London

Voor alle vragen en tips over reizen en uitgaan met betrekking tot veganisme.
(geen aankondigingen voor feesten ed.!)

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
xmarloesx
Leefwijze: veganist
Contacteer:

London

Bericht door xmarloesx » ma mei 17, 2010 9:29

Hey ik ga vandaag vertrekken naar Parijs en daar ben ik al eens geweest en zijn de vegan opties niet heel erg groot maar daarna rijden we door naar Lodon en ik zie al op happy cow dat er errrgg veel te kiezen valt. We zijn er maar 3 dagen en we gaan een dag met een vriend uit London op stap die ons naar een pizza/fast food-achtig vegan restaurant gaat nemen maar ik vroeg me af of jullie plekken kennen die er echt boven uit springen?

Ik weet dat Framboos een Engeland-lover is dus nog enige tips??

Alvast bedankt!

Bonnie
Contacteer:

Re: London

Bericht door Bonnie » ma mei 17, 2010 10:08

Ooh, leuk! Ik ga van de zomer ook naar Londen dus ik ben ook geïnteresseerd in tips :-) Er zijn echt zoveel restaurants die me leuk lijken, kiezen wordt nog moeilijk...

Dat restaurant waar die vriend jullie mee naar toe gaat nemen, welke is dat?

Ananas

Bericht door Ananas » ma mei 17, 2010 17:48

Ohh als je in Parijs bent moet je echt eten bij Au grain de folie! Zit in montmartre, in een piepklein straatje genaamd Rue la Vieuville, 24. Je kan er lunchen en dineren (tussen 15:30 en 19:00 is het dicht). Klein vegan restaurantje, door 1 vrouw gerund en alles biologisch.

Ik was afgelopen zomer in Parijs en herinner me vooral het zoeken naar vega restaurantjes in vage ver weg buurten, waarna ze dicht / met vakantie bleken te zijn. Zal je nu niet zoveel last van hebben. Londen weet ik echter niks over.

cavia

Bericht door cavia » ma mei 17, 2010 17:55

Ik heb in Parijs twee keer pizza zonder kaas gegeten en een keertje gepicknickt op de hotelkamer. Kun je nagaan hoe vega(n)vriendelijk het is...

lena

Bericht door lena » ma mei 17, 2010 18:15

Ananas schreef: Ik was afgelopen zomer in Parijs en herinner me vooral het zoeken naar vega restaurantjes in vage ver weg buurten, waarna ze dicht / met vakantie bleken te zijn.
Oh, dat had ik vorige zomer in Londen! Zo frustrerend, ga je ergens speciaal heen met de bus omdat ze daar iets speciaals zouden hebben, zijn ze dicht. Vooral van die kleine door vrijwilligers gerunde niet commerciele restaurantjes willen nog wel eens alleen in het weekend open zijn ofzo.

Ik weet niet meer wat ik nu echt super lekker vond in Londen. Ik heb vegan softijs gehad bij Neal's Yard en dat vond ik tegenvallen (dat was alweer een domper, het leek me zo geweldig). Kan ook aan de smaak gelegen hebben, misschien dat andere smaken beter zijn. Wat ik heel leuk vond waren de aziatische buffets die je best veel zag (zie hier bij Tai Veg). Ik vond het vooral leuk om ook eens bij een buffet alles te kunnen eten en veel verschillende dingen te kunnen proeven. Het zit er niet echt gezellig (beetje vergelijkbaar met Maoz enzo), maar ik vond het eten goed.

Framboos

Bericht door Framboos » ma mei 17, 2010 18:29

Bonnie schreef: Dat restaurant waar die vriend jullie mee naar toe gaat nemen, welke is dat?
Ja, ben ik ook wel benieuwd naar!

