De slimme vegan kampeerder

Voor alle vragen en tips over reizen en uitgaan met betrekking tot veganisme.
(geen aankondigingen voor feesten ed.!)

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
Raynak

Re: De slimme vegan kampeerder

Bericht door Raynak » do feb 12, 2015 12:23

Leuk topic!

Ik ga deze zomer met m'n vriend een aantal weken een deel van de Pyreneeën thru-hiken, heb nu al zin in de voorbereidingen!

Nog meer mensen die dit jaar weer gaan kamperen?

jet
Moderator
Leefwijze: veganist

Bericht door jet » zo feb 15, 2015 11:35

Nou ja, weer.....
Mijn vriend is niet zo'n kampeerder, maar nu we een grotere tent hebben wil hij het wel weer eens proberen.
We gaan dit keer naar Zweden (waarschijnlijk), dus ik ben benieuwd.
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » zo feb 15, 2015 13:38

Oeh Pyreneën en Zweden, leuk!

Ik vermoed dat ik van de zomer tot over mijn oren in de proefschriftstress zit en geen zin heb om met kampeerspullen te rommelen, dus het zal denk ik een stedentrip worden dit jaar. Mijn vriend vindt het ook nooit erg om niet met de tent te gaan. :mrgreen:

Kamperen doen we dan wel weer als ik werkloos ben. :grin:
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

jet
Moderator

Bericht door jet » ma jul 06, 2015 10:13

Het is Zweden geworden.
Ben al zooi aan het verzamelen, en heb al allemaal voedsel ingepakt dat tot maaltijd bereid kan worden. Enige dat ik nog moet toevoegen in Zweden zelf is groenten (voor de meeste dingen).

Tent heb ik ook voor het eerst opgezet, pfffff. Het opzetten valt mee, maar we proefdraaiden afgelopen zaterdag tijdens de hittegolf :mrgreen:

Nog dingen die ik niet moet vergeten?
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

jet
Moderator

Bericht door jet » zo aug 02, 2015 13:07

Ik had een klapkratje vol met voedselpakketjes mee uit NL. Enige dat toegevoegd moest worden waren de groenten (meestal). Ik had ook een lijstje mee met daarop de dingen die ik had meegenomen en wat er nog voor gekocht moest worden.
Ik had o.a.:
Pasta al funghi (afgemeten hoeveelheid pasta met rode saus uit een pakje en gedroogde paddo's)
Pasta pesto (met Alpro cuisine en een potje basilicumpasta van AH en pijnboompitjes)
Risotto (alweer met funghi :mrgreen: lekker makkelijk droog mee te nemen, pesto en kruiden)
Couscous (met linzen, rozijntjes en een zakje sausmix)
Curry (blikje cocosmelk, sojabrokjes, cashews en saus uit een zakje)
Nasi (potje satésaus (2x gebruikt), nasikruiden en sojabrokjes)
Pannekoeken (zak meel en een pak sojamelk, de jam zat al bij het ontbijtspul :mrgreen: )
AGVv (Aardappels, groente, vleesvervanger: zakje granenburgers (alleen water toevoegen) met puree en worteltjes uit pot)
Bami (sojabrokjes, gedroogde chinese paddo's, pinda's, bamikruiden, gebakken uitjes)
Spagetti Bolognese (rode saus uit een pakje, veganworstje)
Etc :mrgreen: :mrgreen:
Superhandig, want nu hoefden we alleen nog maar naar een willekeurige supermarkt om groenten te halen (meestal werd het wel iets meer dan dat alleen, maar daarmee hebben we wel flink geld uitgespaard en bovendien een hele hoop gezoek naar moeilijk vindbare vegadingen vermeden)

En wat vooral fijn was: we hadden een klamboe mee. Er waren veel, heel veel muggen

Martine
Moderator

Bericht door Martine » ma aug 03, 2015 8:30

Klinkt goed Jet! Slim van die gedroogde paddenstoelen. Lekker Nederlands, zo'n boodschappenpakket :-D

Fijne vakantie gehad verder?
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

jet
Moderator

Bericht door jet » ma aug 10, 2015 22:10

Jazeker, topvakantie!
Drie dagen slecht weer van de 17, dus dat viel erg mee. Veel gezien, veel gedaan, mooie foto's :mrgreen:

Plaats reactie