De slimme vegan kampeerder

Voor alle vragen en tips over reizen en uitgaan met betrekking tot veganisme.
(geen aankondigingen voor feesten ed.!)

Moderators: Rick, Martine

TonyJello
Leefwijze: veganist

Re: De slimme vegan kampeerder

Bericht door TonyJello » wo aug 21, 2013 13:45

Martine
Moderator

Bericht door Martine » do aug 22, 2013 9:25

Ik heb mijn camping 'recepten' op Vegetus gezet: http://vegetus.nl/vegan-op-de-camping/
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

jet
Moderator

Bericht door jet » do aug 22, 2013 9:40

Coole tent TonyJello!
Is het zo'n werpding?
Ooit 1 keer in een werptent geslapen toen vrienden van mij hun 2 persoons werptent hadden opgezet en tot de ontdekking kwamen dat ie misschien en dan nog hooguit 1 persoons was (en ik een 4 persoons die diende als 2 persoons had meegenomen :roll: )
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

TonyJello

Bericht door TonyJello » do aug 22, 2013 16:48

Ja, het is een werptent.

Ik heb wel 5x het filmpje moeten kijken voordat ik hem weer opgevouwen had! :mrgreen:

AnAnAN

Bericht door AnAnAN » do aug 22, 2013 16:48

Hahaha ja die werptenten, hebben een soort van ovale vorm, waardoor je de genoemde lengte/breedte alleen in het midden hebt als het ware, want de voor- en achterkant van die tenten lopen rond! zoals ook op het plaatje te zien.
Ik heb er de goedkopere binnententloze festival versies van (drie stuks!), en inderdaad een 3 persoons die uitvouwt als een soort trapeze, dus geen ronde kanten, zodat je er ook echt makkelijk meerdere personen in kwijt kunt.
Maar voor het echte kampeerwerk:

http://www.kampeermarkt.com/images/P/jamala%202.jpg

Zoiets, hij is alleen groen. Maar goed, kattennageltjes en gaten.. hij moet nog mee naar Spanje...hopelijk geen regen :mrgreen:

Oja nog een belangrijke dringende vraag!! Vegan mini-tandpasta!!
Mijn vriend en ik hebben beiden een aparte toilettas, en ieder zo'n belachelijk grote tube... neh.. iemand, vegan mini's? Waar? Please?
Plantaardig eten is makkelijker dan je denkt!

TonyJello

Bericht door TonyJello » do aug 22, 2013 16:50

Of je doet wat tandpasta ergens anders in.

AnAnAN

Bericht door AnAnAN » do aug 22, 2013 17:01

Nou dat leek me dus nogal een geknoei... en hoe krijg je het er handig uit? Je tandenborstel er telkens in steken lijkt me ook niet zo fris..?

Martine
Moderator

Bericht door Martine » do aug 22, 2013 17:18

AnAnAN schreef:Nou dat leek me dus nogal een geknoei... en hoe krijg je het er handig uit? Je tandenborstel er telkens in steken lijkt me ook niet zo fris..?
Zou ik me voor op de camping niet zo druk over maken. Mijn vriend en ik delen de toilettas. Als er geen gedeelde wasruimtes zijn gaan we na elkaar naar het toiletgebouw. Dat is ook handig omdat één van ons dan bij de tent op de spullen kan passen, zodat het fototoestel en de portemonnees niet mee hoeven onder de douche :grin: .
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

AnAnAN

Bericht door AnAnAN » do aug 22, 2013 18:34

Nee we gebruiken echt twee toilettassen, eentje is echt heel onhandig, daar moet ik niet eens aan denken! En qwa spullen.. ja nooit aangedacht, dat zit allemaal ver weg gestopt in de backpack in de tent en we kamperen meestal als we ongeveer de enige op de camping zijn. Vaak genoeg gehad dat we de enige in een donker toiletgebouw waren zonder warm water, lekker poetsen. Hihihi, heeft z'n charme :mrgreen:

jet
Moderator

Bericht door jet » do aug 22, 2013 20:12

Wij nemen meestal ook maar 1 toilettas mee met deze inhoud:
tandenborstels en tandpasta (paradontax klein tubetje), shampoobar, jungle conditioner, tandenstokers, interdentale ragertjes, (meer dan 1 setje) oordopjes, extra brillekoordje, labello, 1 of 2 paracetomolletjes, een paar pleisters, haarelastiekjes + schuifjes, borstel, doosje met vitamines, scheermesje/apparaat voor mijn vriend.

