Nederland - Utrecht - Afhaal

Voor alle vragen en tips over reizen en uitgaan met betrekking tot veganisme.
(geen aankondigingen voor feesten ed.!)

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
Renee1137
Leefwijze: veganist

Re: Nederland - Utrecht - Afhaal

Bericht door Renee1137 » ma sep 09, 2013 16:15

Vegantastic schreef: Mijn ervaring is dat je echt het beste moet bellen om het vegan te krijgen. Zo ter plekke gaat het mss met pijn en moeite vegan gemaakt worden, want het is vooral vegetarisch en vaak juist niet vegan. Vind het niet zo een aanrader.
Goed dat je het zegt!
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » ma sep 09, 2013 19:30

Vegantastic schreef:
Fynnya schreef: Nog wat extra plekken:
De Werfkring - http://www.dewerfkring.com/
Oudegracht 123 in Utrecht
Klein Tibetaans, vegetarisch restaurant. Het is vaak vegan of deels vegan, en als het niet vegan is, kan het meestal wel aangepast worden (of misschien altijd wel, in ieder geval elke keer dat ik er was, maar ik ben er maar 5-10x geweest door de jaren heen). Een paar jaar geleden was een van de mensen die er werkt ook veganist.
Mijn ervaring is dat je echt het beste moet bellen om het vegan te krijgen. Zo ter plekke gaat het mss met pijn en moeite vegan gemaakt worden, want het is vooral vegetarisch en vaak juist niet vegan. Vind het niet zo een aanrader.
Hmm, vreemd dat jij zo'n andere ervaring hebt. Ik ben er niet zo vaak geweest natuurlijk, maar elke keer dat ik er was, was een van de maaltijden van zichzelf al veganistisch of zeiden ze dat ze het met gemak vegan konden maken voor me. Nou weet ik natuurlijk niet of dat aanpassen alsnog met pijn en moeite was en ze alleen maar zeiden dat het weinig moeite was ;) maar het eten was in ieder geval telkens erg lekker, ik had nooit het gevoel dat ik iets minders kreeg dan anderen. Maar dan zal ik wel telkens geluk hebben gehad ;)

Ananas

Bericht door Ananas » wo sep 11, 2013 17:41

Ik zal binnenkort ook 's avonds college volgen in Utrecht, dus als de BudgetChallenge voorbij is wil ik dan ook wel wat warms eten. Jammer dat alles zo ver van de Uithof zit. Daar hebben ze in de kantine nergens een vegan label maar ook niet echt iets wat op een vegan maaltijd lijkt. Er zit dan wel een pizzeria op de campus die vast wel pizza zonder kaas kan maken maar ik vind het vrij duur (7,50 voor een half kale pizza). Helaas zijn er geen magnetrons bij de kantine om zelf eten op te warmen.

Als iemand nog tips heeft in de buurt van de Uithof hoor ik het graag :)

Ananas

Bericht door Ananas » di sep 17, 2013 20:34

Ik heb 2 magnetrons ontdekt in de Spar op de Uithof :) en er staat niet bij dat ze enkel voor Spar artikelen bestemd zijn. Volgende week eens kijken wat ze ervan vinden als ik m'n eigen eten daar opwarm.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » di sep 17, 2013 21:01

Ananas schreef:Ik heb 2 magnetrons ontdekt in de Spar op de Uithof :) en er staat niet bij dat ze enkel voor Spar artikelen bestemd zijn. Volgende week eens kijken wat ze ervan vinden als ik m'n eigen eten daar opwarm.
Haha, creatief hoor!

Ik werd er ook een beetje gek van dat ik steeds op zoek moest naar een magnetron om mijn eten op te warmen, dus toen heb ik bij Bever een Esbit thermos foodcontainer gekocht. Als ik 's morgens mijn eten opwarm en in het thermosbakje doe is het rond lunchtijd nog heerlijk warm. Als je het tot 's avonds warm wilt houden werkt het misschien minder goed.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Ananas

Bericht door Ananas » wo sep 18, 2013 6:28

Klinkt goed, is jouw bakje groot?

Ik heb namelijk ook een soort thermosbakje gekocht bij de Hema, maar door de isolerende laag is ie echt zó groot dat ik hem nog niet heb meegenomen. Ik denk dat er vrijwel niks anders meer in mijn tas zou passen (heb net een nieuwe tas dus moet dit nog even proberen, maar voor m'n vorige rugtas was ie zeker te groot).

