Nederland - Utrecht - Afhaal

Voor alle vragen en tips over reizen en uitgaan met betrekking tot veganisme.
(geen aankondigingen voor feesten ed.!)

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
JudithK
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Nederland - Utrecht - Afhaal

Bericht door JudithK » do mar 25, 2010 20:11

Waarom ben je daar huiverig voor? Wij waren laatst in Lelystad naar een chinees vegetarisch restaurant. Was erg lekker...
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » do mar 25, 2010 21:54

Vegantastic schreef:Foto's van dat chinees-vegetarisch restaurant: http://twitgoo.com/u/vegantastic" target="_blank" target="_blank
Mjammmmm!
JudithK schreef:Waarom ben je daar huiverig voor? Wij waren laatst in Lelystad naar een chinees vegetarisch restaurant. Was erg lekker...
De slechte hygiëne in het gemiddelde Chinese restaurants is berucht, en van Chinese vleesvervangers zijn er nogal wat aanwijzingen dat niet alles 100% vleesloos is.
Maar ik hou ook erg van Chinees, en ik trek me daar lekker niks van aan :D

Ik ben binnenkort jarig en mijn lief zei van de week dat hij me dan mee gaat nemen naar Soy :D :D Ik heb er zin in! :D

cavia

Bericht door cavia » vr mar 26, 2010 7:28

Ja, precies. Het is vaak net wat té lekker/echt.. Al houd ik eigenlijk ook niet zo van Chinees. Het is het ook net allemaal niet, in mijn ogen. Beetje pakjes-eten oid. haha.
Daarbij is de hygiene inderdaad niet om over naar huis te schrijven, in de meeste Chinese restaurants.
Al betekend dat niet dat ik niet benieuwd ben naar De Oude Plek en Soy.

*Martijn*

Bericht door *Martijn* » za mar 27, 2010 10:57

Ervaringen met broodjeszaak (en catering) de Blauwe Kameel (a.k.a. Sappies en Happies) in de binnenstad van Utrecht?

Fynnya

Bericht door Fynnya » za mar 27, 2010 13:03

Fynnya schreef: Ik zal mijn favoriete plekken ook opschrijven, maar moet eerst even opzoeken hoe die afhaals eigenlijk heten, want ik kan wel van allemaal uitleggen hoe je er komt vanuit mijn huis, maar niet de naam, laat staan het adres. Ik zal t binnenkort opzoeken en dan hier vertellen.
Mijn favoriete afhaalplek in Utrecht is Richa Roti's op de W. A. Vultostraat (http://www.richarotishop.nl" target="_blank)
Ze hebben daar echt heerlijke roti!! De gewone vegetarische roti is voor zover ik begrijp veganistisch (maar ik heb alleen gevraagd naar melkproducten en ei, niet naar al die uitgebreide dingen als honing, e-nummers etc). Die is echt zooooo lekker, met heerlijke tempeh, en een saus die ik totaal niet kan thuisbrengen maar echt dol op ben. De rotiplaten die zij gebruiken zijn ook erg lekker. Ik kan iedereen dit recept aanraden!
De vegetarische roti speciaal is trouwens niet vegan, die is met ei (hoewel die ook zonder ei kan als je erom vraagt, dan komt er extra aardappel bij in ruil, maar dan is het volgens mij gewoon de normale vega roti, maar dan met extra aardappel)

Ze hebben ook vegetarische rijst en vegetarische nasi, de nasi is veganistisch, de rijst heb ik nog niet naar gevraagd. Maar zo geweldig als hun roti is, zo saai is hun nasi. Ik heb het 1 keer gegeten en vond er erg weinig aan, wel lekkere tempeh op zich, die lijkt vrij veel op die uit de roti (misschien wel precies hetzelfde?), maar voor de rest is het rijst met wat tamari oid er door heen en een minibeetje groente erdoor.

