan betekenen dat Marla het niet bij het goede eind heeft? Volgens mij is inderdaad het bruine brood niet vegan.
Flatbread is echt iets anders dan bruin brood, het is (zoals de naam ook al doet vermoeden ;)) plat, lijkt meer op zoiets als naan. Geen idee of de Nederlandse subway dat ook heeft (ik heb het in Amerika wel eens gezien). Sowieso vraag ik me af of de info van de Amerikaanse site wel bruikbaar is voor ons, misschien moet iemand toch maar eens een mailtje sturen naar de Nederlandse Subway?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » do mar 11, 2010 13:08

Claudia schreef:Als ik in Utrecht wat af moet halen (omdat ik nog een college Oudiers heb op een belachelijk tijdstip, bijvoorbeeld.....) ga ik meestal naar De Groene Winkel (ik weet niet hoe de straat heet, maar je komt er vanzelf langs als je vanuit de Dom rechtdoor naar het station loopt), daar hebben ze een broodhoek met ook afhaal-hapjes waaronder dingen als samosa's, tofubroodjes, seitanbroodjes, veganistische loempia's, rijstbollen, etc etc.....
oh... wist ik niet dat ze dat allemaal hebben :) Ik moet er straks toch langs dus ga ik wel even wat kopen :)

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » do mar 11, 2010 14:04

Marla schreef: Flatbread is echt iets anders dan bruin brood, het is (zoals de naam ook al doet vermoeden ;)) plat, lijkt meer op zoiets als naan. Geen idee of de Nederlandse subway dat ook heeft (ik heb het in Amerika wel eens gezien). Sowieso vraag ik me af of de info van de Amerikaanse site wel bruikbaar is voor ons, misschien moet iemand toch maar eens een mailtje sturen naar de Nederlandse Subway?
Ik zou inderdaad ook in dit geval er absoluut niet vanuit gaan dat de Amerikaanse en Nederlandse producten overeenkomen.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » do mar 11, 2010 16:05

Net bij de groene winkel wat gehaald. Er stond bij 2 producten 'veganistisch'. Van seitanbroodje stond het er niet bij, maar de winkelbediende checkte de ingrediëntenlijst en zei dat het vegan was.

*Martijn*

Bericht door *Martijn* » do mar 11, 2010 18:30

En nòg een Subway in Utrecht, op de hoek van de Steenweg en Voor Clarenburg. Ik heb een mailtje gestuurd aan de klantenservice van Subway om te vragen wat nu wel en niet vegan is.

Dear sir, madam,
I am writing on behalf of serveral Dutch vegans, who are interested to know which products, as sold by Subway in The Netherlands, are strictly vegan. By vegan we mean they contain no animal-derived ingredients whatsoever. The American site gives good information but we are not sure whether this information also pertains to products sold in the Netherlands. We are especially interested whether the "vers gebakken bruin brood" is vegan. But also we'd like to know which other products are suitable for us. I will pass on this information by posting it on the internet on the forum of the Dutch Vegan Society. Kind regards, Martijn

Marla

Bericht door Marla » do mar 11, 2010 22:05

Netjes Martijn! Heb je dat naar de Amerikaanse subway gestuurd of naar de Nederlandse?
Ik heb de Nederlandse ooit eens gemaild over die burgers die ze hebben, ik kreeg daar vrij snel een mail op terug (helaas niet vegan maar dat had ik eigenlijk ook niet verwacht). Ik ben benieuwd of je snel antwoord krijgt.

*Martijn*

Bericht door *Martijn* » do mar 11, 2010 22:10

Bedankt. De contactformulieren van de Nederlandse sites (de oude en de nieuwe site) van Subway werkten niet op mijn computer, dus ik heb het naar de Amerikaanse Subway gestuurd. Ik kreeg al een ontvangstbevestiging.

*Martijn*

Bericht door *Martijn* » vr mar 12, 2010 16:41

Vandaag al antwoord, maar een beetje teleurstellend:
Dear Mr ....,

Thank you for taking the time to contact the SUBWAY® chain.

In regards to your question about which of our products are suitable for vegans, here is a list of products not suitable for vegans:

Honey Oat bread (contains honey),
Southwest Sauce,
Honey Mustard Sauce (contains honey),
Ranch Sauce,
Asiago Sauce,
Lite Mayo Sauce,
Sliced cheese,
All cookies.