Martine
Moderator

Bericht door Martine » wo sep 18, 2013 6:54

Ik heb deze: http://www.bever.nl/esbit-foodcontainer ... olour=4169
Die is 500 ml, en dat is voor mij precies groot genoeg voor de lunch. Als ik veel boeken en dergelijke in mijn tas heb moet ik hem los meenemen, maar normaal gesproken past ie in mijn rugzak. Hij is aan de buitenkant 13,5 cm hoog en 10,8 cm breed.

Ananas

Bericht door Ananas » za sep 28, 2013 8:03

Problem solved! Ik heb inmiddels een soort tweede kantine ontdekt waar gewoon een magnetron voor eigen gebruik staat (voor de geïnteresseerden: in het Langeveld gebouw, 1e etage). Komende week 2x avondcollege dus dan ga ik dat eens uitproberen. Afgelopen week was mijn diner op de faculteit een spicy tomato cup a soup en wat worteltjes met hummus, niet heel erg vullend :p

Sorry voor het kapen van deze thread trouwens, kan nu weer over afhaalmogelijkheden in Utrecht gaan ;-)

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di okt 08, 2013 2:24

Fynnya schreef: Hmm, vreemd dat jij zo'n andere ervaring hebt. Ik ben er niet zo vaak geweest natuurlijk, maar elke keer dat ik er was, was een van de maaltijden van zichzelf al veganistisch of zeiden ze dat ze het met gemak vegan konden maken voor me. Nou weet ik natuurlijk niet of dat aanpassen alsnog met pijn en moeite was en ze alleen maar zeiden dat het weinig moeite was ;) maar het eten was in ieder geval telkens erg lekker, ik had nooit het gevoel dat ik iets minders kreeg dan anderen. Maar dan zal ik wel telkens geluk hebben gehad ;)

Ja, maar vraag me af of het dan goed is gegaan. Laatste keer moest er wel doorgevraagd worden voordat duidelijk werd dat het niet vegan was. Dus mogelijk weten ze het ook niet zo heel goed altijd.

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » za jan 04, 2014 0:07

Vegantastic schreef:Eten gehaald. Was top! Kreeg wel nasi met iets van ei erin. Was een misverstand, maar goed.. kan gebeuren. Ze zou het voor de volgende keren goed onthouden :) Kon wel iets vervangends krijgen eventueel, maar zat inmiddels vol van al het andere wat ik gegeten had, dat ik dat maar afgeslagen had. Grote porties krijg je :)

Maar verder lekker eten. Erg hetzelfde als De Oude Plek. Heb wat gegeten en daarna nog wat afgehaald om mee te nemen (wat sate :)). Lekker hapje voor morgen.

Vond het er leuk uit zien daar. Het is wel klein, maar wel gezellig :) Was niet erg druk op het moment, maar ze vertelden dat ze vorig weekend goed had gedraaid.

Daar ga ik vaker wat halen :-) Jammer wel dat het niet dichter bij het centrum zit.
Ik ga binnenkort in Utrecht eten en zat te denken aan Soy.
Weten jullie zeker dat de imitatie vlees producten ook geen kippen-eiwitten bevatten? Of maken ze die zelf?

Bij amazing oriental bv zijn er talloze vegetarische producten zoals nep ham en nep varkensvlees die wel vegetarisch zijn, maar niet vegan vanwege kippeneiwit die erin is gebruikt.
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Ananas

Bericht door Ananas » zo jan 05, 2014 9:44

Volgens mij weten ze bij de Chinese vega restaurants wel wat veganisme inhoudt (zelf ervaring met Yeah, Leaf en Soy). Bij de vegetarische toko in Den Haag zijn de meeste vleesvervangers wel vegan. Maar je kan het natuurlijk nog even navragen voor de zekerheid :)

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo jan 05, 2014 20:54

Dani schreef:Ik ga binnenkort in Utrecht eten en zat te denken aan Soy.
Weten jullie zeker dat de imitatie vlees producten ook geen kippen-eiwitten bevatten? Of maken ze die zelf?
Weleens wat verpakkingen gezien waar vegan op stond (vrouw daar had nieuw product en kwam ze trots laten zie). Dus denk dat ze dat wel duidelijk weten.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » zo jan 05, 2014 22:48

Toch heb ik bij de Oude Plek weleens gehad dat er ineens melk in de kipstukjes zat zonder dat ze daar zelf van op de hoogte waren (dat hoorde ik toen bij de vegatoko, ging over de producten Gourmet's Vegi - ik weet niet of dat nu nog steeds zo is) dus bij twijfel kan het geen kwaad om het na te vragen. Maar elk restaurant zal ook andere producten gebruiken... Bij Soy ben ik maar één keer geweest, maar is volgens mij wel een aanrader. :)

sillygirl

Bericht door sillygirl » vr jan 10, 2014 20:59

http://www.dub.uu.nl/artikel/nieuws/nie ... roket.html

Ik vraag me af of deze ook vegan is. Dat zou wel tof zijn van sodexo! Al moet ik zeggen dat ik dol ben op paddenstoelen maar als slijmerige kroketvulling klinkt het niet lekker. Kan ook zijn omdat ik kroketten altijd al smerige dingen vond...

