Frankrijk

Voor alle vragen en tips over reizen en uitgaan met betrekking tot veganisme.
(geen aankondigingen voor feesten ed.!)

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
Assie
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Frankrijk

Bericht door Assie » za feb 08, 2014 8:47

Luna schreef:Waaaw Assie, wat geweldig! Ik vind het knap dat jullie zo'n stap durven maken, het is toch niet niks. En al gelijk aan het koken en het bakken, of er niks gebeurd is. Respect hoor! (y) Leuk te horen dat de katten het zo goed doen. Hoe is het met Noisette d'r pootje? En hoe staat het met je Frans? Tout va bien? ;)
:P Thanks.

Noisette's pootje is bijna genezen, hij loopt weer voor 95% goed. Zijn medicijnen zijn op, hij haalt streken uit en wil niet binnenkomen, dus dat is zoals het hoort :mrgreen:

Mijn frans is nog terrible, ik heb totaal geen tijd om te leren. Hopelijk na dit weekend, we krijgen vandaag gasten.

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » za feb 08, 2014 8:49

Assie schreef:
Fruitig schreef:En op het gebied van veganisme-glutenvrij? (Behalve dan groente en fruit :P ) Brood bijvoorbeeld of burgers?
Dat weet ik nog niet, ik eet wel gluten. In de grote supermarkten hebben ze wel grote paden met bio dingen, ik denk dat glutenvrij daar wel tussen staat. Als ik volgende week tijd heb kijk ik wel even.
Ik voor je heb bij Atac gekeken, bij het bioschap(je) stonden enkele glutenvrije producten.

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » za feb 08, 2014 9:25

Assie schreef::?:
Zag daarna het Parijs topic en daar zocht ik info over :mrgreen:

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » za feb 08, 2014 9:29

Misschien moet ik mijn topictitel veranderen 8)

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » ma feb 10, 2014 20:04

Assie schreef:
Assie schreef:
Fruitig schreef:En op het gebied van veganisme-glutenvrij? (Behalve dan groente en fruit :P ) Brood bijvoorbeeld of burgers?
Dat weet ik nog niet, ik eet wel gluten. In de grote supermarkten hebben ze wel grote paden met bio dingen, ik denk dat glutenvrij daar wel tussen staat. Als ik volgende week tijd heb kijk ik wel even.
Ik voor je heb bij Atac gekeken, bij het bioschap(je) stonden enkele glutenvrije producten.
Toevallig was ik vandaag bij een grote Auchan, dat viel niet tegen:

http://i1206.photobucket.com/albums/bb4 ... AG0910.jpg

http://i1206.photobucket.com/albums/bb4 ... AG0911.jpg

Niet alles is vegan, maar veel wel :wink:

Fruitig

Bericht door Fruitig » wo feb 12, 2014 13:20

Dat valt zeker niet tegen. Ik verwacht eigenlijk dan ook dat de grotere supers in Bretagne praktisch hetzelfde aanbod zullen hebben. Ook neem ik, voor alle zekerheid, mijn eigen voorraad mee.
vegan with an edge!

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » wo feb 12, 2014 13:25

Ik denk het ook hoor. Ik woon in een niet erg ontwikkelde regio :mrgreen: waar ze achterlopen op dit gebied.

Je kan altijd even kijken op de site van Auchan:
Ik heb Sans Gluten ingevuld, dan kan je het aanbod zien.
http://mieux-vivre.auchan.fr/sh-sans-gl ... ans+gluten

Ik verwacht ook veel van L'Eclerc (echte hypermarché), maar daar ben ik nog niet geweest.
http://www.e-leclerc.com/

Ananas

Bericht door Ananas » do feb 13, 2014 16:20

Ik wou typen 'goh, Auchan, zit dat ook in Frankrijk' maar het zal daar eigenlijk wel vandaan komen? Ik ken het alleen uit Hongarije. Top assortiment daar, superveel soja yoghurt etc. maar je moet wel goed zoeken (staat namelijk apart in een hoekje 'bio/verantwoord'

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » do feb 13, 2014 17:29

:D Ik dacht dat Auchan hier vandaan komt inderdaad.

Ik heb toevallig nu in de koelkast: Sojasun, naturel, chocola, framboos/passievrucht en abrikoos/guave :mrgreen:
Alleen jammer dat het van die 100 grams kuipjes zijn. Ik heb liever minstens een halve liter, minder afval ook.

Eet 's ochtends vaak fruit, Sojasun en granen(vlokken), dan doe ik er 2 Sojasun naturel door. Vanochtend was het zwarte bessen, Sojasun en roggevlokken met noten. Lekker hoor.

Alleen ongezoete amandelmelk ben ik nog steeds niet tegengekomen, als het niet verkrijgbaar is moet ik verplicht naar NL binnenkort.