Obviously all our meat fillings are unsuitable as is the Veggie Patty as it contains egg. The Veggie Delite is suitable for Vegans however.

If you have any further questions regarding any products, please let me know.

We hope to see you in a SUBWAY® store again soon.

Kind regards,

Peter Mompalao de Piro
Customer Service & Communications Coordinator - Europe
Subway International B.V.
Hm. Niets over het vers gebakken bruin brood. En het valt me op dat het het parmesan oregano brood niet wordt genoemd, dus die lijst is niet helemaal OK. Ik heb weer gemaild.

Dear Mr. Mompalao de Piro,
Thank you for answering my mail. I am thrilled to learn that the Veggie Delight is suitable for vegans.
Your list of products not suitable for vegans is elucidating. We can now figure out by exclusion what we can safely order. The list is of some use, but it worries me that it doesn't mention the parmesan oregano bread. This tells me that your list is not complete. Because of that, I am still unsure as to whether all breads and sauces you did not mention are in fact vegan.
I still have some questions:
The "vers gebakken bruin brood", is it vegan or not?
The "vers gebakken witbrood" is it vegan or not? (Is the bread you use in the Veggie Delight the same as the "vers gebakken witbrood"?)
All sauces not mentioned on your list, are they vegan? Which sauces are they?
Kind regards,
Martijn

*Martijn*

Bericht door *Martijn* » ma mar 15, 2010 18:53

En meteen antwoord van Subway:
Dear Mr ...,

Thank you for getting back to me and for pointing out that I had missed out the Parmesan Oregano. As this is a market choice, not every store in Europe has this bread so it wasn’t on the list I have. For your information, the breads on my list are the Wheat Bread, White Bread, Honey Oat Bread and Wraps. I can conform that they are all suitable for vegans (except for the prior mentioned Honey Oat). I think the vers gebakken bruin and wit brood that you mention are the Wheat and White bread respectively.

In regards to the sauces, I can confirm that Sweet Onion, BBQ Sauce, the Teriyaki glaze and Marinara Sauce are all suitable for vegans.

I hope that provides a more thorough overview for you. Let me know if there are any further questions you may have.

Kind regards,
Peter

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » ma mar 15, 2010 19:42

Bedankt voor het navragen, Martijn!

Dat had ik echt niet verwacht, dat het bruine brood en die sauzen vegan zouden zijn! Om een of andere reden was ik er van overtuigd dat echt alleen de Veggie Delight op wit brood met Sweet Onion Sauce geschikt was voor ons. Dat komt door FAQ, denk ik.
Wel apart dat hij zegt dat "Wheat Bread" waarschijnlijk hetzelfde is als bruin brood, dat zou ik alleen kijkend naar de naam niet verwachten. Maar wel heel fijn als er een gezonder vegan brood beschikbaar is :-D

De BBQ sauce heb ik wel bij de sauzen zien staan, maar zou je de marinara saus ook apart op je broodje kunnen nemen? Ik dacht dat die alleen bij de meatball marinara sandwich zat, maar wie weet...

Framboos

Bericht door Framboos » ma mar 15, 2010 21:33

Bonnie schreef:Bedankt voor het navragen, Martijn!

Dat had ik echt niet verwacht, dat het bruine brood en die sauzen vegan zouden zijn! Om een of andere reden was ik er van overtuigd dat echt alleen de Veggie Delight op wit brood met Sweet Onion Sauce geschikt was voor ons. Dat komt door FAQ, denk ik.
Wel apart dat hij zegt dat "Wheat Bread" waarschijnlijk hetzelfde is als bruin brood, dat zou ik alleen kijkend naar de naam niet verwachten. Maar wel heel fijn als er een gezonder vegan brood beschikbaar is :-D

De BBQ sauce heb ik wel bij de sauzen zien staan, maar zou je de marinara saus ook apart op je broodje kunnen nemen? Ik dacht dat die alleen bij de meatball marinara sandwich zat, maar wie weet...
Ik zou toch echt zweren dat ze vroeger zeiden dat maar 1 soort brood vegan was. Maar blijkbaar is dat dus veranderd, mooi.

Plaats reactie