Een eettentje (Amerikanen zouden het een hole-in-the-wall noemen) in Covent Garden is Food for Thought. Als je vanuit het metrostation Covent Garden Neal Street in loopt (linksaf, de straat bij de M&S in), kom je langs Food for Thought. Het is niet duur (5-7 pond voor een hoofdgerecht), maar het is niet echt een restaurant: Je moet een trap af, bestelt eten aan een soort bar (je kunt meestal kiezen uit drie hoofdgerechten en de 'evening special', de kaart wisselt dagelijks), je krijgt het gelijk opgeschept en dan kun je gaan zitten. En als je het ophebt, wordt eigenlijk wel verwacht dat je plaats maakt voor andere mensen. Een soort fastfood dus, maar dan gezond en heel erg lekker. Laat je dan ook niet afschrikken door de rij, want die gaat over het algemeen heel snel. En er is een reden dat zo veel mensen daar willen eten... Ik heb hier echt heel, heel vaak gegeten toen ik in Londen woonde. De crumble, die elke dag op het menu staat, is trouwens erg lekker.

Als je dan halverwege Neal Street bent, kun je linksaf (dus de tweede straat links, vanaf het metrostation gezien). Je loopt dan Shorts Garden in. Na ongeveer twee of drie winkels (waaronder een Holland & Barrett, waar ze vegan fudge en nog meer leukigheden hebben) is er dan een heel smal steegje aan de rechterkant dat uitkomt op Neal's Yard. Bij Neal's Yard kun je eten meenemen, of daar gaan zitten. Als je daar gaat zitten wordt alles wel in een klap heeel veel duurder. Ze hebben er trouwens vegan softijs.

World Food Cafe, aan de rechterkant in Neal's Yard (sowieso een heel leuk pleintje trouwens), heeft ook superlekker eten, maar is geloof ik tegenwoordig alleen tussen de middag open. Maar als je ergens lekker wilt lunchen... echt heel goed! Ik heb daar ooit mijn eerste tofucheesecake gegeten. :)

De Beatroot is echt een aanrader: het is weer niet echt een restaurant (waar je bediend wordt oid), maar je kunt er kiezen uit drie 'dozen' van verschillend formaat. Dan kun je aanwijzen welk eten (behoorlijk veel verschillende dingen!) je wilt en dat doen ze allemaal bij elkaar in. En het ligt heel centraal: tussen Piccadilly en Oxford Street, in Berwick St., en is niet duur. Je betaalt geloof ik iets van vijf pond voor de middelste bak (en ik denk altijd dat daar niet zo veel inpast, maar kom er meestal stampvol vandaan). O, en je moet er even bijzeggen dat je extra veel saucijsjes wilt (die leggen ze bovenop).

In Wardour Street, een parallelstraat van Berwickstreet, heb je Hummus Bros, waar je lekker kunt eten met een bord hummus met topping en pitabrood en Vitaorganic, waar ze ook het een en ander aan raw food hebben. De raw choco pie vond ik een aanrader, maar met het eten was iets... off.

Vlakbij de Beatroot, in Lexington Street, zit Mildreds. Heel lawaaiig, maar de artichokes (die ze met vegan mayo kunnen serveren) is echt heel, heel erg lekker. En de toetjes daar vind ik ook echt aanraders. Hm, wederom heerlijke tofucheesecake gegeten.

Verder uit het centrum, in Kensington, zit 222 veggie-vegan. Hier kun je voor 7 pond 50 geloof ik een lunchbuffet eten, en ik heb me toen misselijk gegeten aan de lasagne. Jammer dat het zo ver uit het centrum zit, anders zou ik er vaker heengaan.

Bij Cafe at Foyles, een boekwinkel aan Charing Cross Rd, hebben ze vaak vegan gebak/taart/loaf.

Ooo, en dan vergeet ik bijna mijn nieuwste favoriet (waar ik ook nog maar 1 keer gegeten heb, de laatste keer dat ik er was, maar als ik je een restaurant zou moeten aanraden, dan is het deze:)
Tibits. http://www.tibits.co.uk/e/restaurants-t ... on-street/" target="_blank" target="_blank" target="_blank
Zit ook heel centraal, en het eten is echt fantastisch.

