Nederland - Utrecht - Afhaal

Voor alle vragen en tips over reizen en uitgaan met betrekking tot veganisme.
(geen aankondigingen voor feesten ed.!)

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Re: Nederland - Utrecht - Afhaal

Bericht door Fynnya » di mar 08, 2011 10:44

Fynnya schreef:Al iemand bij het nieuwe eetcafe Nourish op de Twijnstraat geweest?
Of ze veganistisch hebben, weet ik niet, maar ik las in een artikel dat 80% vegetarisch is en ze ook veel raw food hebben, dus dan lijkt me de kans dat ze ook vegan hebben vrij groot.
Ik ben er nog niet geweest, maar ze hebben ondertussen wel een website: http://www.nourish.nl met daarop ook de menukaart.
Hun rauwe gerechten zijn plantaardig, zeggen ze zelf (hoewel ze ook 2 niet-vegetarische gerechten onder het kopje rauw hebben staan, maar misschien was dat een foutje). Ze hebben allerlei sapjes, salades, rauwe taarten en koffiesoorten waarbij je kan kiezen uit zuivel en sojamelk.
Nice!

MirjamK
Leefwijze: veganist

Bericht door MirjamK » zo jul 03, 2011 8:51

Gister heerlijk eten afgehaald bij de soy!
Het was echt super en ik was zo blij dt ik eindelijk weer gewoon chinees kon eten haha.
Babi pangang, sate en koe loe yuk (ofzoiets) was allemaal heel lekker !
Verder gewoon lekkere rijst/bami/nasi erbij .
Ik ga hier zeker vaker eten halen als ik eenmaal in utrecht woon!

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx » wo dec 14, 2011 13:23

Of ik lees er knetter overheen of het is heel lastig terug te vinden :) Maar zit die vegetarische toko nog in Utrecht? Zoja, waar en hoe heet deze?

Fynnya

Bericht door Fynnya » wo dec 14, 2011 14:01

xmarloesx schreef:Of ik lees er knetter overheen of het is heel lastig terug te vinden :) Maar zit die vegetarische toko nog in Utrecht? Zoja, waar en hoe heet deze?
Bedoel je dat kleine tokootje op de Amsterdamsestraatweg?
Ik weet niet meer hoe die heette, maar ik heb het idee dat die alweer een hele tijd weg is, maar ik weet het niet 100% zeker.

Duifje
Leefwijze: flexitarier

Bericht door Duifje » wo dec 14, 2011 20:35

Fynnya schreef:
xmarloesx schreef:Of ik lees er knetter overheen of het is heel lastig terug te vinden :) Maar zit die vegetarische toko nog in Utrecht? Zoja, waar en hoe heet deze?
Bedoel je dat kleine tokootje op de Amsterdamsestraatweg?
Ik weet niet meer hoe die heette, maar ik heb het idee dat die alweer een hele tijd weg is, maar ik weet het niet 100% zeker.

Heb ik een tijdje terug proberen te vinden, maar bestaat niet meer (tenzij verhuisd)

grig

Bericht door grig » za dec 17, 2011 12:40

babby snacks in de voorstraat, schuin tegenover het acu. daar hebben ze naar mijn mening de beste tempeh die ik ooit heb gehad:)

Gnoe
Contacteer:

Bericht door Gnoe » wo dec 21, 2011 22:44

Gaat allen naar Ana's Kuzin in de Voorstraat! Heerlijk Turks eten, waaronder verschillende veganistische gerechtjes. En als je van tevoren laat weten dat je veganistisch komt halen dan kunnen ze nog wat extra maken. Laatste keer dat ik er was hadden ze net een veganistische catering achter de rug Jammer genoeg is het brood niet plantaardig maar ik heb altijd wel afbakbroodjes in huis.

Persoonlijke favorieten zijn kisir, pepertjessmeersel, rode couscoussalade, bonenmengsel eh.. Ga ik nu alles opnoemen? ;)

Toen ik laatst in de Twijnstraat kwam dacht ik trouwens dat Nourish alweer weg was. Maar de site is er nog dus ik zal me wel vergist hebben? Heb er 1x geluncht en vond het toen eerlijk gezegd niet geweldig. Het personeel kon me niet helder vertellen welke gerechten veganistisch waren (verwacht je in zo'n tent toch juist wel) en de wortelsoep die ik vervolgens had... kan ik zelf lekkerder maken. :\
.....................................................
Kom eens langs op Graasland!

Gnoe
Contacteer:

Bericht door Gnoe » za dec 24, 2011 16:28

Gnoe schreef:Toen ik laatst in de Twijnstraat kwam dacht ik trouwens dat Nourish alweer weg was. Maar de site is er nog dus ik zal me wel vergist hebben?
Nope, ik had me niet vergist. Moest gisteren weer in de buurt zijn en heb eens even goed opgelet: het staat leeg, er wordt geklust en de naam is van het raam. Helaas, ze konden het zeker niet bolwerken.

tamaria
Leefwijze: flexanist

Bericht door tamaria » wo feb 08, 2012 13:25

Ha, leuk, meer Utrechters hier!

