Vegan in Turkije

Voor alle vragen en tips over reizen en uitgaan met betrekking tot veganisme.
(geen aankondigingen voor feesten ed.!)

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
Gnoe
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Vegan in Turkije

Bericht door Gnoe » do jul 05, 2012 18:45

veggie84 schreef:
Hoi Gnoe,

ik heb sinds ik ervoor heb gekozen om vegan 4 life te zijn :P

geen pide, geen tr brood, geen simit of wat dan ook gehad.
'Mijn' Turkse groenteboer heeft pide die veganistisch is. Ik ga er morgen weer een halen voor bij een wortelsmeersel dat ik met linzensalade meeneem naar een aanschuiftafel. Ik haal daar ook graag Libanees brood, ook fijn met bij dips!
.....................................................
Kom eens langs op Graasland!

Ananas
Leefwijze: veganist

Re: Vegan in Turkije

Bericht door Ananas » di aug 26, 2014 17:43

Net terug van een week Istanbul. Wow!

Ik heb veel cig köfte gegeten, ook als dat niet per se de bedoeling was (werd dan geserveerd bij een vegetarische schotel). Bij Turkse restaurantjes veel groentegerechten gegeten, en dolma's en gevulde paprika's. Ontbijt was in de hostels wit brood met jam en fruit. Maar bij één van de hostels werd het ontbijt niet als buffet aangeboden maar als opgemaakte borden, incl. ei & kaas, dat was wel jammer. Toen om een leeg bord gevraagd (nja ge-handen-en-voeten eigenlijk) en wit brood met helva (zoete tahin) gegeten.

Op straat kun je wel lekker gegrilde maïskolven en kastanjes halen. En simits. En heel veel water.

Over het algemeen prima dus om te eten, maar ik miste wel sojayoghurt of überhaupt iets met eiwit. Zelfs sojamelk is er amper te krijgen. Alleen in een fancy buurt bij de Carrefour. Ohja, en bij Starbucks :p We zijn nog in een vegan winkeltje geweest, maar die had ook geen soja yoghurt.

Trouwens wel bij een veggie restaurant gegeten, die hadden lekkere vegan lasagna. En maakten ook goed ontbijt, met zelfgemaakte vegan yoghurt en witte 'kaas', van amandelen. Tof!

Oja en alles is er wel suupergoedkoop. Dat is wel fijn :-) een tip trouwens: was al je groente en fruit. Heb ik niet gedaan, want doe ik nooit, en toen had ik flink last van m'n buik de laatste 2 dagen. Dommm. Ik zou het overigens niet met kraanwater wassen, want dat heeft daar een gek geurtje (en is niet geschikt om te drinken).

Plaats reactie