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » vr feb 14, 2014 17:47

In de laatste keuken die ik nog moest doornemen vond ik een grijze Le Creuset 24 :P
Even zoeken hoe ik die goed schoon krijg en stoven maar!

Luna

Bericht door Luna » za feb 15, 2014 15:38

Assie schreef:Noisette's pootje is bijna genezen, hij loopt weer voor 95% goed. Zijn medicijnen zijn op, hij haalt streken uit en wil niet binnenkomen, dus dat is zoals het hoort.
Hee wat goed om te horen. Als ze "kattekwaad" uithalen is dat meestal een teken dat ze zich weer lekker voelen inderdaad. :)

Oeh een Le Creuset! Supergoed merk, gaat een leven lang mee. Hele goede vondst! Mijn schoonzus zweert erbij. Wij hebben een braadpan en stoofpan gehad, maar die waren zo loeizwaar en groot dat we ze weggegeven hebben (aan genoemde schoonzus uiteraard :P ). Wij zijn maar met z'n tweetjes en wonen niet heel groot, die dingen namen zoveel ruimte in dat was niet praktisch meer.

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » za feb 15, 2014 16:40

Ik heb hier privé veel minder ruimte dan in Nederland (oh wat mis ik mijn provisiekast en keuken vol lades) maar voor zulke dingen maak ik gewoon een uitzondering :D
De bodem is van binnen wel gekrast en zwart helaas, ik zal straks even proberen of ik het met baking soda schoon kan krijgen. Ben helemaal van het natuurlijk schoonmaken, gebruik nu alleen nog azijn, baking soda, zout en afwasmiddel in allerlei combinaties :P Omdat we geen riool hebben maar een septic tank, kan agressief spul zoals chloor of gewone toiletreiniger niet en het bevalt me eigenlijk prima. Geen adembenemende, dure flessen meer die slecht zijn voor het milieu.

Noisette loopt helaas nog af en toe mank, ik vrees dat het toch blijvend is. Hij trekt zijn poot in ieder geval niet meer op, rent en krabt wel.

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » do mar 06, 2014 18:34

Met Noisette's pootje is het toch bijna helemaal goedgekomen! De Creuset kookt heerlijk.
Verder schijnt hier de zon. Vandaag in de tuin gewerkt, het is net lente :P

Eef

Bericht door Eef » ma mar 10, 2014 9:22

Klinkt allemaal super!
Mooie foto's en fijn dat de katten het naar hun zin hebben :D

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » za apr 26, 2014 14:25

Tegenwoordig ga ik ongeveer 1 keer per 3 weken naar E.Leclerc, een enorme hyper.

Die heeft goedkopere sojayoghurt van het merk Delisse, zelfde smaken. Ik koop standaard naturel en framboos/passievrucht en soms chocolade of een andere smaak. Ik doe met de smaakjes vrij lang, eet bijna nooit een toetje. Verder hebben ze er heerlijke bio muesli van het merk Bjorg.
Lidl is hier heel goed voor de groenten en Aldi zit het dichtste bij dus daar kom ik wekelijks.

We hebben een perenboom geplant, en een fruithaag met frambozen, zwarte bessen, rode en witte aalbessen en rode en groene kruisbessen. Ik ben benieuwd wanneer (of) we daar van kunnen oogsten. De grote pruimenboom zit vol met honderden kleine pruimen en de appelboom is net uitgebloeid. De moes- en kruidentuin schieten nog niet zo op.

Verder merk ik dat ik mijn gedachten helemaal niet naar croissants of ander frans eten (met dierlijke producten erin) gaan. We eten ongeveer hetzelfde als voorheen en ik bak zelfs iets vaker :P
De diepvries ligt vol met groenten (spinazie, doperwten, mexicaanse-, italiaanse- en oosterse mix), brood, fruit en wat zelfgemaakt spul. Op kant en klaar gebied hebben ze best wat, linzen met ui en wortel bv. Ik doe meestal niet aan kant en klaar, maar met lange dagen is het wel makkelijk. Heb ook quinoa met tomaten en olijven gekocht en wat gekookte aardappels en wortels. Die kan ik zo in de oven schuiven na een lange dag, dacht ik. Tot nu toe denk ik er nog niet aan :grin:

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » za mei 10, 2014 20:12

Ik ben zo blij met E.Leclerc! Was er gister en vond eindelijk tofu (vind dat ik dat weer eens moet proberen) bij de Bio afdeling, niet in de koeling.

En bij de diepvries allemaal bonen! Heb nu witte boontjes, groene boontjes, gele sperziebonen, doperwtjes en nog veel meer in mijn diepvries. Makkelijk voor als ik moe ben en toch lekker en gezond wil eten :P

indra

Bericht door indra » wo jul 20, 2016 21:58

Ga een weekje kamperen in Normandie, althans dat is het plan - volgende week.
Iemand suggestie voor een fijne camping?

Plaats reactie