Verder halen we heel soms wel eens af bij Chinees restaurant Lok Fu op de Vasco da Gamalaan, en hebben ook een paar keer daar gegeten. 1 van hun recepten is echt erg lekker, maar ik weet niet meer welke haha. De rest is wel aardig, maar niks bijzonders. We haalden vooral daar af omdat die bij ons om de hoek zit.

En we hebben pas geleden een keer afgehaald bij het Chinese restaurant Orient op de Admiraal Helfrichlaan. De vrouw achter de balie sprak voor de verandering perfect Nederlands, en kon ons heel goed helpen met uitzoeken wat veganistisch was, een van de weinige plekken waar ik er echt vertrouwen in had dat ze wist wat ze zei en dat we iets écht veganistisch zouden krijgen.
De gerechten die we besteld hadden waren alleen weinig boeiend, oke voor als je geen zin hebt om te koken, maar niet iets waar ik echt enthousiast van werd.

Fynnya

Bericht door Fynnya » di apr 06, 2010 12:21

Wij zijn gister bij Soy geweest, en ik ben erg enthousiast!
Het is erg klein, 6 tafels ofzo misschien. Toen wij binnen kwamen, waren we de enige gasten, toen had ik wel zoiets van oei.... Dan voel ik me toch wat minder op m'n gemak dan ergens waar het iets voller is.
Gelukkig kwamen er iets later meer mensen.
De bediening was erg aardig, zo'n schattig Aziatisch gezinnetje, waarvan de moeder en oma de bestellingen opnamen, en de kinderen de kaarsen aanstaken enzo :D
En ze waren heel enthousiast, aan het einde nog een tijdje met ze staan praten, over vegetarisme enzo. Was wel leuk.

En dan het eten: lekker! :)
Veeeeel te veel keuze hahaha. Dat vond ik bij de Oude Plek ook, maar toen kwam ik er op de een of andere reden toch nog best snel uit, hier heb ik echt een kwartier naar de kaart zitten staren hahaha. En dan keek ik m'n lief nog maar eens aan, en die wist het ook niet, en dan gingen we weer verder naar de kaart staren :roll:
Er was zoveel veganistisch, en ik kon te weinig inschatten wat voor dingen het waren en wat ik lekker zou vinden.

Uiteindelijk hebben we als voorgerecht samen 1 kommetje wan tan soep besteld en 1 bordje loempia's.
De soep was heel interessant, een soort groentesmaak die ik niet kon thuisbrengen, en er zaten reepjes van een soort kool oid in, die heel lekker knapperig waren. Ik ben heel benieuwd wat het is, en hoe ze het bereid hadden, want het leek meer een soort gefrituurde knapperigheid dan een rauwe knapperigheid. Maar misschien is het gewoon een groente die wij hier niet kennen. Niet geweldig qua smaak, maar wel lekker, en leuk om te proberen. En in die soep zaten dan een soort pastadingetjes met een vulling van een soort nepvlees. Heel apart! Ik heb nog nooit zoiets gehad, echt leuke ervaring. Het deeg vond ik niet heel geweldig, maar het nepvlees dat erin zat was erg erg lekker.
De miniloempia's waren ook geweldig :D Ik ben echt dol op loempia's :D Als ik ooit miljonair ben, ga ik er een keer eten en in plaats van een hoofdmaaltijd 50 loempia's bestellen :D