Jammer dat Nourish al weer weg is, dat had ik graag eens uit willen proberen.
*Martijn* schreef:Ervaringen met broodjeszaak (en catering) de Blauwe Kameel (a.k.a. Sappies en Happies) in de binnenstad van Utrecht?
Ik ben tevreden over Sappies en Happies:-) Zeker omdat er voor ieder wat wils is, kan ik er ook met niet-vega vrienden terecht. Verse sapjes ter plekke voor je geperst en ik vind het al heel wat dat ik zo van de kaart kan bestellen. Het is er wel klein, dus het is gauw overvol.

tamaria
Leefwijze: flexanist

Bericht door tamaria » wo feb 08, 2012 13:28

Gnoe schreef:Gaat allen naar Ana's Kuzin in de Voorstraat! Heerlijk Turks eten, waaronder verschillende veganistische gerechtjes. En als je van tevoren laat weten dat je veganistisch komt halen dan kunnen ze nog wat extra maken. Laatste keer dat ik er was hadden ze net een veganistische catering achter de rug Jammer genoeg is het brood niet plantaardig maar ik heb altijd wel afbakbroodjes in huis.

Persoonlijke favorieten zijn kisir, pepertjessmeersel, rode couscoussalade, bonenmengsel eh.. Ga ik nu alles opnoemen? ;)
Leuk! Die ga ik onthouden:-)

Charlotte80
Contacteer:

Bericht door Charlotte80 » vr sep 07, 2012 16:29

Saigon op de Voorstraat! Erg geslaagd, zowel om af te halen als om in het recent gerenoveerde restaurant te eten (http://www.restaurantsaigon.nl/) Heerlijk vietnamees eten, ze hebben een hele vegetarische kaart en kunnen precies vertellen wat veganistisch is. Ik ben meestal geen fan van 'nepvlees', maar veel van wat Saigon heeft vind ik erg lekker, vooral de 'eend'.

Verder sluit ik me helemaal aan bij de aanbeveling van het broodje tempeh van Babby Snacks (http://babbysnacks.nl/), en de vega hapjes van Ana's Kusin - allebei net als Saigon op de voorstraat, allemaal bij mij om de hoek, gevaarlijk O_O

De falafel van falafel city is inderdaad meestal erg goed - het is gewoon een fastfood outlet en daarom inderdaad niet erg gezellig om te gaan zitten eten, maarrrrr als je daar eet kun je wel meerdere keren extra groenten en saus bij je broodje doen. Koriandersaus is inderdaad geweldig, en ze hebben ook een fles tahin staan.

Gnoe
Contacteer:

Bericht door Gnoe » di sep 11, 2012 12:35

O, en voor ijs moet je natuurlijk bij Roberto Gelato in de Poortstraat zijn! Alle sorbetijs is vegan en ze hebben ook andere soorten op een aparte lijst als je daar even om vraagt (bijv. vegan suikervrije stragiatella :)) Het ijs van de dag is soms ook plantaardig. En het belangrijkste is... Roberto's is een van de beste ijsmakers van het land!!! Wel opschieten want de wintersluiting begint in oktober...

jet
Moderator

Bericht door jet » do sep 13, 2012 22:38

Roberto is fantastisch!
Heb dr om de hoek gewoond, hmmm, lekker!
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Renee1137

Bericht door Renee1137 » di okt 09, 2012 19:47

Wie heeft er recente ervaringen met 'Soy'? Zijn de vegan gerechten duidelijk te herkennen op de kaart? Of is het aan te raden eerst op te bellen?
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Marla

Bericht door Marla » di okt 09, 2012 20:33

Niet heel recent maar ik denk niet dat er veel is veranderd. Ik ben daar een keer gaan eten en vond het erg lekker allemaal. Ik kan het me niet zo goed meer herinneren, maar ik dacht dat het meeste wel veganistisch is of gemaakt kan worden. In ieder geval weten ze daar wel goed welke dingen ok zijn.

Edit: net even het afhaalmenu bekeken en daar staat bij in welke gerechten ei zit, en of dat eventueel ook weggelaten kan worden. De rest is gewoon vegan!

TonyJello

Bericht door TonyJello » di okt 09, 2012 20:42

Ik ben bij Soy in Utrecht geweest na de manifestatie tegen megastallen. Was dit niet 19 maart? Zo goed als de hele kaart was toen veganistisch en voor een gerecht dat vegetarisch was stond een sterretje (dat er ei inzat ofzo) en dat kon dan ook veganistisch gemaakt worden. Al is het niet mijn soort eten (Chinees en vleesvervangers) ik vond het best lekker.

Ananas

Bericht door Ananas » wo okt 10, 2012 6:51

Toen ik er was (1,5 jaar geleden) hadden ze ook soja ijs als toetje.

TonyJello

Bericht door TonyJello » wo okt 10, 2012 8:31

Renee1137 schreef:Wie heeft er recente ervaringen met 'Soy'? Zijn de vegan gerechten duidelijk te herkennen op de kaart? Of is het aan te raden eerst op te bellen?
Je hoeft absoluut niet te bellen!

Fynnya

Bericht door Fynnya » wo okt 10, 2012 11:16

Renee1137 schreef:Wie heeft er recente ervaringen met 'Soy'? Zijn de vegan gerechten duidelijk te herkennen op de kaart? Of is het aan te raden eerst op te bellen?
Het is denk ik al zo'n half jaar geleden dat ik er voor het laatst was, ik weet niet hoe recent het moet zijn?
Maar toendertijd was meer dan de helft veganistisch en bijna alle andere gerechten waren veganistisch te maken. En de gerechten die veganistisch te maken zijn, kunnen gewoon ter plekke aangepast worden, dat hoef je pas te zeggen bij het bestellen, je hoeft niet vantevoren te bellen.

Gnoe
Contacteer:

Bericht door Gnoe » za okt 13, 2012 16:10

Ik kom er redelijk frequent (eens in de 2 maanden of zo) en aangezien je al uitgebreid antwoord hebt op je vragen wil ik je even mijn favoriete gerecht tippen: tofu tausi! = tofu met groenten in zwarte bonensaus mmmmmm

Plaats reactie