Food for Thought (Neal St)
Ma-za 12-20.30 (last order 20)
Zo 12-5 (last order 4.30)

Beatroot (Berwick St)
Ma-vr 9-21, za 11-21

Mildred’s (45 Lexington St )
Ma-Za 12-23

World Food Cafe (Neal’s Yard)
Ma-vr 11.30-16.30, za 11.30 – 17

Foyles (Charing Cross Rd)
Ma-za 8-21, zo 10-18

Hummus Bros (Wardour St)
Ma-wo 11-22
do-vr 11-23
za 12-23, zo 12-22

VitaOrganic (74 Wardour St)
Ma-Za 12-22, zo 12-21

Fresh&Wild (69-75 Brewer St
Ma-vr 7.30-21, za 9-21, zo 11.30-18.30

222, 222 North End Rd, W. Kensington
Tube: W. Brompton, W. Kensington, Fulham Broadway, 12-15.30 lunchbuffet, £7,50
A la Carte 17.30-22.30

Whole Foods (Barkers Building, 63 Kensington High St)
Ma-za 8-22, zo 12- 18 *

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » ma mei 17, 2010 18:41

lena schreef: Ik heb vegan softijs gehad bij Neal's Yard en dat vond ik tegenvallen (dat was alweer een domper, het leek me zo geweldig). Kan ook aan de smaak gelegen hebben, misschien dat andere smaken beter zijn.
Oh, dat is jammer ja, dat leek me ook wel interessant. Maar misschien toch het proberen waard :-) Qua ijs lijkt inSpiral mij echt geweldig, als ik die foto zo zie tenminste. Bakken vol met vegan ijs, aaah...

En wow, bedankt voor al die tips Framboos! die was ik nog niet allemaal tegengekomen. Klinkt goed :)

Veel plezier in Parijs/Londen trouwens, Marloes (als je nog niet weg bent?)!

snoopy
Leefwijze: vegetarier

Bericht door snoopy » di mei 18, 2010 21:06

inSpiral vind ik echt geweldig,ijs van cashewnoten.Heerlijk

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » di mei 18, 2010 21:10

snoopy schreef:inSpiral vind ik echt geweldig,ijs van cashewnoten.Heerlijk
Ja, is het goed ijs? :D ik wil er heeel graag heen. Ik wilde ook graag naar RedVeg, maar is er niet meer zag ik :(

Weet iemand eigenlijk of je in Londen vegan marshmallows kunt krijgen, of iets anders interessants dat je niet in Nederland vindt? zou wel leuk zijn om die mee te nemen als ik daar toch ben...

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx » do nov 25, 2010 15:53

In Londen stikt het al van de vegetarische/vegan chinese buffeten lijkt het, waar je echt maar weinig betaald voor het lekkere eten.

De eettent waar wij heen waren gegaan waar je, fastfood-achtig kon eten, hete Pogo Cafe. Daar krijg je echt heerlijke milkshakes, wij hadden een kokos milkshake en een vriendin had de koffie milkshake. Je kunt er nacho's (met gesmolten kaas, tomaten, uien etc.) bestellen en hamburgers, een vriend van ons bestelde aardappel puree met broccoli en worstjes. Een van ons had een bloemkool/ kaas pasta besteld maar deze viel niet helemaal in de smaak. De burger was wel erg lekker.

Een opmerking: Het ligt niet in een van de veiligste wijken (Hackney)... wij werden ook flink aangestaard door alle groepen die op straat staan en er zijn een paar ontmoedigende feiten te vinden op het internet als je er toch heen wilt. Wij zijn er heen gegaan in de zomer dus toen wij vertrokken was het nog licht buiten en wij hadden 3 vrienden bij ons die daar dicht in de buurt woonden en dat hielp ook wel denk ik :). Mocht je niet afgeschrokken zijn en heb je wat sterke mannen bij je of ben je er eentje :P check dan: http://www.pogocafe.co.uk" target="_blank

Verder is 222 echt een aanrader, het buffet was heerlijk en de chocolade taart met ijs was ook fantastisch.

Wholefoods viel ons wat tegen maar we zijn ook wel verwend. Bij de kassa in de buurt, zijn wel heerlijke Nana's choc. chip en peanutbutter cookies te vinden die vegan zijn (deze zijn geloof ik per 2 verpakt in een rode verpakking). Ook aanraders :)

Zen

Bericht door Zen » do nov 25, 2010 19:21

xmarloesx schreef:
De eettent waar wij heen waren gegaan waar je, fastfood-achtig kon eten, hete Pogo Cafe. Daar krijg je echt heerlijke milkshakes, wij hadden een kokos milkshake en een vriendin had de koffie milkshake. Je kunt er nacho's (met gesmolten kaas, tomaten, uien etc.) bestellen en hamburgers, een vriend van ons bestelde aardappel puree met broccoli en worstjes. Een van ons had een bloemkool/ kaas pasta besteld maar deze viel niet helemaal in de smaak. De burger was wel erg lekker.