Als hoofdmaaltijd hadden we sojavellen rol met tomatensaus, en vegetarische 'kip' met cashewnoten.
Ze hadden blijkbaar door dat we alles deelden, want vanaf het begin zetten ze niet 1 van de maaltijden bij mij en de ander bij mijn vriend, maar gewoon alles in het midden, en dan lege borden bij ons, en de soep ook met dubbele lepel enzo, zodat we makkelijker konden delen. Lief dat ze dat opmerken en daar rekening mee houden.
De 'kip' zelf vond ik niet echt super, het lijkt heel erg op kip, het smaakt echt zoals ik het mij herinner! Blijkbaar hou ik niet meer zo van die smaak. Wel goed te eten hoor, zeker wel, maar toch niet mijn smaak. De dingen eromheen waren wel lekker, een lekker sausje dat een geweldige combinatie was met de cashewnoten en erwten. En voor de rest gewoon lekker veel groente en saus. Ik vind het fijn als je maaltijd ook flink wat groente bevat en niet 90% vleesvervanger is. En dat zat zeker goed hier.
En we konden bami bestellen :D Dat mis ik altijd zo bij Chinese restaurants, omdat daar meestal ei of vlees doorheen zit. En het was geen kale bami, maar met een heel klein beetje groente en nepham erdoor heen. Die nepham (het was roze, dus ik ga ervan uit dat het ham moet voorstellen) vond ik ook echt super.
De andere maaltijd had ook lekkere groentjes, en een heerlijke zoete tomatensaus (zoals de saus bij foe jong hai vaak smaakt), mjammie! En dan die sojavel rolletjes, ja hoe leg je dat uit? Het waren een soort rolletjes, van gefrommeld opgerolde heel dunne tofu. En die waren denk ik een beetje gefrituurd of gebakken, en zo sponzig dat ze allemaal tomatensaus smaak in zich opnamen. Erg erg lekker, en ook heel grappig (ze zien er nogal bijzonder uit). Dat gerecht vond ik wel echt een aanrader, dat 'kip'gerecht zou ik niet snel nog een keer nemen, maar misschien voor mensen die erg van kippenvlees hielden.... Maar ondanks dat vond ik ook dat gerecht nog stukken beter dan wat ik bij de meeste Chinese restaurants gegeten heb, omdat de rest van het gerecht zo lekker was.

Een supergoede aanwinst voor Utrecht!!
Jammer dat het zo ver buiten het centrum zit, als je niet in die wijk woont, kom je er niet zomaar per ongeluk langs. Ik hoop dat ze genoeg mensen weten te trekken, want ik wil daar nog heel vaak uit eten gaan!

Fynnya

Bericht door Fynnya » di apr 06, 2010 12:30

Wel jammer trouwens dat de combinatie gerechten allemaal met tjap tjoy waren. Mij leek zo'n combigerecht wel handig, dan kan je sneller ontdekken wat nou lekker is en wat niet, makkelijker voor als je geen keuze kan maken. Maar tjap tjoy is juist datgene wat ik bij bijna elke Chinees kan eten, dus als ik naar een vegetarisch restaurant ga, wil ik juist dingen proberen die ik bij andere niet kan krijgen. En die vastgestelde menu's spraken me minder aan.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » di apr 06, 2010 19:21

Klinkt goed, bedankt voor je verslag!
Ik wil er ook eens een keer heen.
Hebben ze er toevallig ook 'kip met ananas', zoals bij De Oude Plek? Die was echt zo jammie :mrgreen:

Fynnya

Bericht door Fynnya » di apr 06, 2010 21:12

Jasmijn schreef: Hebben ze er toevallig ook 'kip met ananas',
Ja.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » di apr 06, 2010 21:26

Fee

Bericht door Fee » di apr 06, 2010 23:03

Leuk verslag!

rik23

Bericht door rik23 » di apr 06, 2010 23:06

Waar zit dat restaurant ¨soy" precies? Op loop afstand van het treinstation?

Rick
Site Admin

Bericht door Rick » wo apr 07, 2010 6:46

rik23 schreef:Waar zit dat restaurant ¨soy" precies? Op loop afstand van het treinstation?
Volgens mij zit het niet ver van station Utrecht Overvecht vandaan.

Fee

Bericht door Fee » do apr 08, 2010 0:44

Rick schreef:
rik23 schreef:Waar zit dat restaurant ¨soy" precies? Op loop afstand van het treinstation?
Volgens mij zit het niet ver van station Utrecht Overvecht vandaan.
Klopt is niet echt ver van station Utrecht Overvecht (5-10 min lopen). Met de auto is het makkelijk te bereiken via afslag Veemarkt.

