London

Voor alle vragen en tips over reizen en uitgaan met betrekking tot veganisme.
(geen aankondigingen voor feesten ed.!)

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
Ananas
Leefwijze: veganist

Re: London

Bericht door Ananas » ma okt 21, 2013 17:48

Over 2 weken ga ik met 2 vriendinnen een paar dagen naar London!! :cheerie: Supervet :cheerie:

We hebben daar 3 dagen, ik ben er nog nooit geweest. Heeft iemand tips van dingen die ik echt niet moet missen? Wat móet ik meenemen uit de Britse supermarkten? Er staat zoooveel op HappyCow... :)

Brchj

Bericht door Brchj » di okt 22, 2013 12:35

Ik heb 8 maanden in Londen gewoon, tijdens de Olympics. Camden Town is erg leuk, de gothic-alternatieve buurt met marktjes, vrij toeristisch wel. Maar er zit ook een leuk rawfood eettentje waar je ook kale chips enzo kan kopen.

Op een zondag naar Brick lane, leuke Sunday Up Market, en curries eten.

Verder ben ik zelf echt verliefd op de Londense parken: st James Park, Hyde Park..
En toeristische dingen: Buckingham palace (aan een park overigens), Big Ben, Tower of London, Tower Bridge, Oxford street voor t shoppen, Picadilly circus (waar eigenlijk niks te beleven is), Leicester square (west end) voor theaters, St Paul cathedral..

Londen heeft veel gratis museau: tate modern (moet je van houden), absolute must is Natural History Museum, gratis en mooi, groot, oud impressive gebouw.

Het ligt er maar net aan wat je wilt gaan doen, maar Londen is lovelyyy! Als je iets wilt weten vraag het maar
Lieve Nugget! <3
Clover

jet
Moderator

Bericht door jet » di okt 22, 2013 21:06

Techniek museum is ook gratis, en het Brits museum (met o.a. de steen van Rosetta) is ook gratis.
Overigens heeft Groot Britannië al jaren -net als de AH hier- zelf al veel info op labels van verpakking staan, handig.
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » vr okt 25, 2013 8:11

Ik ben net terug van een weekend London met mijn oudste dochter. Holland & Barrett had net een aanbieding voor tweede artikel 1 cent. Dus veel Redwood artikelen ingeslagen om mee naar huis te nemen.
De musea zijn inderdaad gratis. Wij waren naar het Science museum, British museum en Natural History museum.

Er zijn verschillende binnenmarkten. Hier staat bijna altijd een kraam waar je vegan cupcakes kan kopen. Wij waren dit keer naar Greenwhich. Als je langs het maritiem museum loopt (of er doorheen, is ook gratis) kom je in een park. Bovenaan de heuvel is het Greenwich punt en heb je mooi uitzicht over de stad.

Ook leuk is om met de Emirates over de Thames te gaan (http://www.theo2.co.uk/emiratesairline) en er is een veerdienst over de Thames. Beide vallen onder het openbaar vervoer en zijn niet duur.

Bij Camden Town heb je het restaurant Inspiral. Die vond ik het allerlekkerst.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Ananas

Bericht door Ananas » ma nov 11, 2013 14:04

Zo, weer terug in NL (helaas... ;) ). Londen was super! Grappig, wij hebben weer heel andere dingen gedaan dan jullie.

We hebben namelijk vooral gegeten :p en helaas hadden we ook best wat regen, dus parken vonden we niet zo handig.

Camden town is idd superleuk! We zijn daar 2x bij Cakes n Treats gaan eten, superleuk tentje wat sommigen misschien uit Dortmund kennen (bij de Vegalicious winkel). De Camden market ook bezocht, wel lastig dat die verkopers zo achter je aan zitten hoor daar. In Camden ook naar Cookies 'n Scream geweest, een mini tentje met allerlei vegan & glutenfree lekkers. Daarna zaten we echt bomvol..

Erg leuk vond ik het om daar in (bio)winkels te kijken, de producten zijn er zó anders dan hier in NL en de rest van Europa. We keken onze ogen uit bij Whole Foods, Holland & Barrett (kant- en klare vegan cheezecake in de vriezer! oh my) en ook gewoon bij de food store van Marks & Spencers (helaas weinig vegan) en Tesco enzo.

