Vegamap Amsterdam

Voor alle vragen en tips over reizen en uitgaan met betrekking tot veganisme.
(geen aankondigingen voor feesten ed.!)

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
immeëmosol
Leefwijze: part-time veganist
Contacteer:

Re: Vegamap Amsterdam

Bericht door immeëmosol » zo mar 13, 2011 8:46

'k hoop dat de bedrijfseigenaren deze pagina ook bijhouden :
http://www.vegguide.org/region/195/map

Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » wo mar 16, 2011 11:45

Afgelopen maandag de vegamap gezien. Zag er erg goed uit.

lena

Bericht door lena » wo mar 16, 2011 12:35

Een goed initiatief! Komt er ook een high res downloadversie?
Australian ijs heeft meer vegan smaken dan Ben & Jerry's toch? Die kan er misschien bij voor een volgende versie. Zijn er eigenlijk geen andere niet-keten ijssalons in Amsterdam? In veel steden kun je toch gewoon sorbetijs kopen bij Italiaanse ijssalons, maar in Amsterdam gaan wij ook altijd naar de Australian realiseer ik me nu.

Zijn bij de Top Thai de vegetarische gerechten standaard echt vegetarisch (dus zonder vissaus enzo), of moet je daar toch nog expliciet om vragen? Ik vind het altijd fijn om gewoon ergens naar binnen te kunnen stappen als we uit eten gaan en ik mis Thais uit eten best wel.

Een Android app zou echt cool zijn trouwens. Liefst eentje met GPS, dat je kunt zien of er binnen x meter van waar je bent nog iets interessants is.

Fynnya

Bericht door Fynnya » wo mar 16, 2011 12:37

Vegantastic schreef:
Heavenly Food
Vegan Kookworkshops, maar ik weet niet of zij nog actief zijn. Vroeger waren ze in Amsterdam.
http://www.heavenlyfood.nl
Dat is den haag toch?
Weet ik niet. Bij de info over vorige kookcursussen zie ik alleen Amsterdam staan, dus ik kan me voorstellen dat zij in Amsterdam zit. Maar ze zou ook best in Den Haag kunnen zitten hoor, we hebben nog geen contact gehad met haar.
In Den Haag zit/zat wel een andere instantie die geloof ik ook vegan kookcursussen gaf, die ook Heaven in de naam heeft: Heaven of Delight.
Vegantastic schreef:
Stichting Veko
http://www.vekologisch.nl
Catering die (onder andere?) vegan kookt. Zij zijn het ook die koken in zaal 100 (staat al op jullie map) en in sauna fenomeen (is gestopt/gaat stoppen). Doet ook kookworkshops, maar ik weet niet of die vegan zijn.
Deze staat genoemd.
Zaal 100 wel, maar ik bedoelde Stichting Veko als mogelijke optie voor als kookcursus bij Inspiratie Nodig. Stichting Veko staat er zelf niet op toch, of kijk ik nou slecht?
Laatst gewijzigd door Fynnya op wo mar 16, 2011 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » wo mar 16, 2011 13:04

lena schreef:Een Android app zou echt cool zijn trouwens. Liefst eentje met GPS, dat je kunt zien of er binnen x meter van waar je bent nog iets interessants is.
Dan zou je iets moeten doen met Layer.

lena

Bericht door lena » wo mar 16, 2011 17:07

Bedoel je Layar? Is dat niet vooral nuttig voor als je er echt langsloopt? Als er binnen 10 meter van waar ik ben iets is dan weet ik dat wel, maar ik zat bijvoorbeeld laatst bij het speeltuintje tegenover de Biomarkt en terwijl kind aan het spelen was zocht ik uit waar we wat zouden kunnen eten binnen een straal van een kilometer. Dat is dan nog best een gedoe om uit te zoeken (vooral op een telefoon). Een website met google maps zou ook al wel handig zijn denk ik. Zijn er plannen voor zoiets? Als er een bestand is met postcodes is dat volgens mij niet al te moeilijk te maken, ik zou daar best eens naar willen kijken.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » wo mar 16, 2011 18:11

