Zeldzaam in Arnhem

Voor alle vragen en tips over reizen en uitgaan met betrekking tot veganisme.
(geen aankondigingen voor feesten ed.!)

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
jet
Moderator
Leefwijze: veganist

Zeldzaam in Arnhem

Bericht door jet » ma jun 25, 2012 22:57

http://www.zeldzaamarnhem.nl/high-tea-a ... rnhem.html

Pluim voor dit restaurant, voor de koks!

Vandaag geweest, en er was van te voren gebeld door een collega dat ik veganist was, en of ze daar iets mee konden: antwoord, ja hoor dat kunnen wij wel. Gezien de kaart had ik nog mijn twijfels, maar die waren gauw foetsie.

De kok had een fantastisch gerecht gemaakt dat hij aan tafel even kwam toelichten:
gefrituurde paddestoelen, asperges in bietjes gerold hieronder met groene blaadjes van het een of ander. Bloemkooltjes op een courgettebedje, rookpaprikaspul en nog allerlei andere dingen die me niets zeiden, die lekker klonken en die ook erg lekker waren!
Het zag er niet alleen heerlijk uit, het smaakte ook ontzettend lekker.
Nog niet vaak zo lekker en bijzonder gegeten!
Dus hulde voor de kok!! (y) (y) (y)
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Renee1137

Re: Zeldzaam in Arnhem

Bericht door Renee1137 » di jun 26, 2012 6:16

Ik ben niet vaak in Arnhem, maar dit zal ik in mijn hoofd houden voor het geval dat! Wat ontzettend leuk dat je in zo'n zorgeloze verwennerij terecht kwam! Denk je dat er mensen in de bediening waren die vega(n) zijn, dat er daarom zo makkelijk op gereageerd zijn?
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » di jun 26, 2012 7:22

Wat leuk dat ze zo hun best hebben gedaan! Echt geweldig dat ook bij gewone restaurants we steeds beter terecht kunnen en geen fantasieloze hap krijgen.
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » di jun 26, 2012 10:53

Hé, wat gaaf, daar kwam ik best vaak voordat ik vegan was! :) Nog maar weer eens opzoeken dan maar... ik woon toch vlakbij.
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

marjan

Bericht door marjan » di jun 26, 2012 18:48

Wat super leuk Jet! :D

jet
Moderator

Bericht door jet » wo jun 27, 2012 17:35

Renee: heb geen idee of de kok of iemand anders vegan was. Serveerster in elk geval niet, want die wist eigenlijk ook niet wat het was... Kok deed niet moeilijk en maakte gewoon iets lekkers :mrgreen:
Ik was er in elk geval blij mee wat de reden ook was :mrgreen:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

marjan

Bericht door marjan » zo mar 31, 2013 9:13

Ik ben afgelopen dinsdag met een groep collega's bij Humphrey's in Arnhem geweest. Mooie locatie aan de Rijnkade en prima veganistisch eten. http://www.humphreys.nl/ Natuurlijk moet je het wel vooraf aangeven en daarbij vertellen wat voor dingen je graag eet. Ik kreeg een apart menukaartje met wat ze voor mij gemaakt hadden: bietencarpaccio met rucola en pecanoten, gewokte tofublokjes in pittige saus met diverse groente en batatachips en als toetje sorbetijs met vruchtensaus. Was goed. :)

sillygirl

Bericht door sillygirl » di feb 18, 2014 14:25

Ik vind dit topic nu via google. Leuk om te lezen want ik ga binnenkort waarschijnlijk met een groepje collega's naar Humphreys in Utrecht. Hopelijk zijn ze daar net zo flexibel als ik het vantevoren doorgeef. :) (de kaart zelf gaf me niet zoveel hoop)

Plaats reactie