En dat ding om pannetjes af te gieten lijkt op deze van de Ikea: http://www.ikea.com/nl/nl/images/produc ... 863_S4.jpg
Alleen heeft deze geen klem om hem vast te zetten...
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

AnAnAN

Bericht door AnAnAN » vr aug 23, 2013 8:21

Moest even 10x kijken om te zien hoe het nou zit :mrgreen:
Neemt wel veel ruimte in in mn backpack.. we gebruiken meestal een ander pannetje als afgietdeksel :)

Enne.. onze toilettassen zijn veel voller, nouja die van mn vriend niet.
De gezamenlijke 'medische toilettas' is al propvol: pleisters, schaar, anti-diarree, paracetamol, wattenstaafjes, tandzijde, rolletje hansaplast.
En dan mijn toilettas... shampoo van lush, zeep van lush, conditioner van lush, bril, lenzenvloeistof, lenzendoosje, reservelenzen, make-up, make-up remover, creme...

Maarre parodontax heeft dus kleine tubetjes? Waar zijn die te koop?
Volgens mij had ik alleen eens een keer parodontax en ben ik me toen dood geschrokken, klopt het dat dat een soort leverkleurige superzout-achtige pasta is? Want dan kan ik er echt niet tegen, bah wat vies!

Mystique

Bericht door Mystique » vr aug 23, 2013 9:06

Is paradontax vegan joh?

jet
Moderator

Bericht door jet » vr aug 23, 2013 9:13

klopt het dat dat een soort leverkleurige superzout-achtige pasta is?
Hahaha, ja deels klopt dat.
Ze hebben meer soorten. De original fluoride is met rode opdruk enzo op het etiket, en die is inderdaad leverkleurig en smaakt zout. Een van de andere heeft een beetje groenachtig label, en die smaakt minder smerig (desondanks is het wel even wennen) en heeft 'gel' op het etiket staan, en de pasta zelf is ook groenig, en niet leverkleurig :mrgreen:
Je moet er een dagje aan wennen aan deze (in plaats van weken en weken zoals die rode andere :wink: ), maar je kunt erna gewoon koffie, sinaasappelsap of bier drinken zonder dat het pijn aan je tanden doet zoals bij andere tandpasta's of dat het smerig smaakt, en dat vind ik ook wel wat waard :mrgreen:
En, ze hebben ze dus in kleine tubetjes :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Overigens hebben wij op vakantie een aparte EHBO-tas. Buiten de standaard EHBO spullen zit daar ook paracetamol, Pepto-Bismol (vroeger had ik er Bismag in, maar dat bestaat niet meer), ibuprofen, wattenstaafjes, kamferspiritus, imodium (tegen diarree), naald en draad, spelden, purol/vaseline (nog van de tijd voor ik vegan was) blauwe pleisters (voor als je nog eten moet koken en je iets aan je handen stuk hebt), tekenpen, spiegeltje, fixomull (super handig met name als je met kinderen op stap gaat, want je kunt het van te voren al netjes rond knippen, inkepingen in maken etc zodat het ook om een hiel, een knie, een elleboog, een vinger of andere onhandige plaatsen blijft plakken), geel poeder (tegen schaafwonden), kleine regenponcho, een paar tampons en nog meer handige dingen in.

En ik vroeg me af, nemen jullie make-up mee op vakantie?

jet
Moderator

Bericht door jet » vr aug 23, 2013 9:14

Of paradontax vegan is?
Ik heb ze een mail gestuurd, en ze beweerden van wel (maar dat is al een tijdje terug....).
Voor de zekerheid zou je het nog een keertje kunnen navragen (de precieze combinatie van ingredienten kan ik niet vinden op de tube).

Marla

Bericht door Marla » vr aug 23, 2013 9:16

Het is inderdaad vegan volgens mij, maar komt wel van een vervelend bedrijf.

AnAnAN

Bericht door AnAnAN » vr aug 23, 2013 11:42

O, ja, daarom geef ik inderdaad altijd voorkeur aan vegan merken, want ik wil eigenlijk geen zaken doen met bedrijven die voor andere producten wel vrolijk dieren misbruiken en voor mijn gekochte product toevallig (en niet bewust) niet. Helaas kan je het niet altijd voorkomen :(
Enne medicijnen testen op dieren is wel verplicht bij de wet, maar gsk maakt niet duidelijk of ze het alleen voor medicijnen doen en niet voor dingen waarbij het niet wettelijk verplicht is. Kans dat ze dat dus inderdaad doen.

