Duitsland - München

Voor alle vragen en tips over reizen en uitgaan met betrekking tot veganisme.
(geen aankondigingen voor feesten ed.!)

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
Ananas
Leefwijze: veganist

Duitsland - München

Bericht door Ananas » vr jul 12, 2013 21:19

Ten slotte waren we 1,5 dag en 1 nacht in München. Wat een supertoffe stad voor veggies! HappyCow is overloaded met spots, moeilijk om uit te kiezen wat je wil doen zeg.

We dineerden bij Max Pett, een beetje upscale dining hoewel dat vooral aan de prijs te merken was, en aan de chocolademousse als dessert dan - die was wel echt goddelijk. We probeerden hun ontbijt ook uit de volgende ochtend, vet lekkere scrambled tofu. Er zitten 3 vegan kledingwinkels in de stad - Dear Goods I, Dear Goods II en Veganista. Kocht een trui en een vest, en een t-shirt voor een vriendinnetje. Bij vegan healthfood store Radix ook fink chocola en pet food ingeslagen, evenals een riem en een t-shirt. En bij de drogisterij DM sloeg ik allerlei goed betaalbare vegan verzorgingsproducten in van hun lijn Al Verde (hoewel ik de zonnebrandcrème en de tandpasta echt vreselijk vind, was de rest wel de moeite van het de hele dag door sjouwen met die flesjes waard).

We aten overal kleine dingetjes om zoveel mogelijk uit te proberen. Cake en smoothie bij café Katzentempel, een echte kattentempel met wel 30 mandjes en veel speeltjes voor de 4 opvangkatten die er wonen. Een gierstkroket bij Boonian, een mini vegan standje in een winkelcentrum. We kochten superdure koekjes en idem pesto en vlierbloesemlimonade bij een vegan boerenmarktkraam die alles zelf maakten - goddelijk! En we aten quiche en heerlijke bosvruchtenroomtaart bijIgnaz.

En toen helaas de nachttrein terug naar Nederland waar ik weer zelf moest koken en afwassen, en waar het regende en we niet meer konden frisbeeën omdat de wind steeds de frisbee ontvoerde... oh well :mrgreen:

JudithK
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Duitsland - München

Bericht door JudithK » di jul 23, 2013 7:00

Wij zijn ook een paar dagen in München geweest. De döner bij Royal Kebab House was heerlijk! Zeker de moeite waard en heel handig zo vlakbij het station. Als je dan 's avonds aankomt met de trein hoef je niet ver te zoeken.
Max Pett zijn we vorig jaar geweest. Het eten was lekker, maar ik vond het wel duur.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Plaats reactie