uit eten in Gent

Voor alle vragen en tips over reizen en uitgaan met betrekking tot veganisme.
(geen aankondigingen voor feesten ed.!)

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
Wen

uit eten in Gent

Bericht door Wen » zo jun 13, 2010 13:44

In Gent (België) is een SUPERRRR veganistisch restaurant. Het is er al you can eat buffet en maar goed ook, want het is zo lekker dat je niet wil stoppen met eten :D
Ook mijn omni man vond het heerlijk en zei direct dat als dit in Mechelen was dat dit onze vaste stek zou worden :shock:
Ik kan het dan ook iedereen aanraden die naar Gent gaat. Je kan er ook perfect met vleeseters gaan eten. Ze zullen er niets te kort komen en het is een perfecte introductie voor degene die nog nooit vegan hebben gegeten. Echt met zo'n keuken kan je mensen dus laten nadenken over veganisme, want velen denken nog steeds dat veganisten zoals konijnen eten. Dit restaurantje bewijst dat veganisme minstens even lekker als de traditionele keuken is.

Framboos

Re: uit eten in Gent

Bericht door Framboos » zo jun 13, 2010 14:35

In je enthousiasme vergeet je naam en adres helemaal. :)

Wen

Bericht door Wen » zo jun 13, 2010 14:37

hihi was de link vergeten: http://www.komkommertijd.be/" target="_blank

Marla
Leefwijze: veganist

Bericht door Marla » ma jun 14, 2010 7:46

Oh dat was dicht toen wij in Gent waren, maar ik heb desondanks heel goed gegeten. Ik zal even opzoeken waar wij heen zijn geweest, er zijn verschillende vegan friendly restaurants in Gent.

Zen

Bericht door Zen » ma jun 14, 2010 8:33

Tegenover het (trein)station zit Lekker GEC. Ook helemaal vegan en zeker de moeite waard. :)

En volgens Happy Cow zit er nu zelfs een 3e vegan restaurant: Avalon.
Cut cold stone with a warm heart

Wen

Bericht door Wen » ma jun 14, 2010 20:24

Lekker gec vonden wij dus helemaal niet lekker. Ik heb er zowat alles uit het warm buffet geproefd en allemaal flauw en smaakloos. Neem er zeker geen omni's mee naartoe, want het bevestigd wel erg het idee dat veel vleeseters over veganistisch eten hebben, zijnd flauw smaakloos eten. Terwijl een lekkere vegan maaltijd toont hoe heerlijk vegan eten kan zijn.
Over Avalon heb ik al veel goeds gehoord, maar het is enkel 's middags open.
Ook om duimen en vingers af te likken is "De Frietketel". Het is wel fastfood, maar o zo lekker. Mijn man eet heel graag Bicky Burgers en daar heeft hij de eerste geslaagde superlekkere veggieburger gegeten. Er is ook veggie stoofvlees en veggie stoofvleessaus, veggie bitterballen en vegan tartaarsaus.

Zen

Bericht door Zen » ma jun 14, 2010 20:45

Het is alweer een tijdje geleden dat ik er was en we hadden toen iets van de kaart. Van anderen had ik er eerder ook positieve dingen over gehoord. :)
Cut cold stone with a warm heart

cavia

Bericht door cavia » wo dec 15, 2010 14:57

Ik vertrek vrijdag ochtend voor een nachtje naar Gent, heeft iemand een tip om ergens lekker te gaan ontbijten/brunchen?

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » wo dec 15, 2010 19:45

Voor het geval je ze nog niet kent, restaurantgids van EVA: http://vegetarisme.be/index.php?option= ... 46&prov=OV en Vegatopia:
http://www.vegatopia.com/vega/restauran ... nts-belgie

cavia

Bericht door cavia » do dec 30, 2010 12:16

Ik ben twee weken geleden naar Gent geweest, en heb nog noooooit zo goed gegeten! Alleen daarom zou ik al terug gaan.
Allereerst lag ons hotel in de zelfde straat (!!) als Greenway. Daar hebben we 's middags ook gelunched. We namen alletwee een broodje burger, met salade erbij. Ik had een wortelburger, en die was gewoon lekker. Meer niet. Weet niet meer wat mn vriend voor (vega)burger had, maar hij vond die van mij lekkerder, haha.
Tussendoor hebben we bij Le Pain Quotidien warme choco gedronken. Ik vroeg of het ook met sojamelk kon, en wat voor chocolade het was. Het kon, en was donkere chocolade (=meestal vegan). Dus gewoon genomen.
's Avonds zijn we bij Lekker GEC gaan eten. Ik had een seitanstoverij met frietjes en salade. Mn vriend spaghetti (met tomaten vegagehakt/seitansaus). Beiden waren erg lekker. Onwiiiijjjjs veel frietjes, dat wel. Sowieso was het veel, zeker voor die prijs. En heb daar ook de lekkerste veganaise gegeten (had daarvoor alleen degene van De Rit (?) geprobeerd). Ze waren ons een beetje vergeten, dus kwam ze, toen ze dat kwam vertellen, een bakje met nacho's brengen. Waren daar ook heel lief en aardig, sowieso vind ik Belgen veeeeel vriendelijker.
De dag erna zijn we bij Le Pain Quotidien gaan ontbijten. Ik nam havermout met verse en gedroogde vruchten, maar dat stelde niet veel voor. Veel te weinig. Heb erna dus nog een desembroodje besteld en besmeerd met éen van de chocopasta's (Noir was vegan) die daar op tafel stonden. Eerlijk gezegd vond ik het verse sinasappelsapje ook smaken alsof ie uit een fles kwam. Zat geen vruchtvlees in. Mn vriend had gekookte eitjes op brood, was volgens hem ook gewoon goed te doen. Onwijs leuke zaak om wat te eten of drinken. Niet alles is vega(n), maar op de kaart staat bij de dingen die vegan zijn een worteltje.
Het was ijskoud, de stad hadden we de dag ervoor al uitgeplozen en omdat heel dat weekend toch een beetje om eten draaide, zijn we 's middags richting Avalon gelopen. Wederom erg gezellig en vol (frapant, al die drukke vega eettentjes. Leuk!). Ik had een huisgemaakte ayurvedische kruidenthee. Maar die was mierzoet (appelsap of zo). Eerst namen we een currykokossoep, die erg lekker was, om vervolgens samen de "groententaart" te delen. Op het bord lag een stuk groententaart, veel rauwe en warme groenten en quinoa. Quinoa ben ik (vriend ook niet) zo kapot van (althans, van die niet. Gewoon gekookt, leek wel). Ook heb ik daar het kookboek gekocht (daaruit heb ik al twee keer de groententaart gemaakt. Omnomnomnom)
Aan het einde van de dag hebben we bij Tasty World gegeten. Daar waren de burgers nog lekkerder dan bij Greenway. En gezond ook, op een meergranen broodje, veel sla, deden niet vettig aan. Ik had de winterburger (met een hazelnootburger, zoetzure saus, sla etc) en mn vriend de texas (grillburger, sla, saus) en beide nog een slaslaatje. En het was wederom veeeel. Ik vroeg of de saus vegan was, was het niet, en toen kwam ze aanzetten met een bakje olijfolie, voor er over heen. Heel erg aardig dus. Ook had mn vriend een shake (banaan aardbei?) met sojamelk (zodat ik kon proeven). Weet niet meer precies hoe ie was. In ieder geval lekker.
Na het eten richting het station, en begon het te sneeuwstormen.. :)