Enne, Jet, ik neem inderdaad make-up mee. Vind ik erg fijn als ik eens iets netters aandoe om dan lekker met mijn vriend een beetje sjiek (is voor ons niet zo sjiek hoor) te gaan eten. Voelt gewoon een beetje specialer. Maar terwijl ik het typ, tja, is het echt nodig, vast niet. Maar ik neem alleen wenkbrauwpotlood mee, wimperkrultang, zwarte kohl, zwarte mascara, oogschaduw, camouflage stift en poeder. Of is dat veel hiihih. Ondanks dat heb ik altijd een natural look ook al zeg ik het zelf. Geen gekke kleuren op m'n kop.
Jammer dat het oogschaduw altijd zoveel ruimte inneemt, is een doosje met meerdere kleuren maar ik gebruik ze niet altijd allemaal.

Voor de medische tas, blauw pleisters hebben we niet eens... die vallen juist zo snel af tov die stoffen!
Verder heb ik trouwens ook non of your beeswax bij me als soort vaseline en lippenbalsem in 1, is vegan en neemt bijna geen ruimte in :)

jet
Moderator

Bericht door jet » vr aug 23, 2013 12:57

Maar ik neem alleen wenkbrauwpotlood mee, wimperkrultang, zwarte kohl, zwarte mascara, oogschaduw, camouflage stift en poeder. Of is dat veel hiihih
Euhm ja, ik vind van wel..... :oops: :oops:

En de purol en vaseline die ik bij me heb zijn al eeuwen oud (dat gaat niet zo snel op), dus die heb ik nog gekocht toen ik geen vegan was (ik denk dat ze toch zeker zo'n 20 jaar oud zijn....).
En die blauwe pleisters: dat komt omdat ik in de horeca heb gewerkt, en hoe goed die vleeskleurige pleisters ook plakken, àls ze eraf vallen vind je nooit meer terug in je eten of wat ook..... :mrgreen:
Om diezelfde reden heb ik ook vaak een rubber handschoen waarvan de vingers afgeknipt mogen worden (er zitten dus kapotte handschoenen in mijn EHBO-tas :mrgreen: ) bij me: bij een vingerwond kun je dat als een soort 'condoom' erover heen doen, en dan onderaan vast zetten met waterdichte tape (die zit ook in de tas :wink: )

Hmmm, shit, dat wordt de paradontax opmaken, en over op een ander merk :(

Marla

Bericht door Marla » vr aug 23, 2013 13:14

Er staat : Research using animals is a small, yet vital, part in the development of our medicines, vaccines and consumer health products. Ik weet niet precies wat daar onder valt maar tandpasta zou er best wel onder kunnen vallen.

De Hema en de Kruidvat hadden eerst soortgelijke tandpasta's van eigen merk maar nu helaas niet meer.

AnAnAN

Bericht door AnAnAN » vr aug 23, 2013 14:32

Ja, "consumer health products" dat kan een marketing term zijn voor zowat alles.
Hoe kunnen mensen die producten kopen? Het moet verplicht worden dat bedrijven voor een product op de verpakking zetten 'this has been tested on animals', eens kijken hoeveel mensen het nog kopen!!
(Daarnaast moeten mensen ook niet zo lui zijn natuurlijk en zelf eens uitzoeken wat ze op hun kop smeren).

Erg lastig... misschien toch maar in een potje scheppen voor op vakantie? Wat voor potje zou daar alleen in vredesnaam nog een beeetje handig voor zijn :mrgreen:

jet
Moderator

Bericht door jet » vr aug 23, 2013 22:25

Ze hadden bij Bever een potje te koop wat een soort tube is met een open achterkant. Je kunt het er dan inscheppen, en de achterkant omrollen. Of ze ze nog hebben weet ik niet zeker, maar ik weet 100% zeker dat het bestond!
Bij Xenos hebben ze af en toe ook van die actieverpakking met plasticjes die handig (kunnen) zijn voor de vakantie met name aan het eind van het seizoen zoals nu....

Plaats reactie