lena schreef:Bedoel je Layar?
Ja :)
Is dat niet vooral nuttig voor als je er echt langsloopt? Als er binnen 10 meter van waar ik ben iets is dan weet ik dat wel, maar ik zat bijvoorbeeld laatst bij het speeltuintje tegenover de Biomarkt en terwijl kind aan het spelen was zocht ik uit waar we wat zouden kunnen eten binnen een straal van een kilometer. Dat is dan nog best een gedoe om uit te zoeken (vooral op een telefoon). Een website met google maps zou ook al wel handig zijn denk ik. Zijn er plannen voor zoiets? Als er een bestand is met postcodes is dat volgens mij niet al te moeilijk te maken, ik zou daar best eens naar willen kijken.
Layar kan ook idd met grotere afstanden. Ik doe er niet veel mee, dus weet niet in hoeverre het echt handig werkt.

Google Maps zou je kunnen gebruiken in een iphone app, voor sneller specifieke info verkrijgen. Ik heb mij daar nog niet mee bezig gehouden.

Met gewoon google maps ook niet.

Fynnya

Bericht door Fynnya » wo mar 16, 2011 19:40

lena schreef:Een website met google maps zou ook al wel handig zijn denk ik. Zijn er plannen voor zoiets?
Het is wel ons plan voor de nieuwe restaurantgids/Vegan Friendly gids van de NVV, dat je die restaurants en andere bedrijven zowel in een alfabetische lijst als op een landkaart kan bekijken. Zoiets als je hier rechts op deze website ziet, is mijn idee: http://www.balfolk.nl dat vind ik heel goed en handig werken. Zoiets moet je met google maps kunnen maken (of deze specifieke ook via google maps is gemaakt, weet ik niet trouwens).
Maar dat is tot nu toe alleen nog een vaag plan, dat nog een beetje in mijn kast ligt te verstoffen, tot we een keer met Vegantastic samen gaan overleggen over de uiteindelijke vorm, want het hangt er natuurlijk vanaf of dat technisch wel haalbaar is op de website van de NVV (of het niet teveel capaciteit vraagt etc.).

En we moeten nog uit gaan zoeken hoe je zoiets maakt/kijken of er al iemand binnen de NVV is die dat weet, want wij hebben daar beide geen ervaring mee. Maar eerst zijn we nog bezig met de gids samenstellen en contact leggen met de bedrijven. Maar ik ben al vrij ver met de restaurantgids, dus redelijk binnenkort moet die hopelijk af zijn (alleen de restaurants en hun beschrijvingen, zonder dat ze zijn goedgekeurd als Vegan Friendly, want dat duurt nogal een tijd met zo'n lange lijst), en dan kunnen we inderdaad gaan kijken naar hoe dat gepresenteerd kan worden op de website.

Fynnya

Bericht door Fynnya » wo mar 16, 2011 19:49

Ik vind trouwens het gebruik van logo's op die Vegamap van Amsterdam een heel handige toevoeging, daar had ik zelf nog niet aan gedacht, om verschillende soorten bedrijven een verschillend logo te geven. Dat is wel superhandig eigenlijk, dat je meteen het verschil ziet tussen restaurant, kraakcafé, winkel, catering, etc.
Ik denk dat we dat idee maar moeten gaan kopiëren :mrgreen: als we voor de restaurantgids/Vegan Friendly inderdaad een landkaart maken.

Maar als je wilt helpen Lena, heel graag! We kunnen zeker nog hulp gebruiken. (y)

lena

Bericht door lena » wo mar 16, 2011 21:26

Heb je al die namen en adressen van de restaurants in een Excel of vergelijkbaar bestand?

Fynnya

Bericht door Fynnya » do mar 17, 2011 10:44

lena schreef:Heb je al die namen en adressen van de restaurants in een Excel of vergelijkbaar bestand?
Momenteel in Word.

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » zo mei 15, 2011 18:41

Mooi initiatief! Was in Gent ook heel handig om met de vegamap de vegan friendly restaurants te vinden.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

imme

Bericht door imme » vr aug 23, 2013 20:35

Bij deze wijs ik jullie op http://www.openecomaps.co.uk/contribute_tutorial.php .
In tegenstelling tot google maps is deze landkaart en het gebruik ervan open source.

Plaats reactie