Fynnya

Bericht door Fynnya » do apr 08, 2010 10:26

En met de bus 4 minuten vanaf Overvecht en 8 minuten vanaf Centraal.

Fee

Bericht door Fee » do apr 08, 2010 11:29

Met de helikopter ongeveer 2 minuten lopen vanaf het dichtstbijzijnde park.

Fynnya

Bericht door Fynnya » do apr 08, 2010 11:41

Fee schreef:Met de helikopter ongeveer 2 minuten lopen vanaf het dichtstbijzijnde park.
:mrgreen:

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » do apr 08, 2010 12:46

Dave

Bericht door Dave » zo jun 20, 2010 19:37

Bonnie schreef:
Fee schreef:Kan een Subway-ganger wellicht een lijstje maken met wat er nu vegan is? Ben er nog nooit geweest, maar ben wel benieuwd. Wat kan ik daar nu met een gerust hart bestellen? Krijg je trouwens geen boter op je broodje?

Groetjes,

Fee
Nee, geen boter. Als ik het goed begrijp zijn nu dus de volgende producten vegan:
- Wit brood (White Italian)
- Bruin brood
- Alle groenten etc voor op het broodje (meestal sla, tomaat, paprika, rode ui, komkommer, olijven, augurken, pepertjes)
- Sweet Onion Sauce
- BBQ Sauce
- Teriyaki Glaze
- Marinara Sauce

Ze hebben volgens mij ook nog olie, azijn, mosterd en peper en zout eventueel. En ze verkopen chips. Dat is het toch? Verder kan ik niks bedenken :-)

Ik bestel altijd een Veggie Delite zonder kaas (weet nooit zeker of er nou standaard kaas op zit) op wit brood (maar bruin kan nu dus ook!). Daarna laten ze je kiezen welk beleg je allemaal wilt en wat voor saus. Ze vragen altijd van elk ingrediënt apart of je dat ook op je broodje wilt, dus je kunt precies bepalen wat je krijgt.

Het aanbod van sauzen hangt misschien ook af van de Subway waar je bent? Ik heb nog nooit de Teriyaki of Marinara saus in de flesjes zien staan, maar ik zal er de volgende keer eens op letten. Je kunt dus in ieder geval de Sweet Onion Sauce en de BBQ Sauce nemen :-)

Oh sorry, zie nu dat Jet ook al had gereageerd, dus dit is misschien een beetje overbodig...

En oeeh @ dat vegetarische restaurant trouwens. Het klinkt goed!
Handig voor als je in Venlo bent want daar is geen Maoz.
Ik vraag me af of het bruine broodje vegan is (zit honing in)
Ik zie ook niets over de andere sauzen staan, alleen sweet onion wordt als vegan genoemd. Fruizl smoothies zijn ook vegan

http://www.subway.com/subwayroot/menunu ... nFAQs.aspx" target="_blank
Do your breads contain animal products?

Subway® Italian bread contains no animal-derived ingredients. The 9-grain wheat bread contains honey, which may be considered an animal-derived ingredient. The Flatbread and cheese-topped breads do contain milk-derived ingredients.

What menu items at SUBWAY® restaurants are vegan/do not contain animal-derived ingredients?

The menu items that do not contain any animal-derived ingredients are the Veggie Delite® on Italian bread and the Veggie Delite® salad. These individual items do not contain animal-derived ingredients: all vegetables, oil, vinegar, mustard, sweet onion sauce and fruizle. The 9-grain wheat bread contains honey but no other animal-derived ingredients.

Fynnya

Bericht door Fynnya » do feb 17, 2011 12:53

Al iemand bij het nieuwe eetcafe Nourish op de Twijnstraat geweest?
Of ze veganistisch hebben, weet ik niet, maar ik las in een artikel dat 80% vegetarisch is en ze ook veel raw food hebben, dus dan lijkt me de kans dat ze ook vegan hebben vrij groot.
Ze lijken nog geen eigen website te hebben, wel een facebookpagina: http://www.facebook.com/pages/Nourish/1 ... 321?v=info

Plaats reactie