Martine
Moderator

Bericht door Martine » vr jan 10, 2014 21:56

Jeetje, ze brengen hem wel positief in de aandacht zeg. :?
Het is zeker niet de goedkoopste kroket, misschien ook niet de lekkerste, maar wel de meest duurzame die je in de UU-kantines kan krijgen: de oesterzwamkroket.
De Vegetarische Snackbar heeft dacht ik ook vegan oesterzwamkroketten. Misschien zijn dit dezelfde?

Ananas

Bericht door Ananas » zo jan 12, 2014 10:32

Het zijn idd dezelfde kroketten en ze zijn helaas niet vegan :( Ik was laatst met the GreenOffice in gesprek met zo'n belangrijk persoon van Sodexho over (o.a.) de vraag of er niet ook broodjes hummus etc. in de kantine konden komen. Nee, dat is veel duurder dan een broodje kaas, zei hij. Nog een lange weg te gaan...

Wel vegan in Utrecht:
The Candy Talking https://www.facebook.com/thecandytalking / http://www.etsy.com/shop/CandyTalking?r ... p_redirect

Italiaans huiskamerrestaurant Da Rosa https://www.facebook.com/DaRosahuiskamerrestaurant

Martine
Moderator

Bericht door Martine » zo jan 12, 2014 10:40

Ananas schreef:Het zijn idd dezelfde kroketten en ze zijn helaas niet vegan :( Ik was laatst met the GreenOffice in gesprek met zo'n belangrijk persoon van Sodexho over (o.a.) de vraag of er niet ook broodjes hummus etc. in de kantine konden komen. Nee, dat is veel duurder dan een broodje kaas, zei hij. Nog een lange weg te gaan...
Wat jammer zeg! (van die kroket, maar vooral van het broodje hummus. Je zou toch denken dat zo'n grote organisatie als Sodexo voor een paar centen zelf hummus kan maken en verspreiden over hun vestigingen. Het is ook niet alsof alleen veganisten broodjes hummus lekker vinden...)

Om niet te veel off-topic te gaan, in Utrecht kun je bij Yoghurt Barn op de Vinkenburgstraat bij het Neude sojayoghurt met allerlei toppings eten. Ik ben er zelf nog niet geweest, maar het lijkt me wel leuk om een keer te lunchen ofzo. Is weer eens wat anders :)

Er zit er nu trouwens ook eentje in Amsterdam op de Eerste van der Helststraat in de Pijp. http://www.yoghurtbarn.nl/

Ananas

Bericht door Ananas » ma jan 13, 2014 20:02

Ah cool, ik fietste laatst langs die yoghurt barn en zat me af te vragen of ze ook soja yoghurt zouden hebben. Toch staat het me tegen om op zo'n plek te eten, waar zuivel zo verheerlijkt wordt. Of klink ik dan way too vegan ...

Martine
Moderator

Bericht door Martine » ma jan 13, 2014 20:26

Ananas schreef:Toch staat het me tegen om op zo'n plek te eten, waar zuivel zo verheerlijkt wordt. Of klink ik dan way too vegan ...
Ik snap het wel hoor. Het is echt zo'n soort 'melk de witte motor' idee, maar ik denk dat het juist in zo'n zaak goed is om te laten zien dat er vraag is naar vegan alternatieven. Bovendien, elke vegan optie die erbij komt maakt veganisme toch net weer wat makkelijker en meer 'mainstream'.

tamaria
Leefwijze: flexanist

Bericht door tamaria » za jan 18, 2014 21:22

Ciao a tutti,

wow, is dat even geleden dat ik hier op het forum was! Wel nog steeds helemaal happy met mijn keuze om van vegetarisch steeds meer vegan te gaan eten.

en nu is er iets wat ik hier met jullie wilde delen, namelijk KOOF! Een soep- en saladebar op de Nobelstraat. Het is een pop-up store die er maar tot eind februari zit. Gezond, lekker en van het seizoen. Je kunt er zelf je salade samenstellen, dus ideaal. Ik heb er laatst een salade met quinoa en bietjes op en sta te trappelen om weer te gaan!

Hier nog een recensie: http://www.culy.nl/inspiratie/culy-ontd ... -bar-biet/

Enjoy!

Plaats reactie