In High Kensington zat er een heerlijk vegan restaurantje bij de Whole Foods: Saf. Daar hebben we ook 2x gegeten. En Manna Cuisine is erg bijzonder om te dineren, een beetje zoals Lucky Leek in Berlijn. We zijn ook nog bij 222 Veggie Vegan geweest, eenvoudig eten (buffet) maar wel lekker.

Erg teleurstellend was wel dat we 2x helemaal een restaurantje opzochten in de regen en dat ze dan dicht bleken te zijn (Vantra en Vitao). Al met al heb ik wel het idee dat er in Berlijn meer zit dan in Londen, maar ik vond Londen wel echt een belevenis omdat álles daar anders is (zo ben ik een aantal bijna-doodervaringen rijker met dat gekke verkeer daar).

Ohja en we hebben nog Perron 9 3/4 bezocht :) en we zijn wel bij de touri hotspots geweest, London Eye en het parlement enzo. Mega druk natuurlijk. Er was ook een grote inzamelingsactie die precies begon toen wij aankwamen: Poppy Appeal. Het duurde even voor we doorhadden waarom iedereen met een klaproos opgespeld liep... maar dat is schijnbaar een grote inzamelingsactie tbv veteranen.

Ik werd erg blij van de Gingerbead Latte bij Starbucks, hoop dat die ook in NL te verkrijgen is. En ik hoop eigenlijk dat Whole Foods ook naar Nederland gaat komen, inclusief die lekkere vegan eettentjes en cupcakes enzo. Maar dat zal wishful thinking zijn...

Brchj

Bericht door Brchj » ma nov 11, 2013 17:56

Leuk! Fijn dat je het naar je zin hebt gehad in Londen! Het is ook een super leuke stad. Ik kwam bij Camden Town ook graag bij de Whole Foods, lekker dat verse brood enzo

Holland and Barrett is overigens 'gewoon' de Engelse versie van de Tuinen. Al heb je daar ook meer vega/vegan eetwaren, paté enzo.

Ik wil er ook weer heen! :cry:
Lieve Nugget! <3
Clover

Ananas

Bericht door Ananas » wo nov 13, 2013 21:24

Maar Holland & Barrett is i.e.g. vegetarisch, i.t.t. de Tuinen... En de H&B had zoveel vegan producten, allerlei Fry's dingen, vegan pizza & cheesecake in de vriezer, allerlei vegan broodjes & snacks.. Vegan yoghurt zonder soja/amandel/kokos.. *heimwee* :p ik zou het echt fijn vinden als ze die producten ook in Nederland zouden introduceren!

Framboos

Bericht door Framboos » vr nov 15, 2013 11:12

Wat is er niet-vegetarisch bij De Tuinen dan?

Het is trouwens niet hetzelfde, maar wel van hetzelfde moederbedrijf dacht ik.

Ananas

Bericht door Ananas » zo nov 17, 2013 10:42

Het is idd zelfde eigenaar. Bij de Tuinen hebben ze toch allemaal van die slakkenslijmproducten (vroeger althans) en visolie..

Framboos

Bericht door Framboos » zo nov 17, 2013 12:05

Dat hebben ze bij de Holland & Barrett ook wel..

Ananas

Bericht door Ananas » zo nov 17, 2013 21:35

Oh da's ook suf. Ze hebben er wel grote borden hangen dat het een vegetarische winkel is. Zou sowieso tof zijn als de Tuinen dat ook zou doen (als ze dat dan ook echt zijn).

Veggie93

Bericht door Veggie93 » ma nov 18, 2013 12:05

Ananas schreef:Oh da's ook suf. Ze hebben er wel grote borden hangen dat het een vegetarische winkel is. Zou sowieso tof zijn als de Tuinen dat ook zou doen (als ze dat dan ook echt zijn).
Ja he :) Weet je tenminste zeker waar je aan toe bent.
Treat others how you would like to be treated.

Plaats reactie