Vliegende Schotel Amsterdam

Voor alle vragen en tips over reizen en uitgaan met betrekking tot veganisme.
(geen aankondigingen voor feesten ed.!)

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
TonyJello
Leefwijze: veganist

Re: Vliegende Schotel Amsterdam

Bericht door TonyJello » wo okt 17, 2012 11:24

Ja, dat dacht ik ook en heb daarom mijn bericht hierboven aangepast.

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » wo okt 17, 2012 11:56

cavia schreef:HAHAHAHA jammer!

@butternutkin; als je naar de overige berichten van geno kijkt, zie je dat het wel vaker over de vliegende schotel gaat.
Oh spannend, die had ik niet gezien. Het kan ook de broer of partner van de eigenaar zijn natuurlijk.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

DeVegetarische

Bericht door DeVegetarische » wo okt 17, 2012 12:50

Ik denk wel dat het interieur er op de foto's nogal treurig en haveloos uitziet. Het gaat voor mij en veel andere mensen niet alleen om het eten, en ik vermoed dat als je het interieur leuker maakt, mensen meer geneigd zijn om te komen. Denk ik dan.
Mijn naam is een beetje achterhaald :)

geno
Leefwijze: vegetarier

Bericht door geno » wo okt 17, 2012 14:20

Hahaha. ok jullie hebben me door. ik had geen zin om reclame voor mezelf te maken en wilde weten wat jullie ervaringen zijn en ik dacht op deze manier eerlijker reacties te krijgen. Beetje sneaky misschien, excuus daarvoor. Met de kritiek kan ik niet echt veel, want dat verhaal van die seitan stroganoff en het ijs is van voor mijn tijd. En alleen zeggen dat je het niks vond zonder te vertellen waarom kan ik niet veel mee. Wat het verfen van de muren betreft, dat is bijna volledig gebeurd. Deze winter hoop ik het laatste deel te doen. De happzy award noemde ik om een beetje tegenwicht te geven.

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » wo okt 17, 2012 21:19

You sneak.

Wat ik belangrijk vind aan een restaurant (naast dat er veganistische gerechten geserveerd worden, dat lijkt me logisch) is dat het:
1. betaalbaar is
2. beter is dan wat ik zelf op tafel zet. Dus Seitan stroganof was voor jouw tijd, maar dat soort gerechten heb ik persoonlijk ook geen behoefte aan. Wel bijvoorbeeld aan groentes die je niet vaak ziet, op een creatieve manier klaargemaakt en met veel salade :D

Als ik een vette fantasieloze hap wil eten koop ik wel een zak ovenfrieten met een pot vegan mayo ;)
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

TonyJello

Bericht door TonyJello » wo okt 17, 2012 21:34

Butternutkin schreef:You sneak.

Wat ik belangrijk vind aan een restaurant (naast dat er veganistische gerechten geserveerd worden, dat lijkt me logisch) is dat het:
1. betaalbaar is
2. beter is dan wat ik zelf op tafel zet. Dus Seitan stroganof was voor jouw tijd, maar dat soort gerechten heb ik persoonlijk ook geen behoefte aan. Wel bijvoorbeeld aan groentes die je niet vaak ziet, op een creatieve manier klaargemaakt en met veel salade :D

Als ik een vette fantasieloze hap wil eten koop ik wel een zak ovenfrieten met een pot vegan mayo ;)
3. Schoon restaurant
4. Prettige stoelen
5. Schone toiletten
6. Hygiënische keuken
7. Vriendelijke, vlotte bediening
8. Rustige achtergrondmuziek
9. Ruime keuze aan gerechten
Laatst gewijzigd door TonyJello op do okt 18, 2012 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » wo okt 17, 2012 21:57

Dat lijkt me sowieso vanzelfsprekend :)
Linda mcCartney

Marcello
Leefwijze: vleeseter
Contacteer:

Bericht door Marcello » wo okt 17, 2012 22:43

Ben zelf 1 of 2 keer daar geweest. Heel lang geleden (misschien wel 15 jaar). Was toen behoorlijk basic, maar wel OK. Prijs/Prestatie verhouding was toen in ieder geval heel goed want het was heel goedkoop. Keuze was wat minder.

Geno, probeer je voordeel te doen met de opmerkingen hier en vooral ook in je zaak. Maar meer dan je best kun je niet doen (y)
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.

TonyJello

Bericht door TonyJello » do okt 18, 2012 8:40

Butternutkin schreef:Dat lijkt me sowieso vanzelfsprekend :)
Ja, mij ook, maar niet elke restauranteigenaar...

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » do okt 18, 2012 12:40

Nee, Tony, daar heb je gelijk in helaas :mrgreen:
Linda mcCartney

Fruitig

Bericht door Fruitig » do dec 20, 2012 20:02

Aangezien ik al meerdere malen in de Bolhoed was geweest en nog nooit in een vliegende schotel had gezeten besloot ik om hier te gaan eten samen met mijn dochter.

We hebben gekozen voor de lasagna, mijn dochter nam deze vegetarisch en ik at deze vegan. Het was erg lekker, ook het voorgerecht was goed verzorgd, het gedeelte met ei heb ik overgeslagen. Er was geen nagerecht vegan, dus dat moest ik overslaan. Dat vond ik wat raar omdat het restaurant pretendeert vegan friendly te zijn. Het restaurant zelf is fleurig ingericht, met allerlei kunst aan de muren. Er hangt een relaxte sfeer met lekkere muziek en een goede bediening.
vegan with an edge!

Brent

Bericht door Brent » ma dec 30, 2013 13:02

In het Parool is de Vliegende Schotel genadeloos afgekraakt.
De bruine rijst was er wel lekker!

http://www.parool.nl/parool/nl/14631/Pr ... el-4.dhtml

Die beschrijving is voor mij aanleiding genoeg om daar nooit naar binnen te willen gaan om te eten.
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Plaats reactie