Een opmerking: Het ligt niet in een van de veiligste wijken (Hackney)... wij werden ook flink aangestaard door alle groepen die op straat staan en er zijn een paar ontmoedigende feiten te vinden op het internet als je er toch heen wilt. Wij zijn er heen gegaan in de zomer dus toen wij vertrokken was het nog licht buiten en wij hadden 3 vrienden bij ons die daar dicht in de buurt woonden en dat hielp ook wel denk ik :). Mocht je niet afgeschrokken zijn en heb je wat sterke mannen bij je of ben je er eentje :P check dan: http://www.pogocafe.co.uk" target="_blank
Ah Pogo Cafe; daar ben ik anderhalf jaar geleden ook geweest. We hadden daar toen afgesproken met iemand die ons een slaapplek had aangeboden in een straight edge kraakpand (wut?) in Tower Hamlets. In dat squat stond ook een tekst op de muur: if you want a picture of Pogo Cafe, imagine a boot stomping on Jamie Oliver's face forever. :D Vrij naar George Orwell. Krakers en humor - het kan. ;)

Anyway, zo'n vegan milkshake heb ik destijds ook gehad. Was wel okay-ish. Helaas was het restaurant zelf toen al gesloten, dus iets anders zat er helaas niet in...
Cut cold stone with a warm heart

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx » do dec 02, 2010 12:26

ik vond de kokos milkshake meer dan oke-ish! en de koffie variant was ook echt heel lekker, wellicht zijn ze op het ijs maken vooruitgegaan (of kopen ze nu beter in ;) ). Er zaten ook echte stukken kokos onder in het glas.

Apraxia

Bericht door Apraxia » ma dec 06, 2010 21:27

Ik zit nu bij inspiral en t eten is echt geweldig! Sowieso is Londen een Walhalla voor vegans :
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » ma dec 06, 2010 21:29

Ja hoor maak ons maar jaloers ;)
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Zen

Bericht door Zen » ma dec 06, 2010 21:43

Apraxia schreef:Sowieso is Londen een Walhalla voor vegans
Apraxia schreef:-Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.
Klinkt inderdaad als een paradijsje... :mrgreen:
Cut cold stone with a warm heart

Apraxia

Bericht door Apraxia » di dec 07, 2010 11:36

:D En de stank valt reuze mee! ;)
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika » zo jan 16, 2011 9:47

Yay ik ga weer naar London!!!
In het weekend van 25 juni, vrijdagaaf aankomen en zondagaaf weer weg.
Logeer in een hotelletje vlak bij St Pancras'/Kings Cross.
Zaterdag naar een toneelvoorstelling!
Ga samen met een vegetarische vriendin, dus wordt vast gezellie ^^

Purplehippie

Bericht door Purplehippie » di jan 18, 2011 15:41

Ben met Oud en Nieuw in London geweest en heb me echt tonnetjerond gegeten. Twee keer echt superlekker bij Inspiral; er was echt te veel keus daar en alles was lekker, heb dus maar veel te veel besteld :) Ik vond de locatie (Camden!) en inrichting ook geweldig, maar ik ben dan ook een beetje een hippie.
Verder hadden we nog gegeten bij het buffet van Vitao; was iets minder indrukwekkend dan bij Inspiral, maar nog steeds erg lekker. De prijs-kwaliteitverhouding was wel erg goed en de sfeer ook (maar je moet er wel van houden om je tafel eventueel met andere mensen te delen). We hebben ook nog bij Tibits gegeten, wat ook lekker was, maar wel echt aan de dure kant en net iets te hip-doenerig voor mij.

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx » wo jan 19, 2011 19:42

Apraxia schreef:Ik zit nu bij inspiral en t eten is echt geweldig! Sowieso is Londen een Walhalla voor vegans :
Al eens in NY geweest?

indra

Bericht door indra » zo mar 20, 2011 21:36

ik ga begin april naar Londen. Nog tips voor geschikte, niet te dure slaapplaasten??

Plaats reactie