Hele saaie Gent review, maar alles wás ook gewoon lekker,

Wen

Bericht door Wen » do dec 30, 2010 14:30

En je bent het lekkerste resto nog vergeten: De Komkommertijd (= het enige volledig vegan restaurant van België en echt superlekker, zelfs voor omni's)!!

cavia

Bericht door cavia » do dec 30, 2010 14:34

Maar we waren er maar twee dagen :(
Volgende keer maar weer! En Lekker GEC is volgens mij ook helemaal veganistisch!

Wen

Bericht door Wen » do dec 30, 2010 14:41

Nee, ze serveren nog kaas.

cavia

Bericht door cavia » do dec 30, 2010 15:17

Oh ja, dat is waar ook! Mn vriend vroeg om kaas bij zn pasta. Vroeg me toen ik het aan het typen was ook af waarom ik eigenlijk geen hapje van zn pasta had genomen. Maar daarom dus.

Marla

Bericht door Marla » vr dec 31, 2010 18:06

Ik was vorig jaar zomer in Gent en toen waren helaas veel restaurants (waaronder komkommertijd) dicht maar we hebben ons levend gehouden met burgers bij Greenway en Tasty World, erg lekker allemaal.
We hebben ook bij lekker Gec gegeten maar de bediening was toen echt heel raar, best wel onbeschoft ook. Ik weet niet meer wat ik van het eten vond maar al met al was dat dus niet zo'n succes.

Ananas

Bericht door Ananas » zo mei 06, 2012 9:02

Ben vrijdag in Gent geweest, wat een gave stad! We hebben gegeten bij de Greenway, bij Avalon en bij de Komkommertijd. Én we hebben bonbons gekocht bij Yuzu, vegan Gentze neuzen kunnen proeven en we kregen op straat zo maar Alpro soja toetjes :mrgreen: Ik wil nog eens gaan om alle andere dingen te proberen, Gent is echt de max!

We zijn trouwens wel bij Tasty World naar binnen gestapt, maar ze vertelde ons dat de broodjes niet vegan zijn.... Ze hebben wel 2 vegan burgers, maar die zou je dan met een salade moeten bestellen. Het broodje bestat voor 0,0001% uit melk ofzoiets. Echt suf!

(trouwens, over de bediening: wij hadden ook geen vriendelijke service. echt kortaf en chagrijnig. zou dat normaal zijn daar?)

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » vr nov 01, 2013 21:41

Ik ga binnenkort voor een feestje naar Gent, en overdag zelf gaan we even in Gent zelf kijken.
Zijn er nog nieuwe leuke ontwikkelingen in Gent wat betreft restaurants?
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » ma dec 09, 2013 20:52

Ik was dit weekend in Gent met een groepje vegans van het PPK forum. Super lekker gegeten! Lunch bij Avalon met de 'dagschotel' (een bord met allerlei hapjes) en een heerlijke worteltjestaart toe. Diner bij Komkommertijd waar je onbeperkt kunt opscheppen van het buffet. Ze hadden fantastische pompoensoep met dille, allerlei hapjes, ovenschotels en salades en een banaan-appel-kokos crumble met vanillevla toe. Erg lekker allemaal.

Tussendoor zijn we nog even bij Vedge geweest, een heel klein maar fijn vegan winkeltje waar ze zowel schoenen als kaas en chocola verkopen.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Ananas

Bericht door Ananas » wo dec 11, 2013 8:31

Hee wat toevallig! Ik was ook in Gent :) met de Future Food Academy. Heb vrijdagmiddag mijn favoriete spinazieburger gegeten bij Greenway. Verder helaas niet toegekomen aan de vele restaurantjes. En ik wist niet van Vedge! Oh well, over een paar maanden weer FFA weekend in Gent.

Wen

Bericht door Wen » wo dec 11, 2013 13:09

De komkommertijd is echt de moeite waard vind ik!

Plaats reactie